DWF @ TeCOMM Bucuresti, ziua 1
TeCOMM, evenimentul dedicat proprietarilor de magazine online si profesionistilor din eCommerce, aduce la acesta noua editie cele mai bune practici pentru a ajuta business-urile sa fie la curent cu schimbarile din piata, sa isi creasca vanzarile si sa isi consolideze brandul.
Peste 40 de lideri în industrie, speakeri la TeCOMM, prezinta an de an noutatile si trendurile in domeniu, insight-uri legate de experiente de cumparare adaptate consumatorului, produse de calitate, personalizarea platformei de eCommerce sau echilibrul intre asteptari si rezultate.
DWF este prezent si anul acesta la evenimentul din Bucuresti. Daca nu ai reusit sa ajungi la conferinta, mai jos o sa gasesti cateva idei pe care le-am extras de la speakerii invitati la TeCOMM.
1) Marcin Misztal de la Google Marketing Solutions.
Acesta semnaleaza faptul ca userii site-urilor de eCommerce si clientii business-urilor sunt din ce in ce mai curiosi, pretentiosi si nerabdatori. De exemplu, Starbucks s-a adaptat acestor necesitati ale clientilor si a lansat o aplicatie care iti da posibilitatea sa alegi cafeaua pe care ti-o doresti, sa o comanzi si chiar sa o platesti inainte de a intra macar in cafenelelor lor. Cu alte cuvinte, suntem in era pe care Marcin Misztal a denumit-o Age of Assistance. Business-urile trebuie sa se adapteze si sa vina cu solutii smart pentru clientii din ce in ce mai demanding sau nerabdatori.
Tot Marcin Misztal ne reamineste despre importanta rapiditatii mai ales in online in contextul in care 53% dintre site-uri sunt abandonate daca nu se incarca in mai putin de 3 secunde. Traim in secolul vitezei, iar acesta este diferentiatorul cel mai important pentru business-uri.
Daca magazinul tau online vinde mii de produse, apeleaza la dynamic search ads si remarketing lists for search ads. Aceste tehnici vor ajuta userii sa ajunga mai usor la produsele pe care si le doresc si vor economisi timp intr-o era a vitezei.
La fel de important, o platforma de eCommerce cu o buna viteza de incarcare a paginilor va avea un avantaj pentru ca va retine potentialul client pe site si, astfel, isi va creste sansele de a obtine conversia.
Alibaba a obtinut o crestere a vanzarilor de 76% atunci cand site-ul a avut o perioada de incarcare mai mica. Acelasi lucru se intampla si cu Amazon. Site-ul nu puncteaza foarte bine la categoria design, insa este foarte rapid si de aceea este atat de popular.
Sigur ca exemplele de mai sus sunt ale unor site-uri care performeaza atat de bine din mai multe motive pe langa viteaza de incarcare a platformei. Insa, beneficiile sunt surprinzatore pentru un site care se incarca foarte rapid si ofera utlizatorului o buna experienta online.
Pentru site-ul tau poti incerca, intr-un prim pas, sa analizezi viteza de incarcare cu un tester online. Daca platforma ta se incarca greu, cere ajutorul unui web developer care sa te ajute sa scurtezi timpul de incarcare al site-ului.
2) Tim Ash, plasat de Forbes in top 10 al celor mai buni marketeri din lume
Prezentarea s-a concentrat pe felul in care creierul nostru functioneaza si care sunt mecanismele pe care le folosim ca sa luam decizii de cumparare. Astfel, Tim Ash a impartasit cateva principii de care ar trebui sa tinem cont pentru o platforma de eCommerce eficienta in relatia cu cumparatorul:
- un site complex si cu multe produse poate distrage atentia userului si il poate chiar alunga de pe site din cauza multitudinii de produse din care poate alege. Redu selectia de produse prezentate in site sau limiteaza-le cu filtre smart care sa il ajute pe cumparator sa gaseasca rapid ceea ce cauta;
- exista o ierarhie vizuala a continutului. Atrage agentia asupra elementelor pe care vrei sa le scoti in evidenta prin video si apeleaza la text si imagini pentru a informa potentialul cumparator;
- opteaza pentru simplitate atunci cand construiesti designul site-ului tau;
- atrage atentia asupra discount-urilor folosind preturile psihologice. Un cost de 1,99 va fi intotdeauna mai atractiv in comparatie cu un pret rotunjit.
Suntem nerabdatori sa aflam ce insight-uri si idei vom gasi in ziua 2 de TeCOMM. Colegul nostru, Sorin Draghici, va fi unul dintre speakeri si va vorbi despre trendurile din piata si cum ajuta campaniile SEO la cresterea afacerii tale.
Articol redactat de Alina Ghita, Resource Manager @ DWF