Cum să mai vezi datele tale istorice după ce Google renunță complet la GA3?
A fost titlu de prima pagină, informație care a resetat prioritățile multor firme din online, acum este o certitudine. Da: de la 1 iulie 2023, GA4 va fi singura versiune de Analytics de la Google pin care vei mai putea procesa date despre interacțiunea clienților și vizitatorilor cu site-urile și magazinele online pe care le administrezi.
Dacă te întrebi cum să mai vezi datele istorice ale domeniilor pe care lucrezi în online, răspunsul este simplu: nu le mai vezi. Se pierd. Nu-i o nenorocire, pentru că știi lucrul acesta din timp și ai luni bune în care poți să pui la punct “planul de bătaie”, adică strategia de migrare de la GA3 la GA4.
De ce renunță Google la GA3
Google evoluează, se perfecționează continuu și este proactiv în privința configurării metodelor de lucru cu date. De aceea și-a asumat o nouă abordare pe baza principiului proprietății App + Web. Acesta se referă la urmărirea acțiunilor pe care le desfășoară utilizatorii pe site-uri sau pe aplicații printr-un sistem unitar de colectare a datelor și analizarea lor printr-o interfață unică.
De ce este atât de importantă scanarea informațională simultană a site-urilor și a aplicațiilor? Pentru că ne-am mutat cu toții pe dispozitive mobile și accesăm resursele online cu o dinamică mult diferită față de acum câțiva ani, când a fost implementat GA3.
Această transformare te face să te întrebi care mai este relevanța datelor istorice pe care le ai despre site-urile tale. Ele contează pentru analizele YOY și MOM, de aceea trebuie să le stochezi pe platforme terțe și să le ai în vedere când realizezi rapoartele de marketing și vânzări.
Ce au în comun GA3 și GA4
Proprietatea Google Analytics 3 (Universal Analytics) și proprietatea Google Analytics 4 utilizează aceleași fusuri orare (le găsești în Setările proprietății > Fusul orar pentru raportare);
Și proprietatea GA3, și proprietatea GA 4 colectează date pentru o durată de cel puțin 30 de minute. Acest lucru îți permite să compari datele din rapoarte efectuate în timp real.
La proprietățile GA3 ai codul de urmărire, iar la cele GA4 ai codul de măsurare, ambele reprezentând date de colectare din aceleași pagini web.
Beneficiezi de ambele versiuni de Google Analytics (GA3, GA4) și poți naviga în paralel pe ambele platforme. Dacă ești la început de drum în Analytics și de-abia îți creezi o astfel de proprietate, ai de ales între a configura un GA3 pe care să-l migrezi în perioada care ți-a mai rămas până la mijlocul anului viitor sau să configurezi direct o proprietate GA4. Mai poți încă să optezi pentru ambele variante, dar nu pentru multă vreme.
Dacă alegi opțiunea „Faceți upgrade la GA4”, sistemul îți dă posibilitatea să creezi o nouă proprietate de tip GA4, bazată pe proprietatea GA3 pe care o ai în prezent. Aceasta nu va suferi modificări, va continua să colecteze date și să livreze rapoarte, conform setărilor curente.
În paralel vei accesa asistentul de configurare pentru GA4, care te va ajuta să navighezi spre funcțiile care trebuie configurate în noua interfață. Apelează la specialiștii în Data Analytics ca să realizezi corect schema de ecommerce și să valorizezi la maximum datele pe care le ai stocate în proprietatea GA3.
Ce are în plus GA4 pentru ca datele istorice să fie mai relevante
GA4 îți oferă rapoarte mai personalizate, pe baza unor evenimente cu parametri și proprietăți despre noi categorii de clienți și le segmente de public. Vei putea seta conversii printr-un singur click și îți vei putea bifa drept conversie evenimentele relevante (automate sau nu) din lista de evenimente pe care o generează site-urile și aplicațiile tale.
Practic îți crești semnificativ baza de măsurare. Introduci noi categorii de date istorice, pe care să le compari lunar, trimestrial, anual și să iei deciziile manageriale pe baza unor noi tipuri de rapoarte, evoluții și tendințe.
De-acum poți să ai în vedere download-urile, click-urile pe linkuri, review-urile, box checking-ul, form filling-ul, video streaming-ul ș.a. Le vei evalua ca evenimente autonome și le vei aloca utilizatorilor activi, pe baza unor setări superioare celor existente în GA3.
Nu în ultimul rând, GA4 este cookieless. Da, vei face Analytics fără să mai folosești date de la terți, așa că rezolvi problemele de confidențialitate a activității utilizatorilor pe site-urile și aplicațiile pe care le administrezi.
O să vezi altfel datele tale istorice cu ajutorul GA4, prin asimilarea de noi tehnologii (inteligență artificială, machine learning) și prin reinterpretarea arhivelor de date și conversii într-o cheie nouă, care implică evenimentele și personalizarea rapoartelor de Analytics.
Liviu Taloi – Managing Director of Data Analytics DWF, și echipa lui vă așteaptă să stabilțti o întâlnire în care să discutați gradul de pregătire a companiei voastre, fie că vindeți produse sau servicii online, fie că aveți un magazin online sau un site de tip lead generation. Folosiți acest link (https://calendly.com/liviu-taloi/ga4) pentru a afla ce trebuie să faceți astfel încât la 01 iulie 2023 să aveți activitățile de marketing online măsurate așa cum v-ați obișnuit până acum, folosind noul Google Analytics 4.
Slide-urile prezentate la eveniment sunt afișate pe pagina de Thank You după ce completați acest sondaj privind modalitatea tehnică de implementare GA4 și momentul în care site-urile din România vor decide sa facă această migrare la noua versiunea de Google Analytics. https://forms.gle/BSWVjRjS57QuDD959