SEO pentru e-commerce: Cum îți crești magazinul online începând cu servicii de SEO?
Continut
Ai început o afacere online, ca și ceilalți 80% dintre antreprenorii ce au debutat în lumea business-ului? Deja ești pe piață de ceva vreme și vrei să faci marele pas către e-commerce? Iată cum să-ți organizezi activitatea în magazinul online pe care-l gestionezi, cu ajutorul serviciilor SEO.
Optimizează-ți site-ul de comerț electronic
Ca să te faci remarcat printre competitorii tăi, trebuie să ai un website performant, să ajungi la lead-uri calificate, care să-ți aducă mai multe vânzări online și deci mai multe venituri în firmă.
Urmează pașii pentru o optimizare de e-commerce corectă și eficientă:
- Identifică acele cuvinte cheie relevante pentru căutările pe Google;
- Implementează cuvintele cheie în website-ul companiei, pe platforma de e-commerce, pe blog și în postările de pe rețelele sociale;
- Optimizează paginile de produse conform căutărilor efectuate de clienți și pe baza cuvintelor cheie stabilite;
- Optimizează navigarea pe site și în magazinul online prin crearea unei structuri logice a paginilor și informațiilor, care să permită o accesare facilă, rapidă și mobile friendly;
- Completează și actualizează permanent conținutul site-ului tău cu texte, imagini, materiale video și audio, infografice.
Colaborează cu firme specializate în SEO pentru e-commerce
Încă de la crearea magazinului tău online, se recomandă să începi cu servicii SEO, prin colaborarea cu agenții de marketing digital specializate în SEO pentru e-commerce.
Veți parcurge împreună 4 mari etape:
- Auditul magazinului tău online (usabilitate, vizibilitate, user experience, web design, alegere de cuvinte cheie);
- Optimizare SEO On-Page (implementarea acțiunilor stabilite în urma auditului, refacerea website-ului și/sau a magazinului online pe baza cerințelor de eficiență setate);
- Acțiuni SEO Off-Page și Campanii de Link Building (conturarea profilului pentru magazinul tău online, prin implementarea de texte originale în link-uri directe, de la website-uri atent selecționate, pentru a fi semnificative și de notorietate în domeniile unde activează);
- Observarea evoluției, măsurarea rezultatelor și stabilirea strategiei pentru perioada următoare (monitorizarea KPI-urilor, evaluarea conversiilor provenite din creșteri organice ale site-ului, generarea și interpretarea de rapoarte lunare/trimestriale pentru analizarea evoluției campaniilor implementate).
Verifică nivelul de adecvare a campaniei SEO la specificul magazinului tău online
Pentru a te asigura de eficiența costurilor, verifică în detaliu modul de personalizare a strategiei și metodelor SEO pentru site-ul tău de e-commerce. În urma auditului inițial vei agrea împreună cu agenția un profil al afacerii tale, pe care să-l respectați și să-l implementați în toate etapele acțiunilor de marketing și promovare online.
Configurările de Google Analytics, research-ul pentru stabilirea cuvintelor cheie, markup-ul structurat pe fiecare categorie de produse, optimizările la nivel de texte, descrieri SEO și imagini de produs, toate acestea trebuie să fie aliniate la specificul magazinului tău online și să sprijine imaginea, valorile, mesajele firmei către publicurile țintă.
Diversifică portofoliul de servicii SEO pentru e-commerce în funcție de prioritățile de dezvoltare pentru firma ta
Acțiunile prezentate au rol orientativ, ele pot fi completate și cu alte servicii SEO, astfel încât să-ți crești magazinul online în fiecare etapă a dezvoltării afacerii tale. Să ai în vedere pe lângă optimizare SEO (identificare keywords, implementare keywords, optimizare pagini de produse, optimizarea navigării pe site, completare și refresh permanent de conținut text, vizual și video) și următoarele direcții de marketing online:
- Local SEO – ca să-ți asiguri vizibilitatea în zona ta geografică (pe hărțile online ale Google – Google Maps, în căutările organice) prin relevanță, proximitate și proeminență;
- SEO internațional – pentru a-ți optimiza magazinul online în funcție de țările și regiunile unde vrei să vinzi produsele și serviciile tale (traducerea conținutului în mai multe limbi, adaptarea mesajelor și a descrierilor de produse la specificul fiecărei piețe globale sau regionale pe care o ai în vedere);
- Optimizare App Store – adaptarea magazinului online la dispozitive mobile și creșterea vizibilității sale în App Store, acolo unde utilizatorii caută aplicații iOS și Android;
- Training SEO pentru angajații firmei tale – ritmul și complexitatea acțiunilor SEO pentru e-commerce necesită pregătirea și alocarea unor resurse umane din companie pentru colaborarea cu agenția de marketing digital și preluarea unor activități din cadrul campaniilor în derulare.
Demarează campanii SEO pentru e-commerce ca să-ți crești magazinul online și să-l faci mai eficient. Privește cheltuielile cu marketingul digital și cu SEO în special ca pe investiții în dezvoltarea strategică și în gestionarea reputației online a brandului/brandurilor pe care le reprezintă firma.