Importanța Google Consent Mode V2

Liviu Taloi

În această perioadă a noilor reglementări de confidențialitate, eficiența campaniilor de publicitate și analiza datelor sunt esențiale. Webinarul DWF din ziua de 6 februarie 2024 a explorat cum Google Consent Mode V2 oferă soluții practice pentru a naviga prin aceste provocări, asigurând conformitatea și eficacitatea reclamelor în era Digital Marketing Act (DMA).

[În acest articol găsiți înregistrarea completă a webinarului din 6 februarie și PDF-ul prezentării]

Necesitatea implementării Google Consent Mode V2

În contextul iminentei aplicări a Digital Marketing Act în luna martie 2024, absența implementării Google Consent Mode V2 – fie în versiunea basic, fie în cea advanced – va conduce la provocări semnificative pentru campaniile de publicitate. 

Fără această adaptare, companiile din România se vor confrunta cu o stagnare sau chiar o scădere a listelor de remarketing într-o perioadă de 4-8 săptămâni, ceea ce poate compromite capacitatea de a targeta audiențe eficient și de a difuza reclame relevante. 

Mai mult, sincronizarea audiențelor din GA4 în Google Ads va deveni problematică, afectând direct eficacitatea campaniilor de publicitate. Campaniile de generare a cererii (Demand Gen), esențiale pentru construirea audiențelor „lookalike”, vor pierde din eficacitate și vor înregistra o scădere notabilă a performanței. 

Aceste provocări subliniază necesitatea urgentă de implementare a Google Consent Mode V2, pentru a asigura continuitatea și eficiența campaniilor publicitare, în noua eră digitală. 

Pe de altă parte, nu se recomandă o reacție exagerată în legătură cu Google Consent Mode V2. Și cu el, și fără el, campaniile rulate pe platforma Google Ads vor continua să funcționeze, dar nu la o eficiență maximă. 

Principalele puncte ale webinarului

  • Legislația relevantă: am discutat despre impactul Digital Marketing Act și necesitatea conformității;
  • Basic vs. Advanced Mode: detalii despre cum fiecare mod oferă diferite niveluri de flexibilitate și control;
  • Utilizarea AI-ului Google: explorarea modului în care AI-ul poate ajuta la optimizarea campaniilor în lipsa consimțământului complet pentru cookie-uri;
  • Verificarea implementării: sfaturi pentru asigurarea unei implementări corecte și eficiente, pentru a maximiza conformitatea și performanța.

Discuții și întrebări

Într-o discuție edificatoare, am abordat preocuparea privind gestionarea utilizatorilor care refuză consimțământul pentru cookie-uri, cu evidențierea modului în care Advanced al Google Consent Mode permite colectarea de date anonimizate, facilitează analize relevante și campanii eficiente, chiar și în aceste condiții.

Un alt subiect abordat a fost personalizarea mecanismului de preluare a consimțământului userilor, pentru țări cu legislație diferită din punct de vedere al OPT-in sau OPT-out, unde se aplică sau nu acest mecanism propus de Google. 

Link la prezentarea PDF realizată de Liviu Taloi în cadrul webinarului din 6 februarie 2024.

Resurse suplimentare

Implementare Google Consent Mode V2 – advanced mode via gtm

  • Se instalează tag-ul specific CMP-ului ales (cookiebot, onetrust etc) pentru a pune pe site codul Consent Banner;
  • Se setează în acest tag componenta default, primul eveniment de Consent, sau se instalează tag-ul de default conform template-ului de comunitate pus la dispoziție de Simo Ahava, pe care îl recomandăm – tag Default Consent State;
  • Se generează variabile în Data Layer care citesc cookie-urile setate de CMP pentru cele 4 storage-uri (ad_storage, analytics_storage etc.);
  • Aceste variabile trebuie să fie prezente atât în tag-ul de Default Consent State, cât și pe tag-ul de Update Consent State;
  • Se generează tag-ul de Update Consent State (cu template Simo Avaha) pe evenimentul din Data Layer pus la dispoziție de CMP;
  • Se face o verificare că avem cele 2 evenimente de tip Consent, unul înainte de inițializarea tag-urilor primare (tag-ul de pageview de GA4), și unul după preluarea consimțământului de la CMP.

