Preia controlul propriilor locații în Google Maps
Business-ul tău se adaptează în fiecare zi la mediul virtual, poate că deja este în totalitate transferat pe platforme ecommerce, magazine online și website-uri de prezentare. În mod similar, sute de mii de firme mari și mici se întrec pentru un loc la tribuna întâi, adică pe primele locuri la căutările în Google după cuvinte-cheie relevante.
În acest context profund concurențial, vizibilitatea este cel mai important criteriu de a reuși în fața competitorilor și de a deveni cunoscut clienților. Google Maps este cel mai utilizat instrument pentru identificarea rapidă a firmei tale, a locațiilor și magazinelor pe care le deține.
Îți prezentăm în continuare detali utile despre cum să folosești această aplicație gratuită de cartografiere lansată de Google în anul 2005 și perfecționată continuu, până la forma complexă de astăzi, cu o multitudine de funcționalități.
Cum să folosești Google Maps pentru afacerea ta
Creează un cont pentru compania ta în zona de business a Google Maps, numită inițial Google My Business, iar din anul 2021 redenumită Google Business Profile. Astfel revendici calitatea de proprietar al profilului firmei tale și obții drepturile de administrare a contului pe Google Maps.
După realizarea acestei etape, începi efortul de a crește vizibilitatea brandului tău în motoarele de căutare, mai ales în Google. Astfel vei realiza și o optimizare a site-ului pentru căutări locale.
Vei avea nevoie de o diagnoză personalizată a vizibilității afacerii tale pe Google Maps, ca să știi de unde pornești în localizarea pe hartă și cum organizezi comunicarea detaliilor relevante pentru business-ul tău.
Colaborarea cu specialiști în Google Business Profile și Google Analytics te ajută să identifici intențiile de căutare ale clienților și să îmbunătățești performanțele în rezultatele organice Google.
Există o corelație între scorul de vizibilitate pe Google Maps și numărul de locații pe care un anumit brand le deține. Prin gestionarea eficientă a profilului de business de pe harta Google beneficiezi de o expunere mai mare a brandului pe termen lung, pe căutări relevante. Unele cuvinte cheie au volume de căutare semnificativ mai mari comparativ cu altele, așa că este important să știi cum au ajuns la tine clienții, în urma search-urilor pe net.
De asemenea, oferind informații corecte și complete despre locațiile unde este prezent business-ul tău, consolidezi brandurile proprii și asigură o experiență mai bună utilizatorilor. Iată ce să faci pentru un scor de vizibilitate bun pe Google Maps și ce erori să ocolești în administrarea Google Business Profile.
Ce greșeli să eviți la listarea locațiilor în Google Maps
Ca să beneficiezi de toate avantajele oferite de Google Business Profile, configurează corect profilul afacerii tale în Google Maps și evită greșelile pe care le fac multe business-uri, care încearcă să fie vizibile pe hărțile online, fără a urma o strategie de marketing sau o verificare a postărilor.
Asigură-te că ai listat pe Google Maps toate locațiile pe care le are firma, pentru ca orice client să găsească ușor magazinele, sucursalele, sediile, punctele de lucru ș.a. Astfel eviți situația neplăcută în care pierzi vizitatori din cauza faptului că nu apari în search-ul pe care l-au făcut pentru o anumită zonă, cartier sau oraș.
Reține faptul că orice utilizator poate adăuga o locație pe hartă, așa că există posibilitatea de a avea listate online mai multe locații ale firmei tale decât există în realitate. Verifică permanent aceste suprapuneri și elimină profilurile dublate, actualizează datele de contact (telefon, website, formular de contact, imagini ale locației) și răspunde întrebărilor de la utilizatori.
Nimeni nu vrea să constate că sună la un număr nealocat, că magazinul s-a mutat la altă adresă ori programul de lucru este neactualizat. Aceste experiențe neplăcute vor genera review-uri negative, care scad ratingul firmei și dăunează reputației online a brandului.
O altă situație frecventă este listarea locațiilor de către angajații din teritoriu. Astfel se creează conturi diferite, cu mai mulți administratori, apar suprapuneri, dar și lacune în transmiterea informațiilor despre business-ul respectiv. Pentru a evita acest lucru, este necesară gruparea tuturor locațiilor într-un singur cont, care să poată fi administrat coerent și cuprinzător.
Nu te rezuma la simpla localizare pe hartă și informații de contact. Adaugă imagini noi și actualizează imaginile pe care le ai deja în Google Business Profile. Ia în considerare faptul că mediul online pune accent pe impactul vizual, așa că fotografiile ce însoțesc descrierile locațiilor trebuie să fie relevante pentru business, să genereze încredere și să ajute vânzările, să fie client oriented și să aibă o calitate grafică bună.
Utilizatorii pot adăuga și ei imagini în Google Maps, așa că trebuie să ai grijă la pozele pe care le au locațiile firmei tale în teritoriu. Iată câteva exemple greșite de ilustrare în harta Google a unor branduri precum Mega Image sau BRD:
Ia în serios Google Business Profile și include-l în strategia de marketing. Nu face greșeala de a-l considera o simplă bifare pe o hartă. Alocă resurse umane și informaționale pentru gestionarea zonei de review-uri, răspunsuri la recenzii, actualizări de date și imagini.
Utilizează Google Business Profile pentru promovarea ofertelor pe care le ai în locațiile fizice. Poți comunica mesaje promoționale despre ofertele din magazine, campaniile de reduceri, lansarea unor noi produse și servicii.
Google Maps îți pune la dispoziție resurse importante, de exemplu interacțiunea cu clienții prin feedback la reviews este un factor de ranking ce influențează major ordinea rezultatelor Google Maps și Local Pack.
Nu neglija Local Pack-ul! Ai nevoie de acest snippet pe care Google îl introduce în SERP de multe ori chiar înaintea rezultatelor organice (de aceea este deseori este denumit locul 0 în Google):
Este important să fii prezent cu firma ta în grupul de 3 companii (Local Pack) ce ocupă primele poziții sugerate de Google pe nișa de căutări, în funcție de keywords și localizare.
Astfel vei reuși să faci un local SEO eficient, utilizând tot setul de instrumente de optimizare a promovării produselor și serviciilor pe care firma ta le oferă prospecților și clienților locali.
Preia controlul propriilor locații în Google Maps cu ajutorul Google Business Profile, confirmă că ești proprietarul locațiilor tale, gestionează și actualizează profilul complet pentru fiecare locație (adresă, număr de telefon, categorie, atribute etc.), verifică listarea corectă a programului de lucru, răspunde la recenziile publicate pe profil și adaugă fotografii relevante din fiecare locație.
Rezultatele se vor vedea atât online, prin îmbunătățirea vizibilității organice, creșterea relevanței pentru vizitatori, cât și offline, prin consolidarea relației cu clienții locali și dezvoltarea afacerii pe baza noului tip de marketing word-of-mouth, care este CGM-ul.
Consumer Generated Media (CGM) se regăsește în numărul de stele oferit de clienți pentru business-ul tău pe Google Maps, numărul de check-in-uri, sentimentul pentru review-uri online și numărul de share-uri pe social media.
Astfel vei controla modul în care apar locațiile tale pe hărțile Google, din punct de vedere geografic și reputațional.