Ce inseamna Content Marketing si ce loc ocupa in mixul de marketing?

Pentru a-si atinge scopul si pentru a fi eficient, orice plan de marketing solid trebuie sa cuprinda o serie de actiuni complexe, detaliate, care reflecta viziunea companiei cu privire la modalitatile concrete de atingere a obiectivelor stabilite. De aceea, este esential ca fiecare obiectiv specific sa fie descris si analizat in profunzime, astfel incat sa poata fi intocmita o lista cu pasii de actiune. Toate acestea lucruri sunt concentrate in notiunea de “mix de marketing”, adica ansamblul de instrumente controlabile pe care firma le combina pentru a produce pe piata tinta reactia dorita”.

De obicei, in mediul online, mixul de marketing include activitati in zona de reclama platita (Google AdWords si Facebook Ads), reach organic (optimizare SEO si engagement social media), email marketing, branding etc.

Unul dintre principalele instrumente este content marketing-ul, un proces continuu, ce se concentreaza pe construirea unei notorietati a brandului in cadrul audientei sale. Pe scurt, scopul principal al acestei strategii este de a atrage si pastra clientii actuali prin crearea, in mod constant, a unui continut relevant si valoros, cu intentia de a schimba sau consolida comportamentul consumatorului. In plan secund, content marketing-ul are ca obiectiv obtinerea unui numar cat mai mare de referinte si mentiuni in alte site-uri si in retelele de socializare.

Pozitia content marketingului in mixul de marketing

Content marketing-ul este o modalitate prin care companiile informeaza si educa publicul tinta, in sensul ca invata oamenii cum le pot fi de folos produsele oferite. Astfel, creste awareness-ul marcilor. Specialistii din acest domeniu isi folosesc creativitatea pentru a transmite un continut atractiv, amuzant, special, care sa starneasca atentia si interesul interesul oamenilor si sa ii faca sa capete incredere in brandul respectiv. Atunci cand o persoana se gandeste la un anumit produs, trebuie sa se gandeasca imediat la brandul “X” si sa se identifice cu valorile marcii respective. Practic, un continut de calitate reuseste sa stabileasca o “punte” intre afacere si publicul tinta, dezvoltand obiceiuri in randul clientilor.

Aceste informatii sunt furnizate in mod constant si pot fi prezentate intr-o varietate de formate, inclusiv stiri, filme, carti in format online, infografica, newslettere, studii de caz, ghiduri, articole de tip intrebare si raspuns, fotografii, bloguri etc.

Un punct esential in ceea ce priveste content marketing-ul este promovarea. Degeaba sunt create informatii de calitate, cu o reala valoare pentru clienti, daca nu ajung la publicul tinta, iar site-ul nu este vizitat. De aceea, continutul trebuie promovat prin intermediul unor canale de comunicare alese in functie de caracteristicile audientei sale.

Content marketing – in continua ascensiune

In ultimii ani, content marketing-ul a inceput sa castige tot mai mult teren in fata metodelor traditionale de advertising, deoarece consumatorii au devenit mai bine informati, mai pretentiosi, si au invatat sa selecteze doar lucrurile de care sunt interesati si pe care le doresc. Tipul acesta de strategie este folosit atat de marile organizatii ale lumii (Microsoft, P&G, John Deere), cat si de companiile mai micute. De ce? Pentru ca functioneaza!

content-marketing

NU UITATI! Content marketing-ul eficient face o persoana sa se opreasca… sa citeasca… sa gandeasca… sa actioneze!

Data articol: 17 februarie 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.