Recuperare trafic organic, dupa Google Medical Update

Dupa cum am discutat in articolul: “Google update 1 august, 2018 – observatii preliminare DWF”, la data de 1 August, Google a  anuntat un nou update care a avut un impact major pentru site-urile din urmatoarele nise:

  • Sanatate
  • Jucarii Copii
  • Automobile
  • Frumusete si Ingrijire Personala
  • Familie etc.

Efectele negative ale updateului s-au refractat in special asupra acelor site-uri de sanatate, care nu ofera informatii complete in articolele lor (autoritate, calitate, studii de caz), dar deopotriva si a celor sau ce nu ofera detalii cu privire la autorii articolelor. Prin acest update, Google doreste ca userul/vizitatorul sa aiba parte de o experienta de o calitate cat mai buna din punct de vedere content si experienta per total pe site-ul vizitat.

Site-urile care au scazut, au fost penalizate?

In primul rand, fiecare detinator de site care a suferit scaderi in urma update-ului, trebuie sa stie ca nu site-ul sau a fost penalizat, in cazul in care au observat scaderi de vizibilitate si de ranking, ci alte site-uri au fost favorizate in urma acestui update de algoritm. Aceste site-uri din urma au fost favorizate tocmai datorita faptului ca au autoritate mai mare in ochii motorului de cautare.

Ce anume este de facut pentru recastigarea pozitionarilor?

Desi nu exista o reteta exacta, iar cei de la Google nu ofera detalii despre ce anume este de facut, acest update de algoritm este direct proportional cu “Google General Guidelines” updatate la data de 23 Iulie. Practic, raspunsul redresarii site-ului se afla in acest ghid Google care, daca ar fi fost respectat de catre toti detinatorii de site-uri, in acest moment nu mai sufereau scaderi de vizibilitate.

Pentru redresarea site-ului in urma acestui update eforturile ar trebui focusate pe: E.A.T (expertise, authoritativeness, and trust). Practic, trebuie sa ne focusam pe autoritatea site-ului si pe increderea pe care o au vizitatorii.

In urma parcurgerii materialului oficial oferit de Google, putem extrage cativa pasi esentiali care necesita aplicati in cazul unui site ce a suferit scaderi, cu scopul ca acesta sa capete autoritatea in fata motorului de cautare, dar si vizibilitatea pierduta.

  • Pagina separata cu autorii de articole

In cazul site-urilor care au blog sau zona de articole informationale, ar trebui creata o pagina separata in care sa va adaugati specialistii care scriu pe site sau specialistii/consultantii de unde va luati informatiile sau interviurile. Aceasta pagina trebuie sa precizeze clar ca persoanele enumerate sunt responsabile de continutul de pe site. Aceasta pagina va contine acest tip de content + numele celor care scriu/ofera consultanta, iar pe numele acestora sa se trimita cu un link absolut spre Landing Page-ul lor de biografie.

  • Articole semnate de un autor

Pentru ca articolele sa capete autoritate si incredere ar trebui ca fiecare articol de pe site sa fie semnat de un autor. Acest autor ar trebui sa aiba un landing page cu toate postarile lui, precum si cu biografia acestuia.

  • Adaugarea de testimoniale

Pentru ca un site sa prezinte autoritate si din partea vizitatorilor/clientilor acesta ar trebui sa aiba o pagina de testimoniale. De  preferat ca aceasta pagina sa fie destul de stufoasa si ar fi sa contina: poza, nume si testimonial. Minim, ar trebui sa contina nume si testimonial. Informatiile oferite in testimoniale trebuie sa fie semnate de persoane adevarate.

  • Pagina de contact

Alt punct de atins pentru ca site-urile sa aiba mai multa autoritate si incredere in ochii motoarelor de cautare este sa aiba o pagina de contact. Pagina de contact nu este de ajuns sa existe, ci si sa fie prezenta pe toate paginile site-urilor. Continutul paginii de contact trebuie sa cuprinda urmatoarele: adresa de email (sau un contact form), nume de telefon, adresa fizica. Totul se rezuma la cazuri particulare: in cazul in care site-ul este personal de exemplu, nu este necesar sa adaugati o adresa fizica. Altor site-uri li se pot potrivi alt tip de date de contact. De exemplu pentru un site de ecommerce zona de contact poate contine: adresa showroom-uri, adresa punctelor de desfacere, urmarirea comenzii (status comanda), formular de retur produse, servicii produse sau contact special pentru zona de contact, etc.

  • Pagina “Despre Noi”

Orice website ar trebui sa aiba o pagina “despre noi”. De asemenea, ca si content in aceasta pagina trebuie sa se vorbeasca despre anul infiintarii, povestea din spate si scopul companiei. In Google Guidelines, este dat chiar un exemplu de astfel de pagina.

  • Traficul Direct si Branding

Desi nu este direct legat de SEO, traficul direct si notorietatea unui site sunt direct proportionale cu autoritatea si increderea vizitatorilor in Brand. Un branding bine facut care aduce traffic direct si vizitatori fideli poate ajuta indirect site-ul in zona de SEO. Asa ca recomandam ca sa nu uitati niciodata sa va faceti branding constant pe langa eforturile depuse in zona de SEO.

Update-ul Google si zona tehnica a site-ului

Dupa cum am precizat mai sus, scaderea in vizibilitatea a site-urilor in urma update-ului de la 1 August nu are ca antidot recomandari tehnice ce pot ajuta site-ul. Dar din punct de vedere autoritate, incredere si calitate se pot face imbunatiri in zona de content si UX.

De exemplu pentru un site de ecommerce produsele prezentate trebuie sa aiba content original de la producator, trebuie sa aiba o zona unde userii pot scrie recenzii, trebuie sa fie prezente detalii referitoare la livrare si retur. De asemenea Google precizeaza ca un site de calitate din zona de ecommerce trebuie sa aiba mai multe imagini referitoare la un produs, astfel incat userul sa-si faca o parere clara despre  articolul pe care il doreste sa-l achizitioneze.