fbpx

Cronica SEO – iulie, 2019: update-uri neconfirmate Google si alte noutati SEO

Cronica SEO continua si luna aceasta, cu scopul de a va prezenta cele mai importante noutati Google si Update-uri din luna anterioara. Daca nu ati prins recenzia pentru luna iunie, o puteti consulta pe blogul DWF: Cronica SEO – iunie, 2019: Core & Diversity Update, plus alte noutati Google. Ca de fiecare data, subliniem faptul ca sunteti invitati sa semnalati alte noutati SEO in comentarii, in cazul in care considerati ca sunt relevante si au scapat analizei DWF.

1) Mai multe site-uri de specialitate au semnalat potentiale update-uri Google, la jumatatea lunii iulie. Majoritatea instrumentelor de monitorizare SERPs au afisat un grad ridicat de volatilitate a rezultatelor Google din prima pagina, in zilele de 11, 12, 17, 18 si 19 iulie. Cu toate acestea, Google nu a confirmat in mod oficial existenta unui update major in aceasta perioada. De asemenea, pe cele 150,000 de cuvinte cheie monitorizate in campaniile SEO pentru clientii DWF, nu am identificat variatii semnificative de vizibilitate SEO in aceste zile.

In lipsa unei confirmari oficiale Google, comunitatea SEO (WebmasterWorld Forum) a denumit acest posibil update “Google Maverick Update”. Thread-ul in care se discuta impactul acestui posibil update Google este deosebit de activ, specialisti SEO si proprietari de site-uri din toata lumea contribuind cu observatiile lor. Echipa DWF urmareste aceste discutii, pentru a prelua informatiile relevante.

2) Desi a fost publicat pe 1 august, consideram relevanta integrarea in aceasta recapitulare si a articolului publicat de Danny Sullivan despre update-urile de tip “Core”, pe blogul oficial Google pentru webmasteri. Pe blogul DWF exista un articol dedicat acestui subiect, in care sunt extrasele ideile principale din acest material, cu mentiunile si observatiile noastre: Ce considera Google ca trebuie sa stim cu privire la update-urile de tip “Core”.

De asemenea, am inclus si o selectie de 12 intrebari relevante, selectate din sugestiile reprezentantului Google, pe care orice proprietar de site si le poate adresa, astfel incat sa evalueze “calitatea” continutului sau. In completarea analizei articolului Google, am povestit putin si despre modul in care “reactionam” la DWF, atunci cand apare un nou update Google de tip “core”.

3) John Mueller a subliniat faptul ca pentru site-urile de tip YMYL (domeniu medical sau financiar) este foarte important ca textele (articolele) sa fie scrise de un specialist, de un expert in domeniu. In caz contrar, mentioneaza reprezentantul Google, site-ul intra in algoritmul de ranking cu un dezavantaj fata de competitorii care au acest element (video integral, aici).

4) Intr-un raspuns pe Reddit, acelasi John Mueller indica foarte clar faptul ca “numarul de cuvinte” nu este un factor de ranking Google. Bineinteles, acest lucru este cunoscut de mult timp, insa exista inca “specialisti SEO” sau proprietari de site-uri care recomanda ca articolele sau descrierile sa aiba un anumit numar de cuvinte cheie. In cadrul DWF, asa cum indica si Google Search Quality Rating Guidelines, consideram ca dimensiunea optima a unui material “depinde” de topic si de modul in care el este deja tratat de competitori.

5) Google a actualizat documentatia oficiala ce contine recomandarile SEO pentru site-urile bazate pe JavaScript. Pe site sunt numeroase indicatii pentru optimizarea acestui tip de site-uri, astfel incat continutul generat sa fie indexat in mod corect de Googlebot. De asemenea, sunt indicate si greseli care pot aparea si care sa aiba ca si consecinta blocarea site-ului de la indexarea in Google.

6) Google a anuntat date cu privire la numarul de update-uri sau experimente realizate in ultima perioada, cu privire la algoritmul de ranking, iar cifrele sunt impresionante:

  • 595,429 verificari cu evaluatori umani;
  • 44,155 experimente de tip A/B testing in mediu controlat;
  • 15,096 experimente pe rezultate live Google, cu algoritm de ranking modificat;
  • 3,234 modificari integrate in algoritmul de ranking public.

7) In Google Search Console au fost realizate mai multe update-uri minore. Mentionam in special adaugarea optiunii “AMP on Image result” in raportul de performanta. De asemenea, John Mueller a mentionat ca integrarea de date cu privire la cautarile vocale in GSC nu reprezinta o prioritate pentru echipa care dezvolta acest instrument. In prezent, nu exista posibilitatea de a segmenta traficul organic atras pe site in functie de acest parametru.

8) Rezultatele din Google News au primit un design nou pe versiunea de desktop. Interfata este mult mai aerisita, fiind eliminate sursele suplimentare pe care Google le sugera pentru anumite stiri. Astfel, cei care au o pozitie buna in SERP-ul de Google News primesc si mai mult trafic, in timp ce site-urile mai putin optimizate vor inregistra scaderi semnificative. Detalii despre noul layout, intr-o postare pe twitter, publicata de echipa Google News.

#Articole SEO recomandate – iulie, 2019

Aceia dintre voi care urmariti cronica SEO, stiti ca uneori mai includem in acest review si linkuri catre articole, studii de caz sau alte resurse publicate in luna anterioara, pe care le consideram relevante. Incepand cu aceasta editie, am decis sa structuram putin acest lucru, astfel incat sa oferim mai multa valoare cititorilor nostri.

Astfel, la finalul fiecarei cronici SEO pe care o vom publica in continuare, vom include o selectie de linkuri catre materiale SEO fresh si relevante. Pentru ca nu putem sa acoperim tot ce se posteaza pe internet in acest topic (desi suntem destul de bine conectati la site-urile de specialitate), folosim instrumente precum BuzzSumo si Content Explorer din ahrefs.com, care ne ajuta sa identificam cele mai interesante articole SEO.

Propunerile pentru luna iulie, 2019 sun urmatoarele – lectura placuta:

Daca ti-a placut Conica SEO de luna asta, asteptam un Like pe Facebook 🙂

O luna usoara!