Cum sa devii mai bun in online – experienta Ecomteam

sorin draghici ecomteam

Zilele acestea, mai precis pe 23 si 24 martie 2017, la Brasov, s-a desfasurat cea de-a saptea editie EcomTEAM, iar echipa DWF s-a regasit printre participanti. Acest eveniment regional este dedicat magazinelor online, precum si celor care vor sa se extinda in comertul electronic, fie ei furnizori de servicii, specialisti in marketing sau simpli oameni care tintesc spre un astfel de vis.

In cazul in care ti-ai adresat macar o data intrebarea: “Cum pot sa devin mai bun in mediul online?”, atunci acest articol iti este dedicat, deoarece punctele ce urmeaza a fi atinse se refera strict la cum poti imbunatati rezultatele afacerii tale in online.

Unul dintre subiectele dezbatute la EcomTEAM, de anul acesta, a fost cel cu privire la clientul din online si la profilul lui ideal. Cati dintre jucatorii de pe piata crezi ca isi cunosc cu adevarat consumatorul perfect? Realitatea este ca… prea putini stiu acest lucru cu certitudine. Nici nu ar fi de judecat, intrucat pe piata interna exista aproximativ 19 milioane de oameni, unde 11 milioane sunt utilizatori de internet, iar 2 milioane cumpara deja online. Nu ai cum sa te adresezi tuturor celor 2 milioane de oameni, de aceea este foarte important sa-ti cunosti cat mai bine clientul perfect si implicit si afacerea.

In acest sens, primul lucru pe care trebuie sa-l retii este ca oamenii, de cele mai multe ori, vor uita ceea ce le comunici, vor uita ceea ce ai facut, dar nu vor uita niciodata experienta pe care le-ai oferit-o prin intermediul produselor sau serviciilor puse la dispozitie.

Tine minte si faptul ca un client nu va cumpara niciodata un produs la prima vedere, ci trebuie sa ai grija sa-i usurezi mereu procesul de achizitie, numit si “customer journey”. Pentru acest lucru, trebuie sa ai in vedere cateva aspecte importante, cum ar fi cele prezentate in tabelul de mai jos:

Daca nu stii inca dupa ce sa te ghidezi in definirea clientului perfect, te poti folosi de urmatoarele statusuri ascriptive:

  • Statusul social; Venitul;
  • Profesia; Educatia;
  • Locatia; Sexul; Varsta; Religia;
  • Familist sau nu;
  • Detinator sau nu de bunuri;
  • Preocupari si obiective;
  • Preferinte in ale comunicarii (in persoana, telefon, e-mail, canale de social media);
  • Hobby-uri etc;

Dupa ce ai trecut prin acest proces de definire a clientului, focuseaza-te intotdeauna pe indicatorii tai de performanta (KPIs), seteaza-ti in mod strategic initiativele si obiectivele, prioritizeaza-le, executa-le si repeta-le. In cazul in care nu ti-ai setat deja acesti indicatori de performanta, grabeste-te pentru ca degeaba detii tool-uri inteligente daca nu ai in spate strategia necesara pentru businessul tau.

Poti atrage trafic de interes pentru site-ul tau daca vezi oportunitatile potrivite si daca actionezi la momentul potrivit. Tabelul de mai jos te va ajuta sa intelegi si mai bine cum iti poti stabili un set potrivit de KPI-uri.

Dupa ce ti-ai fixat cat mai bine acesti indicatori, este foarte important sa treci la pasul urmator si sa fii prezent pe cat mai multe canale online, pentru ca acesta este viitorul in vanzari. Astfel poti castiga increderea clientilor tai si poti, totodata, sa influentezi pozitiv si experienta lor avuta cu brandul tau. Aceste canale pot fi de tip:

  • SEO
  • PPC (Adwords, Facebook, LinkedIn, Twitter etc.)
  • Email
  • Retargeting

Cel dintai canal mentionat il poti obtine in mod real primind valoarea pentru care se plateste. O campanie de tip SEO se poate adresa tuturor magazinelor online care doresc sa-si spuna cuvantul in Google, aplicand strategia potrivita pentru obtinerea celor mai bune cresteri.

Pentru acest lucru, agentia DWF iti poate pune la dispozitie toate resursele potrivite pentru a ajunge pe prima pagina din Google, descoperind astfel acele zone care trebuie sa fie optimizate pentru ca domeniul tau sa fie perceput ca o autoritate. Trebuie doar sa ne contactezi.

Data articol: 28 martie 2017

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.