Regula de aur care ajuta la cresterea vizibilitatii pana la 100% in Content Marketing
Pe drumul spre succesul afacerii tale, este esential sa ai in vedere faptul ca imaginea pe care o conturezi in mediul online si informatiile pe care le oferi influenteaza in mod direct comportamentul consumatorilor si le poate starni interesul, ajutand la cresterea substantiala a vanzarilor. In acest sens, content marketing-ul are un rol deosebit de important, pentru ca ajuta compania sa devina cunoscuta pentru publicul tinta si o pozitioneaza in preferintele oamenilor.
Cea mai buna modalitate de a face acest lucru este folosirea “regulei de 45 de zile” – o strategie care ajuta continutul sa fie vizibil pentru un numar cat mai mare de persoane, fara sprijinul promovarii platite.
Cum a aparut “regula de 45 de zile”
Regula de 45 de zile a reiesit prin analizarea comportamentului de cautare obtinut de la Google Trends pentru consumatori, in legatura cu cele mai importante sarbatori din SUA. Graficul de mai jos arata rezultatele cercetarii:
Diagrama indica felul in care a evoluat traficul de cautare pas cu pas, pana la data sarbatorii respective. Datele sugereaza faptul ca informatiile promovate pe site-urile disponibile in aceeasi saptamana cu evenimentul ajung doar la 20% dintre persoanele interesate de acel subiect. Incepand promovarea lor cu sapte zile mai devreme, acestea sunt vizibile pentru aproximativ 50%. Pentru ca produsele tale sa aiba impact si sa ajunga la “urechile” a peste 90% dintre potentialii clienti, ideal ar fi sa publici continutul cu cel putin 45 de zile in avans.
Cum sa folosesti “regula de 45 de zile”
Intocmeste un plan anual in care sa marchezi principalele date (sarbatori, evenimente, ocazii) care pot avea un efect important asupra afacerii tale si publica pe site informatiile despre acestea cu cel putin 45 de zile inainte. Folosind acest aspect ca punct de plecare pentru modul in care planifici sa iti promovezi business-ul, ai sansa sa obtii un impact insemnat si rezultate satisfacatoare.
Daca este utilizata in mod adecvat, regula de 45 zile va permite motoarelor de cautare sa “asimileze” din timp evenimentul si produsele oferite de tine, ceea ce se traduce in vizibilitate si trafic important, fara cheltuieli suplimentare.
“Momentul Zero al Adevarului”
In 2011, specialistii de la Google au stabilit ca exista un “Moment Zero al Adevarului”, cunoscut drept ZMOT (Zero Moment of Truth), care descrie o revolutie in ceea ce priveste modul in care consumatorii cauta informatii online si iau decizii cu privire la branduri.
Aceasta notiune se refera la clipa in care oamenii decid sa caute pe internet informatii si raspunsuri despre anumite nevoi si probleme pe care le au. Intrebarile pot fi despre orice – de la „Ce marca de scutece il va ajuta pe copilul meu sa aiba un somn odihnitor?” la „Ce pasta de dinti imi albeste dintii?” sau „Cum scap de o pata de vin rosu de pe camasa?”. Un brand care raspunde la aceste intrebari la momentul potrivit are un beneficiu dublu: ajuta consumatorul cu lucruri foarte utile si castiga un avantaj competitiv pe care alte companii nu il au.
Asta se intampla in 2011. De atunci, regulile jocului s-au schimbat putin…
In ultimii ani, omniprezenta smartphone-urilor in viata de zi cu zi a consumatorilor a dus la anumite transformari cu privire la obiceiurile pe care acestia le au inainte de a cumpara un produs. Astfel, ZMOT nu mai este un moment bine definit (“Cand deschid laptopul si incep sa caut informatii”), ci reprezinta un cumul de activitati. Fie ca este vorba de efectuarea unei cautari pe telefon, deschiderea unei aplicatii sau vizionarea unui filmulet, oamenii apeleaza la dispozitivul mobil pentru a obtine raspunsuri. Acestea se numesc “micro-momente” si sunt ocazii perfecte de care un brand trebuie sa profite pentru a satisface nevoile clientilor sai fix in momentele cheie in care sunt luate deciziile cele mai importante.
Faimosul regizor Woody Allen spunea ca “Succesul e asigurat in proportie de 80 la suta doar daca iti faci aparitia…”Asta se aplica perfect si cazul de fata. Nu poti fi un brand de incredere si nu poti ajuta in mod direct consumatorii daca nu esti prezent in viata lor atunci cand au cea mai mare nevoie…