Cronica SEO – iunie, 2019: Core & Diversity Update, plus alte noutati Google

Acesta este articolul cu numarul 25 din „cronica SEO”, serie initiata pentru a rezuma principalele noutati Google si update-uri relevante SEO, comunicate de motorul de cautare pe parcursul lunii anterioare. Pentru a se pastra „la zi” cu cele mai noi tehnici SEO, echipa DWF monitorizeaza atat resursele oficiale Google (ca de exemplu blogul oficial Google pentru webmsteri sau cel pentru dezvoltatori), cat si site-uri de referinta in industria SEO, precum Moz, Searchmetrics, WebmasterWorld, SEO by the Sea, Search Engine Roundtable etc.

Daca ati omis articolul pentru luna mai, 2019, puteti sa-l accesati aici: Cronica SEO – mai 2019: update-uri Google si noutati SEO. De asemenea, intreaga colectie de articole din seria „Cronica SEO” este disponibila pe blogul DWF, in categoria dedicata: Cronica SEO DWF. Spor la citit & sa fie cu folos!

1) Pe 3 iunie, Google a anuntat un nou update de tip „core” (aceeasi categorie cu cel din martie, 2019). Pe blogul DWF am consemnat o serie de observatii in articolul dedicat acestui uodate Google. In esenta, consensul industriei SEO este ca acest update a adresat o serie de probleme pe care le-au generat modificarile la algoritmul Google din luna martie, 2019.

Mai multi oficiali Google au subliniat faptul ca update-ul nu adreseaza un criteriu anume de ranking si nici nu este posibila izolarea unui anumit element, in relatie cu care sa fie corelata evolutia (cresterea sau scaderea) site-urilor influentate puternic de acest update. Update-ul a fost integrat complet de Google in algoritmul de ranking la 8 iunie, adica dupa 5 zile de la anuntul initial.

2) Pe 6 iunie, independent de update-ul de tip „core”, Google a anuntat pe twitter un alt update aflat in derulare: „site diversity”. Promisiunea Google este ca acest update sa limiteze cazurile in care, pe anumite cautari, sunt listate foarte multe pagini de la acelasi site. In trecut au mai existat astfel de initiative Google, insa problema nu a fost rezolvata in mod satisfacator. Daca acest update Google va functiona corect, vom vedea un avantaj pentru brandurile mai mici, care vor avea astfel acces la o prima pagina Google dominata anterior de pagini ale brandurilor mari.

3) Pe parcursul lunii iunie s-au inregistrat cel putin doua date suplimentare in care volatilitatea paginilor de rezultate Google a fost peste medie, lucru care poate sugera publicarea unor mici actualizari la cele doua update-uri principale, descrise anterior. Instrumentel precum Algoroo, RankRanger, CognitiveSEO sau Moz Cast au inregistrat astfel de activitate pe 19 si pe 27 iunie, pe Google.com

4) Google a suspendat posibilitatea de definire a profilelor sociale prin markup la nivel de site, pentru Google knowledge panel. Conform documentatiei oficiale, cea mai eficienta modalitate prin care un brand poate realiza aceste asocieri consta in revendicarea profilului de Google My Business.

5) Google a propus ca WordPress sa genereze in mod nativ sitemaps.xml pe o arhitectura detaliata, pe tipuri de pagini (foto mai jos). In prezent, WordPress este folosit pe aproximativ 35% din site-urile aflate in functiune, ceea ce face acest CMS o miza importanta pentru Google. Procedura DWF pentru analiza arhitecturii de Sitemaps.XML include o abordare similara celei propusa de Google. Astfe, specialistii SEO DWF recomanda construirea unei structuri de sitemaps segmentata pe tipuri de pagini, pentru o usoara identificare a problemelor de crawling si indexare.

