Ghid implementare Google Tag Manager
Continut
# 1. Creare cont Google Tag Manager:
- Se acceseaza aceasta pagina: https://tagmanager.google.com/
- Se introduc datele de acces, aceleași ca pentru contul de Google Analytics și Google Search Console, cele de “owner”.
- Dupa login, se ajunge aici: https://tagmanager.google.com/#/home
- Se selecteaza butonul “Create account”.
- Se completeaza campurile: Account name, Country, Container name, se selecteaza “Web” si se apasa butonul “Create”. Detalii in screenshot-urile de mai jos:
# 2. Implementare Google Tag Manager
Se copiaza urmatorul cod JS imediat dupa (sau cat mai aproape de) <head>, dupa inlocuirea GTM-XXXX cu container-ID-ul copiat din Google Tag Manager:
<!– Google Tag Manager –>
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({‘gtm.start’: new Date().getTime(),event:‘gtm.js’});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
|
Se copiaza urmatorul cod imediat dupa <body>, in fiecare pagina din site, dupa inlocuirea GTM-XXXX cu container-ID-ul copiat din Google Tag Manager:
<!– Google Tag Manager (noscript) –>
<noscript><iframe src=„https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXX” height=„0” width=„0” style=„display:none; visibility:hidden„></iframe></noscript> |
In acest moment, avem un cont de Google Tag Manager, este instalat Tag Manager in site, dar nu are niciun efect, neruland niciun tag.
# 3. Creare tag Google Analytics
In Google Analytics, se merge la admin > Property – Tracking Info – Tracking code:
Dupa click pe “Tracking code”, se poate vedea (si copia) container ID-ul, necesar in Google Tag Manager:
In Google Tag Manager, se creaza un tag nou:
Dupa apasarea butonului de creare de tag nou, se ajunge intr-o fereastra cu 2 sectiuni: Tag configuration si Triggering. Deci orice tag trebuie configurat, apoi trebuie setata o conditie pentru ca tag-ul sa functioneze (trigger).
Configurare tag (tag configuration):
Primul pas este sa se dea o denumire tag-ului, selectand zona “Untitled Tag” din partea de sus. Noi am folosit “Tag GA de test”.
Apoi, apasam butonul de configurare a tag-ului, si primim o lista de tipuri de tag-uri predefinite:
Din aceasta lista, pentru a crea un tag de Google Analytics, selectam chiar primul tip: Google Analytics: Universal Analytics
Se apasa apoi pe tag-ul selectat, obtinand urmatorul ecran, de unde se apasa pe “Select Settings Variable”, alegand optiunea “New Variable…”:
Primim urmatorul ecran:
Aici am avut 2 actiuni de realizat: denumirea variabilei si copierea codului de tracking in casuta “Tracking ID”. La final se apasa “Save”.
In acest moment, tag-ul este configurat, dar nu ruleaza pentru ca nu s-a setat un trigger.
Apasam butonul de configurare a trigger-ului:
Ajungem in urmatorul ecran:
Aici gasim deja predefinit un trigger: All Pages. Este exact ceea ce ne trebuie, intrucat tag-ul GA trebuie sa ruleze pe toate paginile site-ului. Il selectam, si ajungem inapoi in ecranul de configurare a tag-ului:
Se pot adauga exceptii de la regula “all pages”, in situatia in care nu se doreste raportarea traficului in anumite pagini din site. In marea majoritatea cazurilor, nu este necesar sa se adauge astfel de exceptii.
Mai departe: apasam butonul “Save”. In acest moment, tag-ul este configurat si revenim in pagina Tags:
Se apasa “Submit” , dupa care ajungem in ecranul:
Tot ce am facut aici a fost sa dam o denumire versiunii containerulul, in campul “Version Name”, si sa adaugam detalii despre ce anume am facut / modificat in aceasta versiune, in campul “Version Description”.
# 4. Publish
Ultimul pas constă in apasarea butonului Publish.