Influenta SSL asupra vizibilitatii SEO: studiu pe 10.000 de site-uri
Pe 6 august 2014, Google a anuntat in mod oficial ca SSL este un factor de ranking in algoritmul motorului de cautare. Corelatia pozitiva intre acest element si o buna pozitionare in Google a fost confirmata si de studiul Searchmetrics din 2015, dedicat celor mai importanti factori tehnici de ranking. Pentru informatii suplimentare in acest sens, accesati articolul dedicat acestui studiu, din blogul DWF.
Ahrefs a publicat o analiza realizata pe 10.000 de domenii, al carei obiectiv a fost identificarea modului in care SSL influenteaza vizibilitatea SEO a acestor site-uri. Observatiile principale ale studiului sunt urmatoarele:
- Doar 10% din site-urile analizate au https implementat 100% corect;
- Aproxiativ 60% din cele 10.000 de domenii analizate nu au https implementat;
- Aproape 25% dintre site-uri nu au definit tagul canonical catre varianta https;
- Un sfert din domeniile cu https folosesc redirectionari de tip 302, in loc de 301.
Ce este https si ce beneficii ofera?
Simplu spus, https este versiunea securizata a clasicului http, protocolul utilizat pe Internet de fiecare data cand este accesat un website. Prin folosirea variantei securizate, informatia transmisa intre vizitator si serverul pe care este gazduit site-ul accesat este criptata, astfel incat sa nu fie accesibila unui eventual interpus. In cazul unor site-uri foarte populare, implementarea https poate duce la un consum important de resurse pe server, insa de cele mai multe ori, acesta este nesemnificativ.
Instalarea unui certificat SSL este critica pentru un magazin online din punct de vedere al protectiei datelor, in special in zonele in care se solicita de la cumparator detaliile de plata sau pentru facturare. In plus, este si un element de incredere, care poate sa contribuie la imbunatatirea rate de conversie pe site.
In esenta, certificatele SSL cele mai uzuale sunt de doua tipuri:
- Domain Validation (DV) si
- Extended Validation (EV).
Primul tip ofera ca element vizual doar adaugarea unui “s” (secure) la modul in care este afisat protocolul web in URL-ul site-ului (https:// in loc de http://). Pretul mediu pentru un astfel de certificat variaza intre 8 si 15 USD, in functie de furnizor. Se aloca de obicei in 24 de ore si nu necesita o documentatie speciala.
SSL-ul de tip Extended Validation (EV) afiseaza in plus numele companiei in baza de adrese, pe o nuanta de verde. Modul de reprezentare difera in functie de browser. Pretul unui certificat EV porneste de la 80 USD si poate ajunge la sume de cateva mii de dolari, in functie de diverse optiuni care se pot alege de la furnizor.
Implementare corecta https – atentie la urmatoarele aspecte:
- Alegeti un certificat pe 2018 de biti (DV sau EV, in functie de buget);
- In Google Search Console trebuie confirmata varianta securizata a site-ului;
- Meta-tagurile canonical din site trebuie sa faca trimitere la versiunile https ale paginilor;
- De la url-urile cu http sa existe redirectionari de tip 301 catre corespondentele lor cu https;
- Verificati robots.txt, pentru a nu bloca involuntar indexarea variantei https.
Https nu este inca folosit pe scara larga, in special in Romania. Din acest punct de vedere, implementarea corecta a acestui element poate aduce un mic avantaj SEO pentru site-urile care fac acest lucru. Pentru mai multe informatii despre https (in special pentru optimizarea magazinelor online), va invitam sa descarcati eBook-ul gratuit DWF: SEO pentru eCommerce.
Pe blogul DWF este publicat un Ghid SEO complet, in care este detaliata procedura de migrare a unui site de la versiunea https la https.