Implementare Google Consent Mode V2 – basic mode via gtm

  • Se instalează tag-ul specific CMP-ului ales (cookiebot, onetrust etc.), pentru a pune pe site codul Consent Banner;
  • Se setează în acest tag componenta default, primul eveniment de Consent, sau se instalează tag-ul de default, conform template-ului de comunitate pus la dispoziție de Simo Ahava, pe care îl recomandăm – tag Default Consent State;
  • Se generează variabile în Data Layer care citesc cookie-urile setate de CMP pentru cele 4 storage-uri (ad_storage, analytics_storage etc.);
  • !!!! IMPORTANT!!!! – pentru Basic Mode – se vor seta triggere pentru firing și pentru blocking tags: se generează condițiile, ținând cont de citirea variabilelor de la punctul 3, în care tag-urile proprietare Google (și nu numai) se vor declanșa și de condițiile în care tag-urile vor fi blocate;
  • Se vor selecta toate tag-urile care trebuie să fie declanșate și blocate de logica preluării consimțământului, se atașează declanșatoarele și triggerele de blocare, conform logicii create la punctul 5;
  • Se face o verificare că avem un eveniment de tip Consent – cu Denied All Storages, înainte de inițializarea tag-urilor, și apoi, conform consimțământului preluat din CMP, tag-urile de analytics și de marketing, se declanșează numai după primirea acestui acord din partea userilor – iar respectivele storage (ad_storage, analytics_storage etc) sunt granted, respectând acordul userilor. 

Link la implementare via gtag.js, prin programare in site, documentația oficială Google. 

Link la implementare via GTM, documentația oficială Google.

Link la prezentarea PDF realizată de Liviu Taloi în cadrul webinarului din 6 februarie 2024.

Venim către dumneavoastra cu o ofertă de implementare a acestui element tehnic, anume 300 de euro plus TVA, in primul an, care include abonamentul la un Consent Management Platform și partea efectivă de implementare tehnica via GTM. In al doilea an (si in anii următori), vom factura 144 de euro, 12 euro pe luna de domeniu. Tipice, in România, sunt CookieBot si OneTrust, cu o oferta de aproximativ 50 de euro pe luna per domeniu. Dacă vreți sa vă ajutăm cu implementarea GCMv2 trimiteți un email la adresa liviu.taloi@dwf.ro.

De menționat, pentru cei care vor verifica așa cum am exemplificat în webinar pe site-ul DWF.ro implementarea Advanced Google Consent Mode V2, să observați și o implementare de GA4 prin GTM server side, unde consimțământul este preluat, la fel precum la cea prin GTM client side.

Mulțumim aici colegilor de industrie Gremini, care au o soluție de hosting GTM server side, numită Tagual by Gremini, a cărei implementare a fost foarte facilă pentru specialiști. Oferta este atractivă din punct de vedere comercial, în comparație cu alte soluții similare existente pe piață. 

Liviu Taloi este un profesionist cu experiență de peste 15 ani în marketing online și se remarcă printr-o perspectivă 360° în ecommerce: specialist, consultant, autor, lector, senior manager. De-a lungul carierei a fondat compania de consultanță Web Audit, a fost PR Manager la eMAG și trainer regional certificat GAIQ pentru programul Google Partner Academy în Google Analytics.


Ca Data Insights Manager la DWF, Liviu Taloi susține cu pasiune și dedicare proiecte pentru date relevante și corecte. Coordonează o echipă entuziastă de specialiști în e-commerce, site audit, usability, segmentation, marketing, analytics, conversion rate optimization și online marketing.

Data articol: 8 februarie 2024

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.