Ghid nou Ecompedia: relatia cu echipa de programare, cand lansati un magazin online

In cadrul DWF gestionam campanii SEO pentru mai mult de 40 de magazine online, iar pentru majoritatea interactionam in mod frecvent cu echipele tehnice ale clientilor. Acestea realizeaza la nivel de programare recomandarile noastre pentru optimizarea site-urilor. Practic, discutam zilnic cu programatori, atat pentru a remedia probleme existente in magazine online de cand au fost create, dar si pentru a crea noi functionalitati, care sa permita o mai buna indexare in Google a respectivelor site-uri de eCommerce.

Am vazut in timp ca uneori aceasta relatie poate sa fie foarte dificila, in special daca intre compania care a dezvoltat magazinul online si beneficiar nu exista un contract de mentenanta sau o intelegere in aceasta directie. Pe de o parte, programatorul va considera ca treaba lui este incheiata, in momentul in care a livrat un shop functional, in timp de beneficiarul (care de multe ori invata foarte multe lucruri pe parcurs, dupa semnarea contractului cu echipa de programare), doreste pe buna dreptate ca magazinul sau sa includa instrumente esentiale, de natura sa eficientizeze procesele si sa-i permita sa faca performanta.

Pentru a aduce un plus de lumina in aceasta problema, platforma Ecompedia a publicat un Ghid dedicat relatiei dintre un proprietar de magazin online si o firma de programare. eBook-ul atinge provocari concrete ce apar in timpul realizarii unui magazin online, in relatia cu compania de software ce ofera solutia tehnica:

  1. Un magazin online este o provocare complexa: care sunt principalele aspecte carora trebuie sa acordati o atentie speciala intr-un astfel de proiect;
  2. Cum poti discerne competenta si profesionalismul companiei de webdesign si programare web cu care alegi sa lucrezi: beneficiile si provocarile optiunii pentru un freelancer, o companie care ofera solutia completa, o varianta open-source sau o platforma SaaS;
  3. La ce elemente este bine sa te uiti cand alegi o companie de dezvoltare web pentru un magazin online: portofoliu, focus pe astfel de solutii, echipa suficient de numeroasa, capacitate de project management etc;
  4. Ce etape sau actiuni justifica o investitie separata faat de contractul efectiv de dezvoltare web, in realizarea unui magazin online: analiza practicilor din piata, dezvoltarea wireframe-ului, testarea functionalitatii site-ului, popularea cu produse si categorii, optimizarea filtrelor, a procesului de comanda etc;
  5. Cat costa un magazin online? Care este dimensiunea investitiei corecte, in functie de metoda de lucru aleasa;
  6. Care sunt specificatiile de baza ale unui magazin online/ site de comert electronic;
  7. Ce clauze ar trebui sa contina un contract cu firma de dezvoltare, care se ocupa de realizarea magazinului online;
  8. Recomandari finale: cand este bine sa schimbati platforma de eCommerce (in functie de evolutia business-ului) si ce presupune acest lucru.

Front-Cover_2

Materialul este foarte dens, plin de informatii utile, lucru care face inevitabil o astfel de prezentare destul de incompleta. Va incurajam sa accesati site-ul Ecompedia si sa descarcati eBook-ul, fie ca doriti sa realizati un magazin online in viitor, fie ca aveti deja unul. Cu siguranta veti afla informatii foarte valoroase.

 

Data articol: 3 martie 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.