Google nu mai ofera posibilitate selectarii manuale a locatiei in SERPS
Din interfata de cautare Google a disparut optiunea de specificare a unei locatii diferite decat cea din care se realizeaza cautarea efectiva. Functia era folosita in mod curent de specialistii SEO ce doreau sa verifice modul in care Google trateaza anumite site-uri, pe criteriul proximitatii geografice fata de locatia persoanei ce realizeaza cautarea.
Spre exemplu, prin aceasta optiune, de la un calculator aflat in Bucuresti se puteau verifica rezultatele google pentru o cautare de genul „livrare pizza” in Timisoara, Cluj Napoca, Iasi sau Constanta, rezultatele fiind in mod evident diferite. Situatia este valabila si pentru interogari al caror caracter local este chiar mai putin evident, ca de exemplu „mobila la comanda”.
Prin eliminarea acestei optiuni, Google face mult mai dificila obtinerea automata a acestor informatii, lucru care ingreuneaza (sau face chiar imposibila) functionarea unor instrumente care ofereau aceasta facilitate. Semnale cu privire la acest lucru au aparut pe Internet in mai multe site-uri de specialitate, lucru ce confirma ca nu este vorba despre o situatie temporara sau locala, ci de noua norma Google.
Specialistii SEO din cadrul DWF atrag insa atentia asupra faptului ca aflarea site-urilor ce apar pentru o anumita cautare intr-o alta zona geografica este inca posibila, prin intermediul Ad Preview and Diagnosis Tool din Google Adwords. Pentru a-l utiliza, accesati https://adwords.google.com/ si mergeti in meniul „Tools > Ad Preview and Diagnosis”:
La o cautare pe sintagma „mobila la comanda”, realizata pe 4 orase distincte din Romania, observam 3 seturi de rezultate complet diferite. Acest lucru evidentiaza (daca mai era nevoie in pragul anului 2016) superficialitatea unei abordari SEO cu obiective in zona de pozitii pentru anumite cuvinte cheie si necesitatea migrarii catre o privire holistica a demersului de SEO, cu obiective in zona de vizibilitate SEO a site-ului: