Participare DWF la TeComm 2016
Pe 21 aprilie 2016 a avut loc TeComm Bucuresti, unul dintre cele mai importante evenimente de eCommerce din Europa de Est. DWF este singura agentie din Romania specializata pe servicii de SEO, care a fost partener al evenimentului. Pentru cititorii blogului DWF am oferit 2 invitatii gratuite la eveniment, detaliile fiind in articolul dedicat.
Speakeri din tari precum Olanda, Uk, Danemarca, Polonia si Romania au sustinut prezentari pe subiecte actuale de eCommerce si Marketing Online. In plus, un interes deosebit s-a manifestat fata de workshop-urile din Agenda evenimentului.
Mihai Vinatoru (Head of SEO in cadrul DWF) a sustinut un astfel de workshop, dedicat modului in care actiunile vizitatorilor pot influenta pozitionarea unui website in Google (si cum poti utiliza acest lucru in avantajul tau). La workshop au participat aproximativ 50 de persoane. Prezentarea sustinuta in cadrul evenimentului este urmatoarea:
Idei principale din prezentare:
- Pentru Google datele de comportament ale utilizatorilor sunt foarte valoroase;
- Google se foloseste de elemente precum CTR in Google Adwords;
- Ce semnale poate interpreta Google pentru a intelege comportamentul utilizatorilor;
- Ce putem afla despre „viitorul” semnalelor de ranking, din patentele Google;
- etc.
Prezentarea a inlus si sfaturi practice pentru imbunatatirea indicatorilor din care Google poate intelege comportamentul utilizatorilor. Acestea sunt grupate in 6 capitole principale, astfel:
Modalitati de crestere a volumului de cautari pe brand:
- Atragerea mai multor vizitatori pe site (orice canal);
- Oferirea unei experiente excelente de utilizare;
- Fidelizarea vizitatorilor si campanii de retargeting;
- Activitati de PR si educare a pietei;
- Participarea la evenimente de profil;
- Pozitionarea ca expert (prin servicii, continut etc.);
- Alte eforturi de marketing.
Modalitati de crestere a CTR-ului din rezultatele organice:
- Scrie meta-title-uri ce raspund organic interogarii din Google;
- Adauga un call-to-action in meta description;
- Implementeaza schema.org pentru afisarea rich snippets;
- Actualizeaza articole vechi si modifica-le data publicarii;
- O arhitectura logica a site-ului (breadcrumbs in serps);
- Content marketing, cu orientare catre probleme concrete;
- Adauga cifre in meta title (ex: „30+ avantaje ale geamurilor termopan de la X”)
- Experimenteaza!
Modalitati de diversificare a surselor de trafic si crestere a traficului Direct:
- Abordati mai multe canale de promovare simultan;
- Derulati activitati de PR si comunicare;
- Creati continut de calitate, pentru o pozitionare ca expert;
- Obtineti adresele de e-mail ale vizitatorilor;
- Implicati-va in discutii pe forumuri sau in alte comunitati;
- Publicati articole de tip guest-posting pe site-uri relevante;
- Oferiti-le vizitatorilor motive sa se intoarca pe site.
Modalitati de crestere a timpului mediu petrecut de utilizator pe site:
- Includeti materiale de tip multimedia (ex: video);
- Creati continut de specialitate, care sa raspunda unei probleme;
- Realizati o structura clara de navigare (confuzia duce la exit);
- Investiti intr-un design de calitate;
- Asigurati-va ca site-ul se afiseaza corect pe orice device;
- Imbunatatiti permanent viteza site-ului;
- Identificati in GA paginile cu timp scazut si optimizati-le;
- Identificati surse de trafic nerelevant.
Sugestii pentru reducerea ratei de bounce si a fenomenului de pogo-sticking.
- Toate cele aplicabile pentru cresterea timpului mediu pe site;
- Analiza paginilor din GA cu bounce mare si optimizarea lor;
- Optimizati paginile de aterizare pentru expresiile targetate;
- Afisati mesaje de tip call-to-action ce duc intr-o pagina noua;
- Afisati in mod vizibil functia de cautare pe site.