Cum ieși în evidență de Black Friday și ce platforme îți pot aduce rezultate la costuri nebănuite?
Continut
- Există și alte canale de promovare în afară de Google Ads, Facebook Ads, Programmatic si Linkedin?
- Pinterest Ads – Fii acolo pentru clientii tăi când au nevoie de inspirație
- Tik Tok – refugiul la care utilizatorii apelează pentru entertainment, dar și locul în care mulți au început să faca research
- Oh Snap! Did you try Snapchat?
Există și alte canale de promovare în afară de Google Ads, Facebook Ads, Programmatic si Linkedin?
De multe ori atunci când urmează un micro moment la care ne dorim să participăm, sau avem o promotie imbatabilă pe care ne dorim să o promovăm ne axăm foarte mult pe zona de Performance.
Dacă oferta este foarte bună, atunci asteptările de avea volum mare în vânzări sunt strâns legate de investiții în campanii cu obiectiv de conversie. Ce se întâmplă atunci când ne uităm la Brandurile internaționale și ne raportam la modalitatea acestora de comunicare?
Observam o deschidere către alte canale de promovare, oferte și creative gândite outside the box. Formate creative ce ies în evidență, videos care spun o poveste, nu doar comunica o ofertă.
Deși contextul economic este un aspect important care cântărește din ce în ce mai mult, creșterea unui brand este corelată de recunoașterea brand-ului în piață. Cum altfel își stabilizează brandurile mari poziția?
Așadar, luând în calcul apropierea Black Friday, cum facem să ne remarcăm într-o perioadă în care costurile promovării digitale vor crește, iar utilizatorii vor întâlni tot mai multe reclame în perioada următoare?
În primul rând trebuie să înțelegem comportamentul utilizatorilor legat de Black Friday din ultimii ani. Dacă anii 2018-2019 vedeam peak-ul conversiilor în noaptea de Black Friday și ziua de sâmbătă, în ultimii ani observăm o schimbare accentuată a comportamentului utilizatorilor, în sensul în care perioada de research a crescut în cazul acestora. Observăm căutări legate de reduceri sau oferte de Black Friday chiar și la o săptămână după încheierea core-ului de Black Friday. Prin urmare, începe prin a gândi o strategie care să cuprindă atât o perioadă de Teasing, Launch și Pre Black Friday.
Apoi, o dată ce ai stabilit oferta comercială, dar și povestea din spatele acesteia, calculează ponderea pe care îți dorești să o investești în branding și în performance. Recomandarea este sa aloci minim 30% din bugetul de Black Friday in Awareness.
Asadar, pe lângă canalele clasice de promovare, care sunt oportunitățile de care putem profita pentru a crește vizibilitatea brandului nostru, dar și pentru a creste volumul de conversii
Pinterest Ads – Fii acolo pentru clientii tăi când au nevoie de inspirație
Pinterest este platforma la care apelezi atunci cand stii care este produsul de care ai nevoie, insa ai nevoie de inspiratie. Fie ca vorbim de industria de Beauty, Fashion & Accessories sau Home Deco, userii apeleaza la Pinterest pentru o vedere de ansamblu a modalităților de utilizare a acelor produse.
Cum arată anunțurile în Pinterest ad? Ei bine, se incadrează perfect ca pin-uri și poți folosi atât imagini cât și videos.
Poți folosi feed-uri de produse, sau, în funcție de obiectivele tale, poți folosi chiar și campanii tip App Install.
Tik Tok – refugiul la care utilizatorii apelează pentru entertainment, dar și locul în care mulți au început să faca research
Volumul de utilizatori care încep să folosească platforma Tik Tok este într-o contiuă creștere, prin urmare TikTok devine o platformă din ce în ce mai accesibilă, platformă care permite legătura utilizatorilor cu influencerii pe care îi urmăresc, celebrități, dar și o platformă care permite utilizatorilor să se documenteze despre aspectele de interes.
Pe lângă videos simple, de prezentare produs, poți amplifica content-ul organic, astfel încât să crești volumul de aprecieri și numărul urmăritorilor.
Pe lângă acestea, poți folosi și feed-uri de produse, care pot afișa fie produsele din video, fie o selecție de produse relevante, prin intermediul cărora utilizatorii pot achiziționa mult mai ușor produsele.
Așadar, dacă până acum nu ai testat platforma, îți recomand ca de Black Friday să investești cel puțin în etapa de Teasing în această platformă pentru a crește vizibilitatea brandului, dar și pentru a atinge un public nou.
Oh Snap! Did you try Snapchat?
Dacă segmentul de vârstă 18-25 este un segment important pentru tine, atunci cu siguranță trebuie să fii prezent pe această platformă în perioada Black Friday!
Construiește o poveste în jurul ofertelor specifice lunii noiembrie și nu evita să te folosești de Snapchat pentru a le comunica! Generația Z a crescut cu Snapchat, e platforma go-to atunci cand își doresc să ia o pauză, să interacționeze cu prietenii sau să afle lucruri noi, prin urmare este o platformă care îți va permite să ajungi la generația Z acolo unde este mai comfortabil pentru ei. Comunică informații despre brand, despre ofertă și nu uita, îmbracă ofertele într-o poveste.
ROAS-uri mari si CPA-uri mici vă doresc în acest Black Friday!