Este timpul pentru SEO pe Facebook?
Pe 22 octombrie, Facebook a facut un anunt istoric. Este vorba despre o extindere a functiei de cautare disponibila in cadrul retelei de socializare, dincolo de postarile prietenilor sau ale paginilor apreciate. Practic, acum putem realiza pe Facebook cautari mult mai similare celor efectuate pe Google, pentru ca site-ul va returna rezultate din intreaga sa baza de date (peste 2 trilioane de postari, pana acum).
Iata care sunt cele 3 puncte principale din anunturl Facebook referitor la acest update:
- imbunatatirea sugestiilor de cautare – asemeni Google, care ofera sugestii dinamice in casuta de cautare pe masura ce utilizatorul tasteaza;
- rezultatele de cautare vor include postari publice, atat de la prieteni cat si de la alte persoane sau pagini, in masura in care sunt relevante notiunii cautate;
- posibilitatea de a identifica discutii publice pe marginea unui link.
Dintre punctele anuntate de Facebook, al doilea ne atrage in mod deosebit atentia. Desi rezultatele vor continua sa fie foarte personalizate, compania insista asupra faptului ca are ca obiectiv oferirea celor mai relevante informatii referitoare la cautarea in cauza.
Practic, asa cum in acest moment cream in cadrul unui site landing-page-uri cu care ne dorim sa aparem pe prima pagina in Google, teoretic putem de acum crea postari in paginile de Facebook sau pe grupuri, pe care sa le optimizam astfel incat sa apara pe primele pozitii in cautarile Facebook.
Putem sa vorbim asadar despre „Facebook SEO”?
Este probabil mult prea devreme pentru o astfel de afirmatie. In functie de popularitatea de care se va bucura aceasa optiune, este posibil sa asistam insa la o crestere treptata a postarilor create de companii sau persoane particulare cu scopul de a aparea cat mai sus in aceste rezultate de cautare.
Ca si in cazul Google, algoritmul de ranking al acestor element de continut va fi un secret bine pastrat de compania din Palo Alto. Lista factorilor ce contribuie la o buna pozitionare va fi insa mult mai dificil de intuit decat in cazul Google, dat fiind gradul ridicat de personalizare al rezultatelor. Cu toate acestea, prin experimente repetate si analiza elementelor care functioneaza, se vor putea deduce insight-uri aplicabile.
Daca in urma cu cativa ani ideea de SEO pe YouTube parea de domeniul fantasticului, acum sunt aproape 10.000 de cautari lunar pentru expresii de forma „seo youtube” sau „youtube seo”, Bid-urile pe Adwords pentru aceste cuvinte ajungand in SUA la aprox. 10$/ click.
Interesul pentru campanii de SEO in Facebook exista insa de mult timp si pare sa fie la un nivel chiar mai ridicat decat cel pentru campanii de Youtube SEO, lucru pe care il confirma datele disponibile in Google Trends:
Puteti incerca noua functie de search din cadrul Fecbook pe http://search.fb.com/