Recapitulare update-uri SEO, decembrie 2016
Continuam anul acesta seria de articole lunare dedicate update-urilor Google relevante pentru industria SEO. Conform traditiei, la fiecare inceput de luna, concentram intr-un material pe blogul DWF cele mai importante anunturi oficiale Google sau declaratii ale unor agajati ai companiei, legate de SEO si formulate in cursul lunii anterioare.
In acest articol facem recapitularea update-urilor si a nutatilor SEO Google din luna decembrie 2016 (arhiva completa cu aceste articole, pentru fiecare luna, este disponibila aici).
Update-uri de algoritm Google in decembrie:
1) Update major pe 15 decembrie, cu variatii semnificative in SERPs, conform Mozcast, SERP Metrics si Algoroo. Google nu a confirmat in mod oficial un update pana in acest moment. Clientii SEO monitorizate in campaniile DWF (peste 50,000 cuvinte cheie analizate zilnic) nu au inregistrat variatii neasteptate in acest context.
2) Intr-un update la anuntul oficial din august 2016, referitor la penalizarea site-urilor care afiseaza bannere full-screen in versiunea de mobil, Google confirma ca incepand din 10 ianuarie 2017 aceasta penalizare va incepe sa intre in vigoare. In postarea Google sunt oferite si exemple de situatii pasibile de penalizare:
Exista exceptii, cazuri in care Google considera valida afisarea acestor popup-uri. Spre exemplu:
- afisarea unor informatii legale, precum politica de utilizare a cookie-urilor;
- afisarea formularului de autetificare, pentru acces in zone restrictionate;
- bannere care folosesc un „spatiu rezonabil” din ecran si sunt usor de inchis.
Alte noutati SEO Google, in decembrie 2016:
1) Inginerii Google Gary Illyes si John Mueller au precizat doua lucruri legate de linkuri, desi nu in mod oficial:
- operatorul „link:”, utilizabil in Google Search nu ofera rezultate concludente (lucru cunoscut in industrie de mult timp);
- nu exista o penalizare pe care Google ar aplica-o unui site, daca acesta nu ofera linkuri externe; acest lucru nu implica insa ca motorul de cautare acorda un boost de ranking site-urilor care ofera linkuri externe.
2) In luna decembrie, atat RankRanger cat si Mozcast au inregistrat o crestere semnificativa a ponderii rezultatelor de tip rich snippets in SERPs.
RankRanger, un serviciu din US care monitorizeaza acest aspect, a anuntat pe twitter ca dupa 1 ianuarie 2017 a inregistrat o crestere semnificativa a cazurilor in care Google afiseaza rich cards in rezultate, ponderea acestora depasind acum 10% din cautari:
Aceste lucruri sugereaza faptul ca Google pune un accent din ce in ce mai mare pe extragerea datelor din site-uri si prelucrarea lor in vederea imbogatirii paginii de rezultate, context in care utilizarea microformatelor devine tot mai importanta.
3) Conform unei discutii pe twitter, se pare ca Google a extins suportul tehnologiei AMP la imagini. Imediat ce vor aparea mai multe detalii in acest sens, revenim cu un articol detaliat pe blogul DWF. In cazul in care se confirma acest lucru, vom actualiza si procedura interna de auditare SEO aplicata in cadrul agentiei.
4) In cazul migrarii unui site pe o structura de URL-uri similara, dar nu identica celei anterioare, noile adrese nu vor prelua in mod automat autoritatea SEO a celor vechi, chiar daca sunt foarte similare. Desi pare evident acest lucru, nu de pune ori am auzit de la proprietari de site-uri ca nu au nevoie de aplicarea procedurii de migrare SEO, pentru ca noile linkuri sunt „aproape identice” cu cele vechi.
5) Gary Illyes de la Google, a mentionat intr-o discutie pe twitter ca utilizarea atributului nofollow ar putea sa ajute un website in gestionarea craw budget-ului, in cazul in care discutam despre un site de cel putin 100k de pagini. Nu s-a intrat in detalii, insa inginerul Google a sugerat ca va aduce mai multee clarificari in acest sens printr-un articol dedicat.
6) Aaron Bradley a precizat intr-o postare pe Google+ ca motorul de cautare suporta acum microformatele pentru produse in Image Search. Postarea include exemple concrete de implementare si trimiteri la pagini cu mai multe informatii.
7) Prezentare despre internationalizarea corecta a unui website, din punct de vedere SEO, in cadrul unui video postat pe youtube de inginerul Google John Mueller. Sunt abordate teme precum canonicalizarea URL-urilor, definirea locatiei, hreflang etc. In curand vom publica pe blogul DWF un material detaliat in acest sens, bazat pe procesarea datelor din aceasta prezentare, dar si pe experienta acumulata pana in prezent in agentie.
8) Google a extins suportul pentru date structurate specifice cartilor, incepand cu data de 3 decembrie 2016. In pagina oficiala cu detalii sunt prezentate si exemple de implemnetare.
9) In luna mai 2016, Google a introdus posibilitatea gruparii mai multor proprietati din Search Console, astfel incat sa putem accesa date agregate ale acestora. In decembrie, Google a anuntat ca extinde rapoartele accesibile in cadrul acestui tip de grupuri.
Anul 2016 a fost deosebit de activ din punct de vedere SEO, cu update-uri majore, care au transformat puternic modul in care se pot obtine rezultate bune intr-o campanie de optimizare. SEO devine din ce in ce mai complex, fiind necesara corelarea tot mai multor informatii, pentru coreionarea unei imagini relevante si a unei directii de urmat pentru cresterea vizibilitatii si a traficului de tip Google organic non-brand.