Cum organizezi continutul intr-un site, in functie de cuvintele cheie urmarite – Whiteboard Friday

Whiteboard Friday-ul postat saptamana aceasta pe Moz aduce in discutie urmatoarea problema de SEO: cum este mai bine sa targetezi cuvintele cheie relevante, in functie de caracteristicile acestora? Este nevoie de crearea de pagini dedicate pentru fiecare variatie a cuvintelor cheie pe care ne dorim sa obtinem o pozitie buna in Google? Putem crea pagini care sa rankeze pentru mai multe cuvinte cheie? Cum facem structura site-ului, astfel incat aceasta sa aibe logica, atat pentru motoarele de cautare, cat mai ales pentru utilizatori? Pentru inceput, urmariti prezentarea lui Rand:

Ce spune mai exact CEO-ul Moz si cum se aplica asta pentru site-urile din Romania? El incepe discutia de la constatarea faptului ca sunt pe de o parte cuvinte generale, cu multe variatii si intentii de cautare diverse, iar pe de cealalta parte, cuvinte specifice, mult mai centrate pe un anumit lucru sau o anumita intentie. O analogie a diferentei dintre aceste tipuri de cuvinte este intre o pusca cu alice si una cu luneta – in primul caz, arma trage mai multe proiectile mici, care acopera o suprafata mare, in timp ce folosind o arma cu luneta, se tinteste de obicei o singura tinta, cu un grad mult mai mare de precizie.

Caracteristici ale cuvintelor generaliste:

  • persoanele care cauta in aceasta forma pot avea mai multe intentii, cea de cumparare ne-fiind neaparat una dintre ele;
  • la o astfel de sintagma se pot identifica mai multe variante derivate, cu sensuri diferite;
  • de obicei, se caracterizeaza prin volume semnificative de cautari.

De cealalta parte, exista sintagme la care:

  • se poate identifica usor statiul in care se afla persoana care face cautarea: intentie de cumparare sau de informare;
  • exista maxim 1-3 variatii in care se poate formula respectiva cautare, pastrandu-si sensul;
  • se refera la un segment clar definit dintr-un domeniu mai larg;
  • de obicei, se caracterizeaza printr-uun volum scazut de cautari.

Este foarte important sa identificam ce tipuri de cuvinte dorim sa targetam cu o anumita pagina din site. Fie ca este vorba de o pagina de categorie produse intr-un magazin online sau de o pagina de prezentare servicii pe un site de companie, trebuie sa constientizam contextul logic in care aceasta se incadreaza la nivelul intregului site. Pagina respectiva raspunde intentiei unui vizitator odata ajuns pe ea?

Spre exemplu, daca pe un site de fashion avem o pagina/ categorie optimizata pentru „imbracaminte femei”, ce ne asteptam sa-si doreasca o persoana odata ajunsa pe respectiva sectiune? O abordare corecta, conform spuselor lui Rand si pe care vedem ca o au si unele magazine online din Romania, este directionarea persoanei in adancime, spre subdomenii din acea sectiune. Vezi de exemplu diferenta intre modul de prezentare al emag (utilizatorul este indemnat sa selecteze zona care se potriveste cel mai bine intentiei sale, in cadrul acesteia urmand a avea filtrele necesare) si cel al mycloset (sunt afisate direct produsele, cu foarte multe posibilitati de filtrare).

In momentul in care cunoastem intentia vizitatorului (pe baza paginii sintagmei cautate) si o putem asocia unei pagini special conceputa pentru satisfacerea acesteia, sansele de realizare a conversiei (achizitie, solicitare oferta telefon etc.) cresc foarte mult. In acelasi timp, creste gradul de satisfactie al utilizatorului, care atrage dupa sine scaderea ratei de bouncesi imbunatatirea celorlalte semnale de user engagement, lucruri de care Google tine cont in algoritmul de ranking.

Data articol: 24 iulie 2015

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.