Cum poți conecta Google Analytics cu magazinul online?

Cum poți conecta Google Analytics cu magazinul online?

Ai un magazin online și vrei să obții cele mai bune rezultate, în termeni de vânzări și profituri. Acest lucru este posibil doar prin îmbunătățirea performanțelor pe care site-ul tău le are din punct de vedere al traficului și al conversiilor.

Cum bine știi, nu poți să perfecționezi ceea ce nu poți să măsori. De aceea ai nevoie de instrumente de analiză care să-ți prezinte situația completă, la zi, a indicatorilor relevanți pentru afacerea ta online. Iată cum să faci o instalare Google Analytics și să dai un reset valoric magazinului tău online.

Conectează-ți magazinul online la Google Analytics

1. Creează un cont Google Analytics și configurează înregistrarea, prin conectare cu contul Google.

Ca să realizezi conexiunea cu magazinul tău online poți să alegi metoda în care folosești Google Tag Manager (GTM), fie că vei avea o proprietate digitală de tip Universal Analytics/GA3, fie că vei avea o proprietate digitală de tip GA4.

2. Creează o proprietate Google Analytics 4 (GA4)

Este recomandat să creezi direct o proprietate GA4 (dacă nu ai deja o proprietate de tip Universal Analytics), ca să poți avea acces la datele istorice despre activitatea site-ului tău, și după încetarea UA programată pentru anul 2023.

Vei completa date despre numele contului, numele și URL-ul website-ului, categoria sectorului și a domeniului de activitate pentru magazinul tău online, fusul orar de raportare.

Astfel obții un ID de urmărire a GA.

property settings

La crearea proprietății GA4 solicită sprijinul unui specialist în Google Analytics sau colaborează cu programatorul care ți-a făcut magazinul online, ca să instaleze codul de tracking pe site. Cheia de urmărire GA va fi aplicată chiar înainte de eticheta de închidere în codul HTML al paginii web.

setup assistant

3. Efectuează setările principale corect în secțiunea View Settings și Property Settings daca ai Universal Analytics/GA3.

Daca ai GA4, atunci setările sunt numai în zona de “proprietate”, sau “data stream”. Vom mai face un articol despre noile setări pe care trebuie sa le controlezi cand instalezi GA4.

4. Verifică existența codului de GA pe toate paginile site-ului.

5. Controlează modul în care se face înregistrarea numărului de sesiuni, atribuirea adecvată a surselor de trafic prin utilizarea UTM-urilor pentru campaniile de marketing, instalarea corectă a opțiunilor de tracking ecommerce și concordanța datelor înregistrate cu cele reale.

6. Verifică integrările dintre GA și Search Console, Ads, Facebook Ads, etc.

7. Setează obiectivele de business în GA și monitorizează funcționarea lor corespunzătoare.

8.Exclude din afișarea în Google Analytics traficul site-ului propriu și pe cel al procesatorilor de plăți cu cardul.

Nu în ultimul rând, instalează în Chrome extensia Google Analytics Debugger sau extensia Google Tag Assistant, ca să verifici corectitudinea configurărilor pe care le-ai realizat.

Asigură-te că echipa de programare cu care colaborezi s-a aliniat la aceleași standarde ca și tine, iar pentru monitorizarea traficului pe site ia în considerare o soluție AI automatizată, care să includă și opțiuni de tracking pentru plățile online.

Configurează KPI-urile specifice pentru magazinul tău online

Viitorul e-commerce-ului ține de hiper-personalizare, iar strategia ta de marketing va cuprinde mult mai mult conținut user-generated, pentru creșterea conversiilor și a engagementului (măsoară interacțiunea cu site-ul).

Pe baza acestor tendințe, configurează KPI-urile din GA4 în mod corespunzător, ca să-ți livreze informații în timp real despre interacțiunile utilizatorilor cu site-ul.

Include în KPI-urile de GA pentru magazinul tău online următoarele criterii:

  • traficul înregistrat pe site – număr de sesiuni, număr de useri
  • rata de conversie,
  • rata de engagement,
  • numărul mediu de pagini vizitate,
  • durata medie petrecută pe site,
  • rata de revenire pe site a utilizatorilor unici,
  • rata de abandon a “coșurilor de cumpărături” (shopping carts),
  • valoarea vânzărilor sau numărul tranzacțiilor ecommerce,
  • valoarea medie a comenzii,
  • vizitele înregistrate pe fiecare pagină de produs afișată pe site.

Acești indicatori ar trebui segmentați pe sursele de trafic, pe acele “source/medium” sau “channels” unde tu investești un buget de promovare.

La acestea se adaugă KPI-ul Share of Search, ce relevă vizibilitatea magazinului tău online pe Google, pentru că te ajută să afli în ce proporție primești trafic de la motoarele de căutare, prin comparație cu alte surse.

Informează-te despre aplicarea facilităților GA4 de pe site-urile Google Analytics Academy, ca să accesezi tutoriale și să afli detalii interesante despre modul în care alte magazine online au conectat GA.

Prin conectarea magazinului online cu Google Analytics obții o gamă largă de informații noi despre business-ul tău, dintre care cele mai importante sunt datele demografice despre vizitatori, comportamentul userilor în interacțiunea cu site-ul și statistici despre tranzacțiile inițiate și efectuate pe platforma online pe care o coordonezi.

Data articol: 22 august 2022

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.