Importanța GA4 în campaniile de Performance Marketing
Continut
1. De ce este nevoie de GA4?:
a. GA4 are ca fundament confidențialitatea utilizatorilor. (Google)
Putem colecta indicatori cheie de performanță pentru afacerea noastră fără a colecta datele personale ale utilizatorilor. (Google)
Universal Analytics a fost creat pentru desktop și a fost gândit pentru a extrage cât mai eficient datele din sesiuni independente, pe baza cookies-urilor. Totuși, de atunci, realitatea cu care utilizatorii cât și advertiserii se confruntă s-a schimbat, atât legislativ cât și tehnic. (Google)
Viitorul este cookie free, iar GA4 vine ca soluție pentru acest lucru. (Preparing for a Cookie-Less Future with GA4)
75% din cookies-urile de pe mobile sunt rejected. (sursa) Datele nu mai apar corect atribuite în platformă sau nu sunt luate în considerare, astfel deciziile pe care le luăm pe baza acestora s-ar putea să nu se potrivească cu realitatea afacerii.
2. Care sunt beneficiile GA4 în performance?
a. Înțelegerea clienților și touch-point-urile pe care aceștia le au
O campanie de performance cu rezultate slabe nu înseamnă mereu o campanie de performance slabă. Teoretic, campaniile de performance ar trebui să targeteze prospecții aflați în ultima etapă a funnel-ului de achiziție sau cei care sunt cel mai probabil să achiziționeze “la rece”. GA4 vine ca soluție pentru a înțelege cum trec clienții prin funnel-ul de achiziție și cum ajung să convertească.
Astfel, putem delimita dacă și unde există probleme în acest proces.
Cei de la Gymshark au utilizat Google Analytics 4 pentru a scădea cu 9% drop off-ul și să crească cu 5% click-though rate-ul, pe paginile acestora, iar analiza datelor le-a luat cu 30% mai puțin decât le-ar fi luat utilizând Universal Analytics.(Google)
b. Îmbunătățirea ROI-ului prin atribuire data-driven
Atribuirea conversiei pe baza algoritmilor Google ne permite să vedem cu exactitate aportul canalelor de marketing pe care avem activitate, pentru a putea evalua importanța acestora și pentru diagnostica eventuale probleme.
c. Remarketing și re-engagement mai eficient.
În trecut, pentru a targeta utilizatorii cu o probabilitate mai mare de conversie, am fi creat o audiență cu cei ce au adăugat un produs în coș dar nu au completat checkout-ul și nu au convertit.
În prezent, Google aduce două noi metrici predictive:
Purchase Probability – Probabilitatea ca un utilizator care a vizitat pagina sau aplicația noastră să convertească în următoarele 7 zile.
Churn Probability – Probabilitatea ca un utilizator care a fost activ pe aplicație sau pagină să nu mai intre pe aceasta. (Google)
Cu ajutorul acestor noi metrici putem genera liste noi de utilizatori pe care le putem importa direct în Google Ads, cu ajutorul cărora putem genera fie o scădere a costului per acțiune, fie o creștere a numărului de acțiuni.
Utilizând aceste două metrici, cei de la McDonalds Hong Kong au creat o listă cu utilizatorii cel mai probabil să achiziționeze în următoarele 7 zile și au observat o creștere de 6 ori a comenzilor în aplicație, un ROI de 2.3 ori mai mare, o creștere de 5.6 ori a vânzărilor și o scădere cu 63% a costului pe acțiune.
3. Când să implementez GA4?
Act now or suffer later!
Peste un an, GA4 va deveni obligatoriu, iar pentru cei ce nu utilizează acest sistem vor fi nevoiți să înceapă contul de la 0. Acest lucru înseamnă că nu vor mai avea date, liste de remarketing sau istoric de conversii, elemente esențiale în campaniile de performance. (mențiune că noi facem acest lucru deja și că avem departament intern specializat)
4. Closing Thoughts:
- GA4 nu este doar un nou feature adus de cei de la Google, ci o adaptarea la noua realitate fără cookies a marketing-ului digital.
- Putem analiza datele din cont pentru a diagnostica și lua decizii în performance marketing.
- Campaniile de remarketing si re-engagement vor putea targeta utilizatorii cu cea mai mare probabilitate de achiziție, astfel economisim buget sau generăm vânzări mai mari.