Cum poți optimiza magazinul online cu Google Analytics?

Cum poți optimiza magazinul online cu Google Analytics?

Am vorbit despre conectarea Google Analytics cu magazinul online, iar pasul următor este optimizarea acestei activități. Mai mult decât simpla alocare a unor instrumente de marketing digital, utilizarea GA4 reprezintă o resursă esențială pentru un site de ecommerce competitiv.

Iată care sunt pașii de urmat către rularea cu succes a facilităților din noul GA pentru vânzări pe internet care să-ți aducă vizite, conversii și clienți care să revină constant pentru achiziții de pe paginile de produse.

Verifică instalarea corectă de Google Analytics (GA3, GA4) pentru magazinul tău online

După ce ai parcurs etapele de instalare a GA pe platforma magazinului tău, înainte de a trece la optimizarea site-ului cu Google și optimizarea SEO on page, verifică următoarele aspecte:

Implementarea corectă a scripturilor esențiale

Când verifici corectitudinea instalării de GA, trebuie să ai în vedere și scripturile de Google Tag Manager. Doar astfel vei putea rula scripturi adiacente, precum Facebook Pixel, Pinterest pixel, Linkedin Ads, chaturi online ș.a.

Utilizează facilitățile pe care ți le oferă Tag Assistant-ul, ca să te asiguri că ai configurat cum trebuie acest tool esențial pentru monitorizarea activității magazinului tău online. Verifică instalarea corectă a codului de tracking, activarea trackingului pentru ecommerce, inserarea codului de remarketing, excluderea adreselor IP interne.

Setarea obiectivelor de business, ierarhizate prin macro-conversii și micro-conversii

Cele mai importante macro-conversii pentru magazinul online pe care-l administrezi sunt: detaliile despre comenzi și tranzacții (număr, valoare), afișarea paginii despre comandă – thank you page, statistica solicitărilor și întrebărilor venite prin formularul de contact, numărul și dinamica noilor conturi create pe site de utilizatorii magazinului online, numărul comenzilor rapide de produse de pe site, activitatea pe blog.

Ia în considerare și micro-conversiile care îți aduc beneficii în atingerea obiectivelor de business. Iată câteva exemple: numărul mediu de produse dintr-un coș de cumpărături, durata vizitei pe site înainte de plasarea comenzii, rata de accesare a newsletter-ului.

Definește conversiile din GA (GA3, GA4) sub formă de tranzacții ecommerce și creează rapoarte de optimizare

Este necesar să activezi rapoartele de ecommerce pentru optimizarea conversiilor. Astfel vei scana în timp real activitatea site-ului și vei extrage insight-uri utile, pe baza cărora să iei decizii fundamentate.

Folosind “ecommerce tracking” vei monitoriza tranzacțiile ecommerce, cuprinse în Raportul General de eCommerce, Analiza Shopping Behaviour, Raportul Checkout Behaviour, Raportul privind Performanța Produselor, Analiza Vânzărilor, Urmărirea Fluxului de Obiective, Raportul de vizualizare a Funnel-ului.

Asigură-te că măsori în mod optim comenzile din platforma de ecommerce a magazinului online

Trebuie să verifici dacă majoritatea comenzilor pe care le ai in platforma de ecommerce a magazinului online sunt măsurate. Nu trebuie să omiți parametri importanți, pentru ca rezultatele pe care ți le livrează GA să fie într-adevăr relevante.

Vezi dacă acestea trackuite și în Google Analytics: verifică atribuirea corectă a surselor de trafic prin utilizarea UTM-urilor pentru campaniile de marketing, instalează opțiunile specifice pentru tracking ecommerce, integrează GA cu Search Console/Ads/Facebook Ads. Nu în ultimul rând, verifică existența și funcționarea corectă a Obiectivelor de Business în GA.

Aplică măsurile efective de optimizare a business-ului tău online

Iată cum ar putea arăta un proces de optimizare efectivă a unui business online desfășurat de un site de ecommerce:

  • Accesează periodic raportul Source/Medium sau Sursa/Modalitate în GA3 sau Acquisition din GA4, acolo unde se pot vizualiza utilizatorii care vizitează site-ul;
  • Verifică veniturilor înregistrate de un canal media, de exemplu veniturile ecommerce înregistrate de vizitatorii care au venit din Facebook Ads sau cei veniți din Google Ads;
  • Verifică și costurile cu fiecare campanie din Facebook Ads sau Google Ads, în raportul dedicat campaniilor, în raportul Cost Analysis din GA3, după importarea costurilor din Facebook Ads in Analytics (sau realizarea propriului raport în Data Studio);
 paid media report


Legendă: clicks – clickuri pe reclama, ctr – click through rate, sau rata de click, cpc – cost per click, revenue – veniturile per campanie sau per total campanii, cr% – rata de conversie, cps – cost per sale, sau cât ne costă o comandă, roas – return on advertising spent, un indicator obișnuit al campaniilor de promovare, cpr – cost per revenue, foarte ușor de înțeles în relație cu marginea brută a magazinului online.

  • Optimizează audiențele pentru Facebook Ads pentru creșterea diferențelor dintre veniturile ecommerce și costurile cu campaniile;
  • Optimizează Ad group-urile și cuvintele cheie (keywords) din Google Ads, pentru creșterea profitului operațional, a diferenței dintre veniturile comenzilor și costurile cu aceste campanii.
 paid media report

Legendă: cost- costul pe acel cuvânt cheie, revenue – veniturile per keyword per total cuvinte cheie, cr% – rata de conversie per cuvânt cheie, cps – cost per sale, sau cât ne costă o comandă adusă de acel cuvânt cheie, cpr – cost per revenue, indicator per cuvânt cheie, purchases – numărul de comenzi adus de acel cuvânt cheie, clicks – numărul de click-uri generate de reclamele pe acel cuvânt cheie, roas – return on advertising spent calculat pe acel cuvânt cheie.

Pentru optimizarea magazinului tău online folosind rapoartele din Google Analytics echipa ta de marketing online trebuie instruită să marcheze corect campaniile, să folosească corect UTM-urile (un set de abrevieri folosite de marketeri pentru marcarea campaniilor fără de care nu se poate optimiza corect la nivel de campanie rezultatul dpdv al profitabilității).

Prin aplicarea recomandărilor DWF, vei beneficia de creșterea traficului și a conversiilor, iar campaniile tale de marketing vor fi mai eficiente. Utilizatorii vor beneficia de experiențe friendly, indiferent de dispozitivul pe care-l vor folosi pentru accesarea magazinului tău online.

Data articol: 29 august 2022

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.