Cum sa-ti optimizezi filmuletele de pe site si de pe Youtube

Toti ne dorim in momentul in care ne adaugam un video pe pagina, ca acest video sa fie vizibil si in SERPs (Search Engine Result Pages) ca si thumbnail.

Exemplu:

La cautarea in motorul de cautare Google a: “gol frumos”, in cazul in care sunteti pasionati de fotbal:

google

Vom avea urmatorul tip de rezultate:

Celebrele thumbnail-uri din celebrul motor de cautare video Youtube:

youtube

Si rezultate precum acesta:

youtube

Unde thumbnail-ul de video apare, dar video-ul este al unui ziar local, nu al Youtube-ului.

#Cum putem avea si noi Thumbnail-ul de video vizibil in motorul de cautare?

In primul rand trebuie sa stiti ca exista doua moduri in care puteti sa adaugati un video pe pagina site-ului vostru.

  1. Primul mod este sa adaugam fizic fila de filmulet (upload) pe platforma pe care o folositi; (fie ca este vorba de Wodpress, Joomla, Drupal sau chiar anumite platforme de Ecommerce). Trebuie sa precizam totusi ca acest mod de a adauga un filmulet in site nu este recomandat, pentru simplul fapt ca este un foarte mare consumator de resurse pentru site si server in sine. In momentul in care chiar veti avea trafic pe aceasta pagina; – filmuletul va rula de pe serverul vostru, filmuletul va ocupa spatiu pe server (in functie de claritatea si lungimea filmuletului) si se poate ajunge la multi Gb folositi. Automat site-ul per total are de suferit (mai ales daca aveti un numar semnificativ de acest tip de filmulete).
  2. Al doilea mod in care puteti sa adaugati un filmulet pe pagina dorita este prin „embedare„.

#Embedarea unui videoclip este recomandata din mai multe motive:

  • Usurinta de a adauga filmuletul in articol (copy paste a unui simplu cod HTML (al unui iFrame)
  • Resurse minime de consum pentru ca filmuletul nu va rula pe site-ul tau, deci din punct de vedere al consumului de resurse , serverul vostru nu sufera.
  • Nu veti avea absolut niciodata probleme de copyright in momentul in care veti embeda video-uri (in cazul in care nu sunteti autorul de drept al video-ului), pentru ca problema juridica este in mana platformei de hosting, in speta Youtube, sau alte site-uri de genul de unde puteti embeda video-uri: DailyMotion, Vimeo, Vevo, etc.

Pentru a avea un videoclip prezent intr-un articol si in acelasi timp sa fie prezent si thumbnail-ul in rezultatele motorului de cautare trebuie sa tineti cont de niste reguli.

Cea mai importanta regula de care trebuie sa tineti cont este ca daca in articolulul pe care il vreti prezent cu thumbnail in motorul de cautare, aveti o singura embedare, sau un singur videoclip uploadat, exista foarte mari sanse ca URL-ul paginii voastre sa apara cu thumbnail in paginile de rezultate. Practic daca aveti mai multe video-uri pe pagina, acea pagina nu avea thumbnail niciodata prezent in SERPs.

#Studiu de caz optimizare video

Site-ul VidReactor este un tip de sharing website gen Youtube, dar care la baza este construit din embedari din Youtube, avand fiecare pagina designata o singura embedare:

youtube

Dupa cum se observa, fiecare pagina de video de pe acest site are in Google, un thumbnail al video-ului aflat pe pagina.

Vom efectua o cautare in motorul pe cautare de tip long tail care automat ne va afisa niste rezultate diverse.

Cautarea in cauza este: “top 10 christmas comedy movies” pentru care site-ul prezentat mai sus, VidReactor, apare cu:
https://vidreactor.com/video/top-10-christmas-themed-comedy-movies-to-watch-these-holidays/

youtube

Acest URL are un singur video embedat, in niciun caz o listare de video-uri asa cum ne-am fi asteptat, insa thumbanail-ul apare. (embedarea in acest caz nici macar n-a fost facuta prin Youtube, ci prin DailyMotion)

Facem aceeasi cautare in Google: “top 10 christmas comedy movies” dar alegem alt site de data aceasta, si anume un site care nu are thumbnail:

google URL

Dupa cum se poate observa site-ul nu are thumbnail, insa motivul pentru care acest site nu are thumbnail si motorul de cautare Google a decis sa nu se foloseasca thumbnail pentru acest URL, este faptul ca acest articol contine mai multe embedari si nu una singura:

Print screens:

home alone

Scrooged

Etc..

