fbpx

Cronica SEO – mai 2019: update-uri Google si noutati SEO

O noua luna, o noua editie din Cronica SEO – seria de articole DWF dedicata noutatilor Google relevante pentru zona de SEO. Ca in fiecare din lunile anterioare, expunem in mod succint cele mai importante update-uri Google, insa va invitam sa completati lista in comentarii, in cazul in care considerati ca am scapat din vedere o informatie relevanta. Rezumatele lunilor trecute sunt disponibile in categoria “cronica SEO“.

Luna mai a fost marcata de publicarea unui nou update pe Google Search Quality Rating Guidelines, afisarea favicon-urilor in paginile cu rezultate Google, noutati la nivelul datelor structurate si multe altele. Din perspectiva DWF, cele mai importante update-uri Google si noutati SEO din mai, 2019 sunt:

1) Dupa 10 luni, Google actualizeaza instructiunile destinate oamenilor insarcinati cu evaluarea manuala a calitatii site-urilor, pe baza feedback-ului carora Google face actualizari in algoritmul de ranking. Documentul de 166 de pagini contine explicatii detaliate si argumente pentru care anumite pagini sunt considerate de o calitate mai bune in comparatie cu altele, pe domenii de activitate.

Cele mai notabile modificari se refera la “Page Quality”, expertiza autorului (E-A-T) si interstitiale, sau ferestre de tip pop-up. Articolul detaliat este disponibil pe blogul DWF: Google Search Quality Rating Guidelines Update – 16 mai, 2019. In articol este disponibila si versiunea anterioara a documentului, din 20 iulie, 2018.

2) Google a implementat un update major la Googlebot – “aplicatia” care are ca obiect de activitate identificarea paginilor web si indexarea continutului acestora, ca ulterior sa poata fi listate in rezultatele organice Google. In mod traditional, Googlebot folosea o versiune mai veche a browser-ului Chrome, ceea ce genera o serie de probleme, permitand chiar tehnici de SEO negativ.

Incepand din aceasta luna, Googlebot este “evergreen”, adica foloseste cea mai recenta versiune de browser Google Chrome pentru accesarea si “randarea” site-urilor. Update-ul Google deschide noi posibilitati pentru optimizarea site-urilor bazate pe platforma JavScript.

3) Tot printr-un anunt oficial Google, aflam ca de la 1 iulie compania va folosi “mobile first” ca versiune implicita pentru indexarea continutului web, in toate site-urile nou-lansate dupa aceasta data. Postarea incurajeaza proprietarii de site-uri sa verifice acest lucru prin instrumentul de diagnoza URL-uri, disponibil in Google Search Console.

Pentru domeniile mai vechi de aceasat data, Google precizeaza ca va continua sa monitorizeze starea lor, urmand ca migrarea catre mobile-first indexing sa fie realizata atunci cand acestea vor fi pregatite.

4) Google a lansat un nou set de date structurate, pentru semnalarea continutului de tip “intrebari frecvente” sau FAQ. Acestea sunt deosebit de utile si pentru site-urile care isi propun sa livreze continut de tipul “How to”. Detalii pentru implementare, aici si aici.

Aceste date structurate deschid oportunitati noi de optimizare a continutului pentru cautari vocale, dar si pentru obtinerea unui CTR organic mai bun, prin afisarea de Rich Snippets, direct in pagina cu rezultatele cautarii. Succesul implementarii acestor microformate se poate monitoriza in Google Search Console.

5) John Mueller a mentionat ca pe mobil, Google nu va utiliza continut aflat in taburi (adica ascuns utilizatorului in mod implicit), in snippet-ul din SERP, adica in textul afisat in rezultatele Google sub titlul paginii. Astfel, in cazul in care nu utilizati meta description personalizat pentru paginile site-ului dvs. si va bazati pe generarea automata a acestuia de catre Googlebot, atunci nu introduceti informatii valoroase pentru utilizator in taburi.

6) La evenimentul Google I/O din 7-9 mai, a fost prezentat un nou raport de viteza pentru Google Search Console, concentrat pe livrarea unor indicii actionabile, cu privire la paginile pentru care Google considera ca viteza de incarcare nu este buna. Din pacate, acest feature nu este inca disponibil.

7) Google a facut un pas nou in directia “deghizarii” rezutatelor platite (Google Ads), astfel incat diferenta intre acestea si cele organice sa fie si mai dificil de observat. Incepand cu luna mai, apare in SERP favicon-ului rezultatelor organice, dimensionat astfel incat sa corespunza simbolului “Ad”, afisat in dreptul rezultatelor platite.

Pe baza datelor istorice pe care le avem cu privire la performanta SEO a peste 400 de site-uri din Romania, pregatim un studiu de impact al acestei modificari, in care sa evidentiem modificarile aduse la nivel de CTR organic. Materialul va fi publicat pe blogul DWF.

O tendinta similare Google, de diminuare a diferentelor vizuale intre rezultatele platite si cele organice, se manifesta si in Local Pack, adica in rezultatele locale, afisate atat in zona de search, cat si pe sectiunea de Maps din Google.

Recomandarile oficiale Google pentru definirea corecta a favicon-ului sunt disponibile aici. Foarte important! acest element NU este un factor de ranking in algoritmul Google si nu veti inregistra imbunatatiri de pozitie daca implementati aceste recomandari.

8) Google My Business ofera posibilitatea restaurantelor de a adauga “popular dishes” pe profil. Informatia este afisata in prezent doar pe terminale mobile de tip Android, in timp ce compatibilitatea cu iOS este anuntata pentru lunile urmatoare. Pasii pentru adaugarea acestor informatii sunt disponibili in pagina cu instructiuni, dedicata acestei noi optiuni.

9) DWF a lansat instrumentul de diagnostic al scorului de canibalizare SEO. Acesta permite identificarea cuvintelor cheie importante, pentru care apar mai multe pagini in rezultatele organice Google. Acest fenomen se numeste “canibalizare SEO” si are consecinte negative in ceea ce priveste atat vizibilitatea site-ului cat si experienta utilizatorilor si rata de conversite in site.

Articolul de prezentare contine instructiuni cu privire la utilizarea instrumentului, precum si 12 masuri care se pot lua pentru limitarea efectelor acestui fenomen negativ, in momentul in care este descoperit la un site.

Mentiune speciala: pe 3 iunie, Google a anuntat oficial lansarea unui nou update de tip “Core” pentru algoritmul de ranking. Primele semnale identifica acest update ca unul “de corectie” pentru update-ul Google din martie 2019, insa aduce probabil si lte noutati. Specialistii SEO DWF analizeaza impactul acestui update si concluziile initiale se vor publica pe blogul DWF in momentul acumularii unui set reprezentativ de informatii, mai precis, atunci cand se vor afisa in Google Search Console informatii aferente unui interval complet de 7 zile de la update.

Articolul DWF despre acest update, cu actualizarile aferente, este disponibil aici: 3 Iunie 2019 – Google Core Update.