Noutati SEO si update-uri Google, ianuarie 2017
In acest articol recapitulam update-urile si noutatile SEO Google din luna ianuarie 2017. Arhiva completa cu aceste articole, pentru fiecare luna incepand cu ianuarie 2016, este disponibila pe blogul DWF. In cazul in care nu ati citit articolul anterior, il puteti accesa aici: Recapitulare update-uri SEO, decembrie 2016.
Update-uri Google, ianuarie 2017:
1) In jurul datei de 24 ianuarie apar semnale caracteristice unui update major Google, care ar viza retelele de bloguri. Se inregistreaza mai multe discutii pe forumuri specializate (ex: WebmasterWorld si BlackHatWorld) insa nu se confirma un update in mod oficial. Mai mult servicii de monitorizare SERPs inregistreaza fluctuatii majore (RankRanger):
2) Gary Illyes, inginer Google, spune pe twitter ca in prezent se depun eforturi sustinute pentru ca updat-urile de algoritm Google sa devina active simultan la nivel international. Practic, cresc permanent sansele ca un update despre care aflam ca a fost implementat in SUA (ex: Google Possum Update din Septembrie 2016), sa ajunga in Romania mult mai rapid decat ne asteptam.
3) In cadrul unei discutii cu membrii din comunitatea SEO, inginerul Google John Mueller a mentionat ca migrarea Google catre mobile first index se va realiza cel mai probabil spre finalul acestui an.
4) Algoritmul Google de penalizare a site-urilor care afiseaza pop-up-uri pe tot ecranul in versiunea de mobil a fost activat oficial in urma cu aproximativ o luna de zile. Pana in prezent au fost semnalate deja mai multe cazuri in care penalizarea s-a aplicat, dar si numeroase situatii in care site-uri cu aceasta practica au ramas inca neafectate. Google nu are inca o reactie oficiala.
5) Operatorul de cautare avansata „link:” nu ofera date relevante. Desi acest lucru era cunoscut in industrie de cativa ani, John Mueller a confirmat pe twitter ca interogarea nu ofera informatii corecte si nu recomanda utilizarea ei.
6) Pe blogul oficial Google pentru Webmasteri a fost publicat un articol tehnic, in care se explica modul in care motorul de cautare opereaza cu termeni precum crawl budget, crawl rate limit sau crawl demand. Pe blogul DWF exista un articol detaliat, dedicat acestei chestiuni: Crawling, Indexing, Ranking: ce inseamna Crawl Budget pentru Google?
7) Instrumentul Google pentru verificarea datelor structurate suporta incepand cu aceasta luna analize de tip MTE (Multi-Typed Entities), ceea ce inseamna ca acum sunt posibile integrari mult mai complexe de sintaxe de tip Schema.org, precum cele pentru hoteluri.
8) Pe blogul ofifical Google pentru Webmasteri a fost postat un articol in data de 27 ianuarie, cu sfaturi pentru site-urile care permit utilizatorilor sa publice continut (User Generated Content). Autorul ofera idei pentru protejarea impotriva SPAM-ului:
- Actualizati in mod regulat platforma software pe care ruleaza site-ul;
- Instalati un sistem de tip CAPTCHA;
- Anulati posibilitatea de a se mai posta comentarii la articole vechi;
- Pe forumuri, limitati posibilitatea utilizatorilor de a include linkuri in mesaje;
- Luati in calcul crearea unei liste de cuvinte interzise;
- Folositi atributul pe linkurile adaugate in comentarii;
- Utilizati sisteme automate anti-SPAM precum Akismet.
9) Gary Illyes confirma pe twitter ca Google foloseste operatori umani in multe tari, pentru analiza rezultatelor de cautare. Acestia ofera feedback pe baza unor criterii, iar raspunsurile lor contribuie la modelarea algoritmilor de ranking. Google a mentionat in repetate randuri ca aceasta activitate nu influenteaza direct site-urile asupra carora se exercita analiza umana.
10) In luna ianuarie s-au inregistrat foarte multe experimente Google pe zona de Local, atat in partea de Local Pack, cat si pe Knowledge Panel, cand face referire la o companie. Spre exemplu, au fost identificate cazuri in care Google afisa o promotie din partea respectivei companii, sau evolutia pretului, daca discutam de un hotel.