Cum îți optimizezi vânzările online folosind datele proprii din Google Analytics?
Pentru miile de magazine online din România, administrarea site-ului propriu reprezintă o necesitate de business, în vederea creșterii vizibilității în mediul virtual, a numărului de accesări și, ca scop final, a volumului de vânzări.
La realizarea acestor obiective contribuie într-o mare măsură instrumentele de Google Analytics. Îți prezentăm în continuare câteva metode prin care să-ți optimizezi activitatea magazinului online folosind datele proprii din GA, ca să obții rezultate mai bune, în termeni de profit și încasări.
Colectează date relevante pentru business-ul tău online
Ai la dispoziție multe informații despre utilizatorii care accesează magazinul tău online, de aceea este important să selectezi datele semnificative, pe care să le grupezi în rapoarte periodice, pentru compararea rezultatelor.
Colectează date demografice (vârstă, sex, ocupație, nivel de studii), cu localizarea userilor tăi pe orașe, pe regiuni (zone geografice, diferențiere urban/rural) și pe țări. Analizează comportamentul clienților pe site, în funcție de categoriile acestora: clienții noi, cei recurenți, dar și clienții reveniți după o perioadă mai mare de absență.
Monitorizează timpul mediu pe care clienții tăi îl petrec navigând pe paginile magazinului tău online. Ia în considerare sursele care i-au adus pe site-ul tău și contorizează rata de abandon a căutărilor și a coșului de cumpărături.
Toți mai mulți utilizatori de internet accesează platformele ecommerce de pe dispozitive mobile, așa că este recomandat să ai în vedere și tehnologiile utilizate de clienții tăi atunci când intră pe site. Creează o matrice de urmărire pentru a determina proporția celor care folosesc smartphone, tabletă sau laptop și ce browser preferă.
Astfel vei putea analiza dinamica relației dintre clienți și magazinul tău online, ca să evaluezi calitatea interacțiunilor și să identifici modificările necesare, pentru a crește eficiența site-ului și volumul conversiilor.
Selectează rapoartele utile pentru magazinul tău online
Pentru un ecommerce tracking eficient alege rapoarte relevante, care să-ți permită analizarea canalelor clasice de marketing și să te ajute la segmentarea datelor, ca să poți genera cele mai bune insight-uri.
Setează rapoarte care să prezinte în timp real activitatea utilizatorilor pe site (real time reports). Acestea au o frecvență de 30 de minute și îți oferă detalii actualizate despre localizarea vizitatorilor, tipul de content pe care-l accesează pe site-ul tău și natura evenimentelor în cadrul interacțiunii cu magazinul online.
Pentru a merge mai în profunzime, ai nevoie de rapoarte de audiență (audience reports), prin care afli care sunt subcategoriile de utilizatori și ce caracteristici prezintă, astfel încât să le poți determina profilul de client.
Selectează rapoarte de achiziție (acquisition reports), care îți arată ce canale îți aduc cei mai mulți vizitatori, modul în care aceștia interacționează cu site-ul și proporția celor care devin clienți efectivi, adică duc până la capăt acțiunea de cumpărare a unor produse și servicii din magazinul tău online.
Continuă cu rapoarte despre comportamente (behaviour reports), pentru monitorizarea vizitatorilor noi și recenți, plus identificarea celor care au revenit după o absență de peste 3 luni. Aceste dashboards facilitează analizarea comportamentului de cumpărare și te ajută să vezi care sunt punctele tari și slăbiciunile site-ului pe care-l administrezi.
Cele mai importante sunt rapoartele de conversie (conversion reports) care cuprind cifrele de volum și de eficiență pentru afacerea ta online: numărul total de accesări, numărul de vizitatori care au accesat cel puțin o pagină de produs, numărul userilor care au plasat produse în coșul de cumpărături și al celor care nu au făcut acest lucru (doar au navigat pe site, fără să inițieze vreo tranzacție), numărul vizitatorilor care au pus produse în coșul virtual, dar l-au abandonat înainte de achiziție.
Interpretează datele din GA pentru strategia ta de business online
Rapoartele obținute cu ajutorul Google Analytics te ajută la segmentarea clienților, la diferențierea portofoliului și customizarea ofertelor.
Astfel vei obține segmente personalizate, vei putea monitoriza traficul mobil, vei afla detalii despre evoluția ratei de respingere și vei putea localiza paginile performante, care îți aduc cele mai multe conversii.
Datele proprii din GA prezintă cu acuratețe calitatea și cantitatea traficului de pe site-ul tău, evidențiază rezultatele organice și-ți permit setarea unor alerte, ca să acționezi de îndată ce rapoartele personalizate au deviat de la nivelurile și profilurile pe care le-ai preconizat.
Pe baza acestor interpretări de date din GA ești în măsură să-ți îmbunătățești strategia SEO și să schimbi modul în care faci business online, pentru a-ți crește eficiența site-ului, numărul vizitatorilor și volumul conversiilor.
Liviu Taloi – Managing Director of Data Analytics DWF, și echipa lui vă așteaptă să stabilțti o întâlnire în care să discutați gradul de pregătire a companiei voastre, fie că vindeți produse sau servicii online, fie că aveți un magazin online sau un site de tip lead generation. Folosiți acest link (https://calendly.com/liviu-taloi/ga4) pentru a afla ce trebuie să faceți astfel încât la 01 iulie 2023 să aveți activitățile de marketing online măsurate așa cum v-ați obișnuit până acum, folosind noul Google Analytics 4.
Slide-urile prezentate la eveniment sunt afișate pe pagina de Thank You după ce completați acest sondaj privind modalitatea tehnică de implementare GA4 și momentul în care site-urile din România vor decide sa facă această migrare la noua versiunea de Google Analytics. https://forms.gle/BSWVjRjS57QuDD959