fbpx

Recenzie 2015: cele mai apreciate articole SEO din blogul DWF

Anul 2015 a fost pentru industria SEO un an complex, marcat de update-uri Google importante, care au influentat puternic strategiile de optimizare pentru motoarele de cautare, atat la nivel international, in piete ultra-competitive, cat si in Romania.

Acest lucru este valabil, desi numarul de update-uri Google majore consemnat de Moz pentru 2015 este cel mai mic din ultimii 6 ani (8 update-uri, fata de 19, 21, 41 sau 24 in anii 2014, 2013 etc.). In 2015, cu exceptia unor update-uri noi, de tipul Mobile Update sau Rank Brain, am asistat in special la imbunatatirea modului de functionare al celebrelor update-uri Panda si Penguin, care adreseaza fundamentele SEO: continut si referinte (linkuri) de calitate.

Pe blogul DWF, lansat in luna August, am publicat in ultimele luni din 2015 analize pentru o gama variata de probleme SEO, stiri in domeniu si studii de caz. De asemenea, data fiind si specializarea agentiei noastre pe servicii de Online Reputation Management, pe blog au fost publicate si materiale pe acest domeniu, totalizand astfel peste 40 de articole.

Cele mai apreciate articole (numar de accesari si distribuiri in Social Media) postate pe blogul DWF in 2015 sunt urmatoarele:

1. eBook SEO pentru eCommerce: care sunt problemele SEO specifice magazinelor online si cum le poti remedia

Desi lansat abia in luna noiembrie, in cadrul GPeC (Gala Premiilor eCommerce), acest eBook a depasit deja in popularitate cele mai apreciate articole din blogul DWF. Dedicat in special magazinelor online, materialul expune peste 40 de probleme SEO uzuale pe care acestea le au si modul in care se pot rezolva.

eBook-ul este structurat pe 3 sectiuni principale, dedicate problemelor SEO tehnice, de continut si care tin de profilul de linkuri al respectivului website. Aceste sectiuni principale sunt precedate de un capitol introductiv, dedicat instrumentelor de colectare date si analiza necesare oricarui magazin online (ex: Google Analytics, Search Console, modulul de eCommerce etc). In loc de incheiere, documentul contine un capitol dedicat modului in care se face monitorizarea SEO pentru un magazin online.

Disponibil gratuit pe site-ul DWF, acest eBook a fost descarcat de peste 800 de persoane in primele 30 de zile de la publicare.

2. Cat costa o campanie SEO?

Aflii din articol care sunt cele doua tipuri de trafic relevant ce se poate atrage prin acest tip de campanie din Google (brand si non-brand), precum si modul in care se poate masura aceasta dimensiune. Nu ne sfiim sa explicam in articol de ce SEO este un canal de promovare scump pe termen scurt si care este raportul fata de o campanie de tip PPC.

De asemenea, in material sunt explicate activitatile care se realizeaza in cadrul unei campanii SEO, precum si o structura de costuri a acestora, din care se poate deduce pretul campaniei. Cititi in articol despre caracteristicile unei campanii SEo aparent ieftina, precum si garantiile SEO pe care o agentie responsabila si le poate asuma.

3. Ghid SEO pentru utilizarea corecta a filtrelor intr-un magazin online

Cu cele 4.500 cuvinte ale sale, acest amplu ghid este in 2015 pe locul al 3-lea in topul celor mai apreciate articole publicate pe blogul DWF. Din cuprinsul articolului amintim:

  • Ce se poate intampla daca filtrele dintr-un magazin online sunt setate incorect
  • Cum poti recunoaste o implementare incorecta SEO a filtrelor intr-un magazin online
  • Cum se face implementarea corecta a filtrelor d.p.d.v. SEO intr-un magazin online
  • Studiu de caz: implementare filtre la emag.ro, altex.ro si f64.ro (din punct de vedere SEO)
  • Probleme SEO cu filtrele in magazine online construite pe Prestashop, OpenCart si Magento

4. Ghid SEO pentru migrarea unui site

In cazul unei migrari de site (reconstructie sau transfer pe o platforma noua) realizata in mod incorect, putem ajunge in situatia in care noul site sa nu mai beneficieze de o buna parte din eforturile de SEO realizate in trecut. Acest lucru este foarte grav si se poate manifesta in mod concret prin pierderi masive de trafic din Google, sau scaderi in pozitiile ocupate la cuvintele cheie de interes. Exista insa solutii pentru minimizarea acestor efecte.