Insa, sa va asigurati ca Google va percepe filmuletul ca “demn” sa poarte thumbnail ar trebui sa va asigurati sa-l adaugati cat mai sus in articol/pagina: ori in primul paragraf, ori la inceputul primului paragraf. Astfel Google percepe articolul axat pe ideea de video si nu pe ideea de informatie scrisa.

#Recomandari privind optimizarea videoclipurilor pentru motoarele de cautare:

#a) Pentru optimizarea pe canalul de Youtube

SEO-ul aplicat pe Youtube este intr-un fel diferit fara de cel mainstream. Are aport si continutul (descrierea aplicata), dar in acelasi timp, merge mana in mana cu competitia, actiunile userilor (subscribe, like, share) si viralitatea.

Ce trebuie facut:

Numele fisierului

Numele fisierului uploadat in Youtube sa fie relevant cu titlul pe care doriti sa-l puneti video-ului. Nu adaugati file gen dsc0003mov.avi ci mai de graba: “7-filme-romanesti-de-vazut.avi”, astfel incat sa fie cat mai aproapiat de titlul in sine al video-ului.

Thumbnail-ul folosit:

Alege un thumbnail atragator care sa aiba legatura cu video-ul in sine. Nu alege un thumbnail click-bait, pentru ca vei avea prea putine secunde vizualizate la videoclip, iar atunci videoclipul tau nu va mai avea sanse de vizibilitate.

Cum poti face ca un video de Youtube sa rankeze:

De exemplu noi ne dorim ca pe Youtube, video-ul nostru sa fie regasit dupa cautarea “aplicare tapet perete”.

In prima instanta “facem” aceasta cautare pe Youtube si ne uitam in lista de rezultate.
https://www.youtube.com/results?search_query=aplicare+tapet+perete

Aici vom cauta video-ul care are cele mai multe cautari, dar in acelasi timp ne uitam si la momentul uploadarii, astfel incat sa alegem corect (5,000 views in 5 ani e mult mai putin relevant decat 1,500 de views intr-o luna jumate)

Exact pentru aceasta cautare, am gasit ca cel mai relevant video ca fiind:

youtube

Are numarul cel mai mare de views, intr-un timp relativ scurt, ceea ce inseamna ca in momentul acesta este inca vizionat.

Noi practic ce trebuie sa facem, este sa cream un titlu relevant pentru video (care targeteaza cuvantul cheie dorit: “aplicare tapet perete”), iar in descrierea video-ului sa adugam parti ale titlului video-ului ales, cat si parti din descrierea acestui videoclip:

keywords

Asa ca in zona de descriere trebuie adaugate zone din descrierea video-ului ales ca model:

comentariu

*A nu se copia mot-a-mot nimic, doar preluati anumite cuvinte din text, sau fraze scurte precum: “Pentru a aplica am folosit”, “am ales un tapet (subtil, dar elegant)”, – aici putem transforma de exemplu aceasta expresie in: “am ales un tapet elegant”, etc.. Descrierea videoclipului, va trebui sa sune natural si logic si sa descrie videoclipul in sine, doar ca va avea aceste “extensii” preluate de la competitori.

In zona de keywords (zona de cuvinte cheie de uploadare a videoclipului in Youtube), adaugati mereu 7-8 cuvinte cheie care sa se potriveasca cu titlul ales pentru video-ul uploadat si 3-4 keywords (nu mai multe) alese din zona de tags a video-ului targetat.

Ca sa puteti vedea tag-urile alese de video-ul competitor instalati extensia pentru Chrome:

tags

Toate aceste actiuni de mai sus sunt create pentru ca video-ul dvs sa apara la sfarsitul video-ului targetat. Dupa un timp daca primeste trafic si are audienta comuna cu video-urile vizualizate de utilizatorii Youtube, va aparea si la “suggested Videos”.

#b) Pentru optimizarea video-ului de pe site independent

In cazul in care folositi embedare din Youtube este ceva mai simplu, pentru ca Google iti recunoaste instant video-ul de pe pagina si isi da seama ca este vorba de un filmulet pe pagina ta. Asa ca singurul mod in care vei optimiza aceasta pagina ramane stilul classic de SEO: content de calitate in concordanta cu meta title-ul, content relevant tagetat pe ideea articolului.

In cazul in care doriti sa uploadati si sa hostati filmuletul pe serverul vostru trebuie sa trimiteti “hint-uri” spre crawlerul motorului de cautare astfel incat sa-i “explicati” ca pe pagina se afla un video. Acest lucru il puteti face adaugand inaintea filmuletului si dupa filmulet cuvinte gen: “film”, “filmulet”, “acest video”, etc..

De asemenea sa nu uitam de sitemap-ul video. Gasiti mai multe detalii aici legate de implementare: https://support.google.com/webmasters/answer/80471?hl=en

Data articol: 13 iunie 2019

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.