Moz: Impactul termenilor cautati si al CTR in ranking Google

Rand Fishkin, carismaticul CEO Moz, a publicat pe blogul companiei o prezentare dedicata unui subiect foarte intens dezbatut in comunitatea SEO din USA. El discuta despre modul in care Google poate interpreta anumiti factori, precum:

  • cuvintele care se cauta prin serviciul sau;
  • rata de click pe care o inregistreaza fiecare site afisat in rezultatele organice;
  • modul in care vizitatorii interactioneaza cu un site pe care ajung din rezultatele de cautare.

Desi lucrurile despre care vorbeste Rand nu se reflecta probabil integral in algoritmul de ranking la nivel international, sunt anumite idei care fac foarte mult sens. De asemenea, el aduce in discutie si experimentele recente care s-au facut pentru identificarea impactului pe care aceste elemente il au in rankingul Google. Prezentarea in sine este foarte interesanta si merita vizualizata:

Cateva dintre ideile exprimate de Rand in acest clip sunt:

1) Cuvintele cautate de oameni, atunci cand sunt insotite de referinte la un brand, denota pe de o parte o intentie clara a persoanei, dar si o popularitate de care respectivul brand se bucura. Din acest considerent, este foarte logic din partea Google sa tina cont de acest aspect si sa doreasca sa ofere alto persoane un rezultat despre care stie deja ca este poopular/ cunoscut de alti oameni.

2) Google masoara in mod cert CTR-ul pe care fiecare site il are in rezultatele de cautare, pentru fiecare query in parte: vedem aceste date si in Google Search Console. Este foarte putin probabil ca motorul de cautare sa nu utilizeze acest element in algoritmul sau de ranking, bineintele dupa o sanitarizare  a datelor, adica tinand cont numai de datele produse de tilizatori reali, cu un istoric de cautari si un profil cat mai natural. Leaderul Moz reaminteste progresul facut de Google in identificarea click-urilor false din Google Adwords si considera ca o tehnologie similara se poate utiliza cu succes pentru identificarea incercarilor de manipulare a acestui indicator.

3) Dwell-time, sau modul in care vizitatorii veniti din motorul de cautare interactioneaza cu site-ul pe care ajung, este un indicator greu de manipulat la scara mare, intr-o maniera care sa nu fie identificata algoritmic. Pe acest considerent, Rand isi opineaza ca timpul petrecut in site (implicit rata de bounce), numarul de pagini accesate si alti indicatori similari sunt factori de ranking. Mentiunea importanta este insa ca nu exista valori de aur pentru aceste metrici, ci comparatia se face in mod dinamic, la nivel de industrie.

Despre lucruri similare am scris si noi mai pe larg intr-un eBook dedicat acestui subiect: factorul SEO pe care il ignora 90% din specialisti! Puteti descarca gratuit materialul, pentru mai multe detalii si studii de caz referitoare la acest subiect.

Pentru informatii suplimentare pe aceasta tema, puteti consulta si articolul Factori SEO importanti in 2015, care tin de Experienta Utilizatorului, ce face parte din seria Searchmetrics: Cei mai importanti factori de SEO, editia 2015.

Data articol: 17 septembrie 2015

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.