Articolul postat pe blogul DWF, in care detaliem acest proces, a primit peste 3.000 de accesari in cele 4 luni din 2015 ( fost publicat la inceputul lunii august). Din material puteti afla ce actiuni trebuiesc realizate inainte de migrarea site-ului, dupa migrare, dar si ce indicatori trebuie sa urmariti pentru a va asigura ca transferul s-a realizat cu succes.

5. Cum se face corect monitorizarea campaniei SEO pentru un magazin online?

La DWF suntem obsedati de monitorizare! Credem ca fara un sistem avansat de control, care sa colecteze date zilnic despre campania SEO aflata in derulare, pe care sa le proceseze apoi spre a le transforma in informatii pe baza carora sa se poata lua decizii, nu se poate face SEO. Desi Google face din ce in ce mai dificila monitorizarea unei campanii SEO (vezi not provided si alte masuri de limitare a acesului la date), exista instrumente care permit inca acest lucru.

Articolul explica atat implicatiile teoretice ale monitoizarii SEO, cat si practic, ce instumente si cum sunt aceste utilizate in cadrul DWF pentru obtinerea informatiilor necesare strategiei SEO. Cititi in articol despre:

  • Identificarea pietei – stabilirea cuvintelor cheie;
  • Masurarea zilnica a pozitiilor ocupate in Google de aceste cuvinte si a traficului atras pe fiecare dintre ele;
  • Calcularea vizibilitatii SEO a site-ului in mod agregat, pe toate cuvintele sau doar pe anumite grupuri de interes (verticale SEO);
  • Segmentarea traficului organic din Google in trafic brand si non-brand.

Anumite teme din cadrul articolului revin si in alte materiale postate pe blogul DWF. Pentru completare, consultati in special articolul intitulat “12 motive pentru care trebuie sa ceri o propunere de SEO la DWF“, in care detaliem metodologia de monitorizare SEO utilizata in cadrul agentiei noastre.

6. Analiza Searchmetrics: Cei mai importanti factori de SEO, editia 2015

Searchmetrics este o agentie de SEO din Statele Unite, ale carei servicii sunt utilizate de peste 8.000 de companii. Anual, ei proceseaza date de la cele peste 100.000 de site-uri monitorizate si realizeaza un studiu in care identifica factorii care au cea mai puternica legatura (corelatie) cu pozitii bune in Google. Practic, ei identifica ce au in comun acele site-uri care ocupa primele pozitii in Google.

Studiul ofera raspuns la intrebari precum “care sunt cei mai importanti factori de ranking Google in 2015?” si “cum au evoluat acesti factori fata de anul trecut?”. Cele 72 de pagini ale studiului au fost analizate de specialistii DWF, acestia extragand informatiile esentiale pentru fiecare tip de factor de ranking identificat de Searchmetrics.

Articolele publicate in aceasta serie sunt dedicate factorilor tehnici de ranking, factoriloe ce tin de experienta utilizatorului, a elementelor de continut, precum si a profilului de linkuri. De asemenea, o sectiune deosebita este dedicata semnalelor din Social Media. Pentru fiecare tip de factor de ranking Google analizat de Searchmetrics exista un articol dedicat, postat pe blogul DWF.

7. Studiu de caz: Cele mai bune canale de promovare online pentru un site de e-commerce

In acest articol, am utilizat date reale, de la 3 magazine online din Romana cu strategii de marketing complet diferite. In prima parte a materialului, accentul cade pe capacitatea de masurare corecta a eforturilor si a efectelor (trafic, vanzari) pe fiecare canal de promovare in parte: SEO, PPC, Newsletter etc.

Alte articole apreciate:

Pe langa aceste articole, exista multe alte materiale postate in blogul DWF, care s-au bucurat de o apreciere deosebita, chiar daca, fiind dedicate unor probleme mai punctuale sau de nisa, nu au beneficiat de atat de multe accesari. Dintre acestea, amintim:

Care articole din cele publicate in 2015 pe blogul DWF v-au placut cel mai mult? In 2016, ce tip de continut doriti sa vedeti in principal: studii de caz, ghiduri explicative, stiri din domeniu, etc.?