SEO Pro Tip: Cum sa descarci toate landing page-urile din Google Search Console
Analiza landing page-urilor care atrag trafic organic, adica a paginilor prin care vizitatorii unui site ajung pe acesta din cautari Google non-brand, este un element esential in activitatea de optimizare SEO a unui site. De asemenea, monitorizarea corecta a unei campanii SEO nu se poate realiza fara intelegere corecta si completa a paginilor care atrag trafic pe site si a cuvintelor cheie asociate.
In Google Analytics putem vedea landin gpage-urile pe care se inregistreaza trafic organic, prin accesarea raportului evidentiat in imaginile urmatoare:
Problema cu acest raport este ca nu afiseaza cuvintele cheie asociate acestor pagini, adica nu stim ce au cautat in Google oamenii care le-au accesat. In plus, nu avem informatii despre CTR-ul organic al paginilor sau pozitiile medii pe care acestea au fost in rezultatele Google.
Aceste informatii se regasesc in raportul „Search Traffic > Search Analytics” din Google Search Console, insa avem o doua mari limitari: Google nu afiseaza mai mult de 1.000 landing page-uri, iar datele sunt disonibile doar pentru ultimele 90 de zile.
DWF va prezinta o metoda prin care puteti descarca TOATE landing page-urile din Google Search Console, impreuna cu datele aferente acestora, precum cuvinte cheie, numar de afisari in SERPs, CTR organic etc. Odata preluate in excel, pe datele din Google Search Console se pot aplica filtre avansate, pentru obtinerea de insight-uri SEO foarte valoroase.
Pasii pentru descarcarea tuturor landing page-urile din Google Search Console sunt urmatorii:
1. Descarcati si instalati Analytics Edge pentru Excel (este ok si varianta free, insa daca alegeti optiunea platita beneficiati de ma multe instrumente SEO). Dupa instalare, trebuie sa inregistrati aplicatia in Excel:
2. Instalati connectorul „Google Search (Webmaster Tools)” din pagina oficiala a produsului si activati licenta gratuita, dupa ce l-ati instalat in Excel.
3. Conectati contul de Google Search Console, pentru ca aplicatia sa aibe acces la site-ul pe care doriti sa-l analizati. Dupa ce dati click pe „Accounts” va aparea o fereastra noua, in care scrieti un nume pentru profilul pe care il definiti, apoi vi se vor solicita datele de autentificare in Google. Aplicatia functioneaza si cu conturile care au autentificare in 2 pasi (cu trimisere de SMS pe telefonul mobil):
4. Dupa conectarea la contul Google, alegeti din nou meniul de mai sus, dar selectati optiunea „Search Analytics” si alegeti site-ul de la care doriti sa importati datele. Alegeti apoi ce dimensiuni doriti sa importati din Google Search Console. Optiunile disponibile sunt: date, device, country, page, query, searchAppearance. Pentru inceput recomandam sa bifati doar „page”.
Pentru diensiunea „page” se vor prelua automat urmatoarele metrici: click, impressions, ctr si position. Daca doriti si cuvintele cheie (pentru a face eventual un Pivot in care sa le grupati pe pagini), selectati si dimensiunea „query”.
5. Fereastra mai are dua tab-uri, in care se pot seta optiuni avansate, daca folositi filtre in contul de Search Console. Important este ultimul tab, in care se permite setarea intervalului de timp din care doriti preluarea datelor. Recomandam selectarea timpului maxim, de 90 de zile. Pentru moment Google nu ofera date pentru o perioada mai mare de atat.
Exportul datelor din Google Search Console permite si o segmentare a traficului SEO in trafic brand si non-brand, element esential in monitorizarea unei campanii SEO. Procedeul este insa unul complicat si nu pemrite o urmarire in timp a evolutiei acestui indicator. Solutia DWF de monitorizare SEO asigura realizarea acestei analize in timp real, pentru ca specialistii care lucreaza in campania SEO sa poata actiona imediat.