6. Intr-o serie de mesaje pe twitetr, John Mueller si Gary Illyes au confirmat faptul ca linkurile si tagul title sunt inca elemente cu o influenta foarte puternica in ranking. La acestea si adauga si https, care are, potrivit inginerilor Google, o influenta diferentiata in functie de tipul de interogare. Putem opina ca securizarea paginilor este un factor de ranking mai relevant in cazul interogarilor de tip tranzactional.

7. Daca lucrurile sunt implementate corect, Google va intelege migrarea unui site in cateva zile, conform lui John Mueller. Specialistii SEO DWF au asistat in migrare site-uri precum noriel.ro, f64.ro, tui-travelcenter.ro, epiesa.ro etc. Pe baza acestei experiente, am sintetizat pasii principali de urmat in contextul unei migrari de site, astfel incat autoritatea SEO acumulata sa fie transferata in mod corect pe noua structura de site: Ghid SEO pentru migrarea unui site.

8. Pe canalul de YouTube Google pentru Webmasteri au fost publicate doua clipuri noi idn seria „SEO Mythbusting”. temele abordate sunt insa destul de tehnice si se concentreaza pe performanta (viteza) site-ului ca factor de ranking, precum si pe modul in care Google gestioneaza platformele web bazate in mod preponderent pe javascript. Din pacate, cele doua subiecte nu adreseaza „mituri” SEO si se prezinta mia degraba sub forma unor tutoriale simplificate.

9. Google Search Console (vechea interfata) a mai „pierdut” o optiune, care nu a fost insa migrata pe noul instrument. Pe 18 iunie, Google a anuntat ca retrage posibilitatea de setare in GSC a formei preferate pentru domeniu (www sau non-www). Sugestia motorului de cautare este de a clarifica in mod corect varianta preferata la nivel de site, prin redirectionari si utilizarea tag-ului rel canonical.

10. Google a inceput sa trimita o serie noua de alerte din Google Search Console, in care evidentiaza modificari la nivelul celor mai importante interogari pe care site-ul primeste trafic organic. Desi pe conturile din Romania nu am sesizat inca acest tip de alerta, echipa tehnica DWF lucreaza la integrarea ei in fluxul de monitorizare pentru campaniile SEO din portofoliu, astfel incat sa putem utiliza aceste insight-uri in proiectele active.

11. In Google My Business au fost anuntate mai multe update-uri:

  • „welcome offers” – oferte personalizate pe care le puteti afisa doar utilizatorilor care incep sa urmareasca acum profilul companiei;
  • „short names and URLs” – companiile isi pot alege acum un nume prescurtat (brandul) dar si un URL personalizat, pentru o mai buna vizibilitate si un branding mai usor de realizat pentru profilul de Google My Business;
  • „more prominent logos” – logo-ul companiei poate sa fie acum definit in setarile profilului, urmand sa fie afisat in mod vizibil pe pagina acesteia;
  • „photo displays” – imaginile nou incarcate de o companie sunt afisate in mod mai vizibil, prin intermediul unui modul special pe pagina de profil; de asemenea, Google a indicat faptul ca urmeaza si alte noutati pe zona de imagini;
  • „offline materials” – disponibila momentan doar pentru companii din US si Canada, optiunea permite oricarui brand cu profil de Google My Business sa genereze si sa descarce instant un set de elemente printabile, prin intermediul carora sa-si promoveze business-ul in mediul offline.

12. Bonus: anuntul Google cu privire la procesarea robots.txt. Desi comunicat de Google pe 2 iulie (asadar, va fi detaliat in cronica SEO de luna viitoare), am considerat relevant sa consemnam si acest anunt. Punctele subliniate de Google nu reprezinta o noutate pentru comunitatea SEO, insa demersul este unul important si ne putem astepta la mai multe update-uri Google pe acest subiect in perioada urmatoare.

13. Extra Bonus 🙂 In cazul in care nu ati urmarit blogul DWF pe parcursul lunii iunie, semnalam urmatoarele articole, pe care este posibil sa la gasiti relevante:

Data articol: 8 iulie 2019

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.