fbpx

Recapitulare Update-uri Google, martie 2017

Luna martie a adus cu sine evenimente foarte interesante din punct de vedere SEO. Prin monitorizarea a peste 20+ resurse web de incredere, care includ blogul oficial Google pentru Webmasteri, forumul WebmasterWorld, site-uri precum Moz, Search Engine RoundTable, Search Engine Land sau Search Engine Watch, dar si conturi personale de Twitter ale unor ingineri Google, DWF va aduce in fiecare luna o recapitulare a update-urilor Google cele mai relevante pentru activitatea de optimizare SEO.

Pentru a consulta lista articolelor publicate pana in prezent, accesati aceasta pagina: https://dwf.ro/blog/tag/recapitulare-google-seo/

Update-uri de algorim Google, martie 2017

1) Denumit “in gluma” Fred de un inginer Google, update-ul de la inceputul lunii martie (aprox. 8 martie) a avut un impact semnificativ. Analizele publicate initial pareau sa indice faptul ca acest update a afectat in mod negativ site-urile de continut, cu un numar ridicat de reclame. Ulterior au aparut indicii potrivit carora site-urile penalizate au in comun probleme in profilul de linkuri.

Update-ul a fost confirmat pe 24 martie de inginerul Google Gary Illyes, pe consul sau de Twitter. Site-urile monitorizate de DWF nu au inregistrat variatii majore de vizibilitate SEO in urma acestui update Google. Majoritatea sunt insa site-uri de eCommerce, motiv pentru care este dificil de spus pentru noi care este impactul real al acestui update in Romania.

Articole relevante despre update-ul Fred:

2) Pe 14 martie, Google a publicat o versiune actualizata a documentului in care detaliaza o serie de aspecte privitoare la stabilirea calitatii unui anumit website. Aceste indicatii sunt destinate angajatilor pe care motorul de cautare ii are in toata lumea, pentru a verifica manual anumite site-uri, ajutand astfel algoritmul sa devina din ce in ce mai bun.

Update-ul se refera la metodele prin care se poat identifica stirile false, dar si continutul ce indeamna la ura, terorism sau contine mesaje antisociale. Tot in efortul de a livra o informatie cat mai veridica, Google a anuntat implementarea unui nou set de microformate pentru site-urile de stiri

3) In cadrul eveimentului SMX West 2017, Gary Illyes a spus ca algoritmii bazati pe inteligenta artificiala, precum Rank Brain, nu reprezinta inca o solutie viabila pentru ordonarea rezultatelor Google, pentru simplul motiv ca este multe mai dificil de identificat sursa unui anumit fenomen. Practic, in forma actuala a algoritmului Google avem de-a face in mare parte cu instructiuni scrise efectiv de programatori, lucru ce face accesibila identificarea problemelor si imbunatatirea algoritmului de ranking.

4) Google a confirmat faptul ca acorda in continuare o atentie deosebita layout-ului unui website, adica modului in care sunt afisate elementele de continut principal, continut secundar si eventual reclame. Acest algoritm, lansat in 2012, continua sa fie actualizat periodic de inginerii Google. In acest sens, este important sa permitem crawler-ului Google indexarea resurselor de tip JS si CSS.

Alte noutati Google SEO, martie 2017

1) John Mueller, inginer Google, a spus pe twitter ca existenta paginilor de eroare 404 intr-un website nu constituie un factor negativ de ranking, adica un site nu este penalizat pentru acest motiv. Este important insa ca acest tip de pagini sa fie in numar cat mai mic, pentru ca ofera o experienta neplacuta utilizatorilor, consumand in acelasi timp crawl budget alocat site-ului.

2) Mobil-first index nu devine o realitate prea curand, conform unei prezentari Google din cadrul evenimentului SMX West 2017. Pentru ca acest lucru sa se intample este nevoie de atingerea unui punct in care trecerea sa nu modifice semnificativ rezultatele oferite de motorul de cautare. Nivelul se poate obtine doar prin identificarea corecta a acelor factori de ranking relevanti, includerea lor in algoritm, precum si prin maturizarea resurselor de tip mobile-friendly, astfel incat utilizatorii sa gaseasca raspunsurile dorite in mod eficient.

3) Specialistul Google Paul Haahr a declarat pe twitter ca algoritmul motorului de cautare pentru detectarea continutului duplicat este suficient de matur, astfel incat nu a fost nevoie de interventii majore asupra sa in ultimii ani. 

4) Google nu foloseste Facebook Likes pentru a calcula relevanta si implicit pozitia unei resurse in rezultatele pe care le ofera motorul sau de cautare. Confirmarea vine pe twitter din partea lui Gary Illyes si este foare directa.

5) Utilizarea de cuvinte cheie in URL-uri reprezinta un factor de ranking de importanta mica, dar care i se acorda din pacate prea multa atentie de catre webmasteri, declara John Mueller pe twitter. Evident, in cadrul unei campanii SEO nu se justifica modificarea URL-urilor doar pentr obtinerea unui beneficiu SEO (decat in cazuri extreme, unde modul in care acestea sunt construite nu permite un crawling si o indexare corecta a continutului). 

6) Google a actualizat instrumentul de verificare prin care ofera informatii despre site-urile care sunt virusate sau contin malware. Cand un website este identificat de Google ca fiind compromis, acesta este semnalat ca atare in Chrome, iar vizibilitatea sa SEO poate avea de suferit, in cazul in care problema nu este remediata in timp util.

7) Google a actualizat anuntul despre Rich Cards, postat pe blogul oficial pentru Webmasteri in cursul anului trecut. Actualizarea se refera la faptul ca incepand din data de 28 martie 2017, Rich Cards sunt disponibile la nivel global in rezultatele Google. Acestea reprezinta o evolutie fata de Rich Snippetes, fiind bazate tot pe instructiunile din Schema.org

8) Google a automatizat procesul de solutionare a conflictelor generate de revendicarea proprietatilor listate in Google My Business. Daca altcineva a verificat business-ul dvs. pe Google My Business, puteti urma acesti pasi in vederea recuperarii dreptului de administrare.

In cazul in care ati sesizat update-uri Google sau noutati SEO importante, aferente lunii martie 2017, pe care nu le-am inclus in acest rezumat, va rugam sa le mentionati in comentarii.