Comunicarea integrata online si offline

Evolutia tehnologiei a determinat apropierea dintre cele doua componente ale comunicarii: online, respectiv offline. Prezenta offline nu se mai traduce intr-o strategie complexa independenta de mediul online. Orice comunicare scrisa sau audio face trimitere la mesajele din mediul online, asa cum este si normal, de altfel, pentru o strategie de comunicare bine pusa la punct. In acest sens, ne referim-de fapt-la comunicarea integrata.

Nevoia de a comunica aceleasi informatii in toate mediile de comunicare nu rezida intr-un aspect teoretic, ci chiar in comportamentul consumatorilor de produse si servicii. Oamenii nu-si mai achita facturile stand la cozi interminabile, ci utilizeaza aplicatiile de pe teefon sau web-site-urile de profil. Comunicarea are parte de noi instrumente tehnologice pe care cu totii le folosim. Mai ales daca ne referim la instrumentele de social media, aceastea au accelerat cresterea numarului de utilizatori in mediul online.

Cu toate acestea, pentru o comunicare profesionista este nevoie sa construim mesaje structurate si directionate catre indeplinirea obiectivelor. Nu putem duce la indeplinire obiectivele de SEO daca mesajele tehnologice nu sunt continuate si in mediul offline. Strategia anuala trebuie sa fixeze aceleasi obiective, chiar daca ele sunt realizate prin tehnici diferite.

Dupa cum am spus, comunicarea  (online sau offline) presupune transmiterea acelorasi mesaje. Atunci, de ce sriem articole diferite intr-o campanie online? Din punct de vedere SEO, scrierea aceleiasi informatii in forme diferite reprezinta o tehnica intrinseca. Google nu apreciaza continutul duplicat. Prin urmare, prezentarea informatiei in forme variate inseamna chiar o parte incipienta a link-building-ului (link-building inseamna mult mai mult decat atat).  Similar, putem transmite aceeasi informatie din online si in formatul offline, scris. Regula este ca mesajul sa fie integrat in strategia de comunicare. Calitatea continutului este importanta, dar si prezentarea cat mai variata a acestuia.

Mediul online este din ce in ce mai concurential. Cand iti desfasori activitatea in mediul online, este important sa lucrezi si la partea de brand, folosind aceleasi tehnici de PR ca in offline. Cu alte cuvinte, este important sa putem integra strategia de comunicare (de relatii publice) in cadrul strategiei de optimizare pentru motoarele de comunicare  (de SEO) si invers.

  • Astfel, in comunicare (fie ea online sau offline) trebuie sa folosim aceleasi cuvinte-cheie, determinante pentru succesul afacerii tale.
  • De asemenea, elementele de identitate (sigla, design, culori) trebuie sa fie unitare, identice in comunicarile scrise, dar si pe site/ blog. Nu uita sa folosesti culorile definitorii pentru brandul tau si pentru domeniul in care acesta activeaza atunci cand construiesti site-ul!
  • In acest context, cresterea vizibilitatii este realizata prin conturarea unor mesaje cheie specifice, care sa poata fi transmise contextual (de preferat pe site-uri cu autoritate SEO foarte buna), in functie de mediul de comunicare ales. Utilizeaza mesaje asemanatoare, pe acelasi principiu, atat pentru banner-ele on site, cat s pentru cele off site!
  • Pune link-uri relevante in comunicarile de presa, articole, stiri, interviuri. Indiferent de frecventa cu care comunici despre business-ul tau, este important ca din cand in cand sa pui link-uri care trimit catre site-ul afacerii tale. In mod clar, trebuie ca site-ul sa fie structurat din punct de vedere SEO si sa poata fi usor de navigat pe el de catre utilizatori.
  • Omogenitatea mesajelor construite in jurul unor cuvinte cheie relevante determina un continut de foarte buna calitate pentru site-ul tau. In acest caz, site-ul genereaza trafic foarte facil, aduce vizitatori pe site si ii fidelizeaza.
  • Daca esti prezent in mediul online, atunci o componenta inportanta este data de fotografii. Pentru a asigura legatura cu mesajele transmise, este bine sa punem descrieri edificatoare. Este recomandat sa se foloseasca sabloanele de cautare din Google Analytics in descrieri.

Pentru a mentine site-ul sau imaginea brandului, in general, intr-o stare buna, este necesar sa se urmareasca in mod regulat actualizarile algoritmilor din motoarele de cautare, dar si feedback-ul primit de la clienti. De altfel, orice modificare la nivel tehnic care aduce schimbari in partea de continut din online trebuie implementata si in materialele offline. Pe de alta parte, investitia in mediul online nu inseamna neaparat suma tuturor eforturilor de crestere a vizibilitatii. Mai ales daca afacerea ta presupune interactiuni cu clientii intr-o proportie semnificativa si in mediul traditional, trebuie avuta in vedere alocarea unui buget de marketing special destinat acestor actiuni.

La fel ca si comunicarea, optimizarea la nivel de strategie trebuie sa fie integrata. Orice modificare in online necesita sa fie sustinuta de actiuni offline si invers. Recomandarea noastra este sa se tina cont de mixul de marketing: asigura-te ca experienta brandului este similara in diferite medii de promovare si investeste bugetul de media in functie de rezultatele vizate, avand mereu in vedere obiectivele de business.

Data articol: 6 iulie 2017

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.