Cum să scrii articole mai bune – 3 sfaturi de la experți din domeniul content writingului

Share
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Adelina Balan

Trăim în era multitudinii de informații, la care avem acces cu un simplu click. Totodată, una dintre provocările esențiale cu care cu care ne confruntăm este lipsa timpului, ceea ce ne determină să devenim mult mai selectivi în privința conținutului pe care îl consumăm. Învăț ceva din acest articol?, Acest video mă ajută să rezolv problema cu care mă confrunt acum?, Această emisiune mă amuză cu adevărat? – iată cum sună doar câteva dintre întrebările pe care ni le punem, pentru a decide dacă merită sau nu să dedicăm timp activității respective. 

Content writingul intră, la rândul său, în această competiție acerbă și continuă de câștigare a atenției utilizatorilor. Potrivit statisticilor, în martie 2019 se publicau aproximativ 4.4 milioane de articole de blog în fiecare zi. Practic, 4.4 milioane de articole de blog trebuiau să dovedească faptul că au acel ceva, astfel încât să reușească să convingă cât mai mulți cititori că merită să fie citite. Cu alte cuvinte, că merită timp – resursa cu care am început să fim din ce în ce mai atenți. 

Ce înseamnă, însă, un articol de blog convingător? Este suficient, oare, un subiect catchy, care să facă referire la o nevoie a cititorilor? Cum se distinge un articol de blog atractiv de celelalte, pe care utilizatorul alege să nu le citească, din cauză că nu-i aduc niciun beneficiu? 

Fără doar și poate, conținutul de calitate din zilele noastre implică:

Pe lângă aceste criterii standard, privirea ascendentă poate juca un rol esențial în redactarea conținutului valoros. „When you reach for the stars, you may not quite get one, but you won’t come up with a handful of mud either”, spunea părintele publicității, David Ogilvy. Cuvintele sale, credem noi, nu se rezumă strict la sfera publicității. În cazul nostru, al content writerilor, este esențial să luăm în considerare și, bineînțeles, să și punem în aplicare sfaturile experților, pentru a produce conținut calitativ.

Acestea fiind spuse, te invităm să descoperi 3 sfaturi care vin din partea celor mai apreciați oameni din domeniul content writingului, pe care să le aplici și tu în redactarea articolelor de blog.

 

#Scrie autentic

Iată unul dintre cele mai importante principii după care se ghidează Ann Handley, Chief Content Officer of MarketingProfs și autoarea uneia dintre cele mai bine vândute cărți din domeniu, Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content

Ann Handley consideră esențială comunicarea autentică a brandurilor – lucru care nu este deloc de mirare, dacă ținem cont de faptul că generațiile digitale (millennials și generația Z) își doresc tocmai acest lucru din partea brandurilor pe care aleg să le susțină. Cu alte cuvinte, un articol de blog bun trebuie să fie în armonie cu identitatea brandului, și nu să încerce să imite sau să preia elemente ale competitorilor care nu sunt în concordanță cu aceasta. 

Înainte de redactarea propriu-zisă a articolului, este recomandat să arunci o privire pe articolele similare ale competitorilor, fără a prelua, însă, lucruri care nu vorbesc despre brandul tău. Poate că observi, de exemplu, că unul dintre competitori comunică într-un stil mai jucăuș, care prinde. Asta nu înseamnă că trebuie să faci și tu aidoma, mai ales dacă stilul tău de a comunica este mai degrabă serios. Cercetează, inspiră-te, dar păstrează-ți identitatea. Nu uita cum este, de fapt, perceput brandul tău. Scrie autentic, căci articolele de blog sunt o oglindă a brandului și creează o relație de încredere între brand și cititorii/clienții tăi.

 

#Fii clar și succint

Neil Patel, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori în domeniul marketingului digital, blogger și autor de cărți, susține importanța pe care o joacă atât lungimea, cât și concizia conținutului scris. Într-o lume în care totul pare că se desfășoară pe repede înainte, iar timpul tuturor este limitat, articolele clare, scurte și la obiect au șanse mult mai mari de a fi citite. 

De asemenea, Neil Patel afirmă că numărul de cuvinte nu reprezintă un indicator al calității – altfel spus, un articol mai lung nu înseamnă neapărat că este mai valoros. În esență, redactarea articolelor concise, care să respecte promisiunea făcută în titlu, este un proces mult mai dificil. 

Totuși, claritatea și concizia se pot exersa și șlefui. În acest sens, îți sugerăm să renunți la informațiile redundante, la parantezele care nu oferă un plus de valoare, la frazele mult prea lungi și întortocheate care pot obosi cititorii atât de mult, încât îi vor face să renunțe să citească articolul, indiferent de cât de atractivă li s-a părut tema inițial și indiferent cât de mult timp ai investit în scrierea articolului, în speranța că va fi citit și apreciat. Nu-i așa că te-ai plictisit citind ultima frază? 🙂 Iată o regulă esențială: lasă-ți cititorii să respire, altfel riști să-i pierzi.

 

#Ține cont de nevoile audienței tale întotdeauna

Joe Pullizi, fondatorul Content Marketing Institute (CMI), consideră că atenția acordată audienței este crucială în redactarea oricărui articol. Cu alte cuvinte, înainte de a te apuca de scris, este foarte important să descoperi ce nevoi, dorințe, semne de întrebare au cititorii și potențialii tăi cititori, astfel încât să vii în întâmpinarea lor. În acest sens, etapa de research este fundamentală.

Descoperirea acestor nevoi nu se rezumă strict la documentare. Poți afla care sunt temele despre care le-ar plăcea sau despre care au nevoie să citească discutând cu ei. Spre exemplu, dacă remarci că unele întrebări adresate de utilizatori pe pagina de Facebook/Instagram a firmei tale se repetă, le poți transforma într-o oportunitate, respectiv într-un articol de blog care să ofere răspunsurile căutate. În acest fel, manifești interes și atenție pentru problemele cu care se confruntă, iar șansele de fidelizare cresc considerabil. 

De asemenea, rămâi activ și după publicarea articolului pe blog. În cazul în care inviți cititorii să-și exprime punctul de vedere cu privire la ceea ce au citit, asigură-te că le răspunzi în timp util. Transformă secțiunea de comentarii într-un dialog constructiv, căci acesta poate contribui în mod real la stabilirea unei relații de încredere între brand și clienți.

Indiferent că ești la început de drum sau că deja ai acumulat ceva experiență în content writing, sfaturile experților din domeniu te vor ajuta să aduci un plus de valoare articolelor pe care le vei scrie de acum înainte. Și, indiferent de etapa în care te afli acum, îndrăznește să țintești spre stele.

 

Scris de
Adelina Balan

Articole asemanatoare

Cookies

Acest site foloseste cookies. Confidentialitatea datelor