Google Analytics 4 – The Big Shift on Data in Analytics
Continut
Google Analytics 4 – The Big Shift on Data in Analytics
În luna iunie, evenimentul DWF Talks a fost dedicat campaniei de transformări din zona de Data Analytics pe care o coordonează specialiștii DWF, în contextul trecerii de la Universal Analytics la Google Analytics 4.
Liviu Taloi, Head of Data Insight, a prezentat viziunea DWF asupra acestei realități dinamice, pe care toți cei implicați în activitatea online trebuie s-o privească realist și obiectiv.
Ca agenție ce lucrează cu structuri de date complexe și conturi de mari dimensiuni, DWF propune clienților săi o aplicație de extragere a datelor istorice, prin care să-și păstreze informațiile și să le poată utiliza în continuare pentru analize YoY.
De ce este important Google Analytics și cum influențează transformările din GA toate businessurile online? Liviu a răspuns pe larg acestor întrebări care preocupă specialiștii în digital, antreprenorii și marketerii din diverse domenii de activitate.
Avantajele utilizării Google Analytics (GA3 și GA4)
Avantajele măsurării KPI-urilor cu ajutorul GA sunt următoarele:
- Se pot măsura conversiile și se optimizează profitabilitatea campaniilor de PPC;
- Este accesibilă analiza comportamentul la cumpărare, pentru fundamentarea unor decizii comerciale, de exemplu stabilirea gamei de produse ce urmează să fie puse în vânzare;
- Se pot analiza vânzările online în funcție de metoda de plată sau de livrare, pentru optimizarea costurilor operaționale.
Avantajele trecerii la GA4
Noua formă de Google Analytics este user centric, oferă audiențe predictive cu ajutorul machine learning. Poate să măsoare atât vânzări din magazine online, cât și leaduri din site-uri, instalări și venituri din aplicații mobile.
GA4 este data driven, se bazează pe algoritmi de tip AI, este multichannel și adaptabil la toate structurile de date online. În GA4 nu se mai măsoară bounce rate, se trece la engagement rate, ceea ce dă șansa unei eficiențe sporite la nivelul întregii activități de marketing digital.
De ce trebuie să migrăm la GA4 acum, azi?
Timeline-ul este scurt, de aceea trebuie acționat imediat. 1 iulie 2022 este considerată Happy Day, adică ziua în care încă mai sunt disponibile date istorice pentru analiza YoY față 1 iulie 2023.
Această dată din vara anului viitor este sugestiv denumită G-Day. 1 iulie 2023 marchează o importantă schimbare de paradigmă în construirea și utilizarea modelelor de date. Viteza de reacție la transformările preconizate este importantă în pregătirea pentru 1 ianuarie 2024, cunoscută și ca Oblivion Day.
Google a anunțat că după 6 luni de la lansarea GA4 vor dispărea toate datele furnizate de GA3. Așa că, dacă la 1 iulie 2023 vizualizarea rapoartelor din GA3 va fi ca o linie de electrocardiogramă pentru un decedat, de la 1 ianuarie 2024 nu va mai fi deloc. Această amnezie a datelor poate fi evitată prin acțiuni concrete pe care fiecare firmă le programează în funcție de resurse și priorități.
Care sunt diferențele între GA3 și GA4?
GA3 este session based, iar GA4 este event-based, sau user-based. Pentru că se bazează pe modele de date diferite, nu este posibilă o simplă migrare, în genul unei translatări automate a datelor din GA3 în GA4, ci este necesară tranziționarea acestor date istorice.
GA4 ne pregătește pentru un viitor application-based, prin măsurarea vizitelor pe site în manieră exhaustivă, fără fragmentări, dublări sau suprapuneri la înregistrarea interacțiunilor dintre utilizatori și site-uri.
DWF recomandă acești pași pentru migrare
Până în iulie 2022, implementați tracking-ul GA4 pe site, creați evenimente de conversie, evaluați schema de tracking din UA.
În perioada iulie-decembrie 2022 trebuie să vă familiarizați cu interfața GA4, să observați diferențele dintre GA3 (UA) și GA4, ca să le evaluați și să le comparați. Este necesar să fiți conectați la fluxul de noutăți despre datele de lansare și dezvoltarea caracteristicilor GA4. Nu în ultimul rând, este recomandat să planificați riguros tranziția către insight-uri din GA4.
Anul viitor veți avea multă treabă cu GA4. În primele 6 luni ale lui 2023 adaptați dashboard-urile curente cu ajutorul GA4, conectați Google Ads, Search Console și alte instrumente de data analytics. Extrageți insight-urile din dashboardurile GA4.
De la 1 iulie 2023 până la finalul anului veți determina oportunitatea de stocare a datelor istorice din UA. O să preluați datele în funcție de necesități și de prioritățile stabilite în cadrul firmei.
Cum putem face efectiv migrarea la GA4?
DWF recomandă următorii pași pentru migrarea (tranziționarea) la Google Analytics 4:
- Crearea proprietății de tip GA4;
- Adăugarea de KPIs – evenimente importante pentru businessul respectiv;
- Implementarea evenimentelor de tip e-commerce și a schemei de E-commerce din GA4;
- Instalarea evenimentelor personalizate și integrarea celorlalte platforme în Analytics;
- Auditul implementării GA4 la nivel calitativ și cantitativ.
Se recomandă colaborarea cu specialiști în Data Analytics, pentru sesiuni de training, asistență personalizată în implementarea modificărilor necesare trecerii la GA4 și pentru vizualizarea și recuperarea datelor istorice, înainte să fie șterse.