Cronica SEO – aprilie 2019: update-uri Google si noutati SEO
Din punct de vedere SEO, luna aprilie a fost marcata de o serie de erori Google, care au dus la probleme semnificative de indexare pentru anumite site-uri, dar si de lansarea unor rapoarte noi in Google Search Console. De asemenea, aprilie a fost si o luna in care s-a finalizat implementarea update-ului Google din 12-13 martie.
Ca in fiecare luna, echipa DWF a sintetizat cele mai importante noutati SEO, intr-o „cronica” dedicata acestui subiect. Daca nu ati citit inca rezumatul noutatilor SEO din martie 2019, il puteti accesa pe blogul DWF.
1) CognitiveSEO a inregistrat fluctuatii semnificative de Rankings pe Google Romania in luna aprilie. Cel mai probabil, nu discutam despre un nou update de algoritm Google, ci de o reasezare usoara a pozitiilor, in urma update-ului de la jumatatea lunii martie:
2) Incepand cu 9 aprilie, Google a fost afectat de o eroare, care a dus la dezindexarea unui numar foarte mare de pagini (Moz estimeaza ±4% din totalul paginilor indexate de Google). Problema a fost rezolvata integral pe 26 aprilie. Din pacate, nu s-a reusit recuperarea datelor, astfel incat aceasta perioada este marcata de date incorecte, in Google Search Console:
3) Pe 16 aprilie, Google a comunicat pe twitter o noua eroare de indexare, care a afectat Google News. Desi a fost remediata mult mai rapid, eroarea a afectat mai multe site-uri de stiri la nivel international. Zele zile mai tarziu, Google a anuntat un nou bug, care afecta modul de selectie al URL-urilor canonice.
4) Google Search Console a introdus 3 rapoarte noi. Desi anuntul oficial a fost facut pe 2 mai, consideram relevanta integrarea acestei noutati in cronica SEO aferenta lunii aprilie. Cele 3 noi rapoarte sunt:
- Unparsable Structured Data Report – semnaleaza erori care impiedica Googlebot sa identifice corect datele structurate intr-o pagina. Documentatia de ajutor Google pentru acest raport este disponibila aici.
- Logo Report – apare atunci cand sunt folosite datele structurate pentru Logo.
- Sitelinks Searchbox Enhancements Report – semnaleaza erori la modul de implementare al datelor structurate pentru Sitelinks.
Aceste rapoarte se adauga celui de Discover, disponibil inca de la inceputul lunii aprilie in sectiunea Performance din Google Search Console, in special la site-urile de tip publishing. Mai multe detalii despre acest raport in articolul dedicat din blogul DWF: Ce este Google Discover si cum poti optimiza pentru “pozitia -1”.
5) Pe blogul oficial Google a fost publicat un articol ce subliniaza modalitatile in care datele structurate pot ajuta la afisarea informatiilor in SERPs, intr-un mod mai atragator pentru utilizatori, crescand astfel CTR-ul rezultatelor organice. In material sunt invocate si 3 exemple de implementare, pe site-uri de evenimente, joburi dar si eCommerce.
6) John Mueller a postat pe twitter o remarca potrivit careia, in opinia sa, este imposibil de stabilit o relatie directa intre un anumit factor de ranking si vizibilitatea SEO a unui website. Pentru ranking, spune reprezentantul Google, sunt luate in calcul mult prea multe variabile.
7) Se pare ca Google va lansa o serie de materiale video, destinate adresarii unora dintre „miturile” SEO care circula in prezent. Ideea este de a pune in discutie lucruri pe care oamenii le fac, in speranta ca vor obtine o vizibilitate mai buna in SERP, insa care nu mai sunt necesare in prezent, sau care pot chiar sa dauneze pe termen lung:
8) Martin Splitt a publicat un nou video despre SEO si JavaScript, concentrat pe explicarea modului in care Googlebot gestioneaza dynamic rendering. Discursul lui Martin este destul de tehnic, insa un programator care lucreaza cu aceasat tehnologie va intelege in mod cert care sunt recomandarile Google.
Un video similar, postat pe 10 aprilie, trateaza modul in care se poate face SEO pe site-uri construite cu Vue.js. Aceasta tehnologie este populara pentru Progressive Web Apps.
9) Tom Anthony, specialist SEO la Distilled UK, a publicat detalii despre o vulnerabilitate Google, ce permite unui atacator sa injecteze link-uri intr-un site nesecurizat, vizibile pentru Googlebot. Mai grav este ca Google a fost notificat de aceasta problema in urma cu 5 luni, insa a comunicat ca nu va lua masuri pentru remedierea ei.
10) Google a transmis unor companii din US un chestionar, prin care doreste sa afle in ce masura acestea ar fi dispuse sa plateasca pentru anumite optiuni suplimentare in Google My Business. Daca se confirma intentia Google de a intra pe acest segment de piata, atunci companiile ar putea ajunge in situatia de a achita un abonament recurent pentru vizibilitate in Maps & Local Pack.
Bonus, but not SEO related: Dupa 18 ani, fostul CEO Google, Eric Schmidt, se retrage din Board-ul companiei, pastrandu-si un rol de consultant. Figura emblematica pentru evolutia Google, Eric Schmidt a mentionat ca doreste sa se implice in formarea „urmatoarei generatii” de leaderi Google.
Acestea sunt cele 10 (+1) noutati Google, incluse in cronica SEO DWF din aprilie, 2019. In cazul in care considerati ca exista si alte evenimente demne de mentionat, zona de comentarii va sta la dispozitie, ca de fiecare data.
Toate cele bune!