Ce e SEO și de ce este important să începi cu o strategie dezvoltată special pentru afacerea ta?
Ai auzit și ai văzut de multe ori expresia SEO. Ce înseamnă SEO? Este prescurtarea expresiei „search engine optimization”, care înseamnă „optimizare pentru motoarele de căutare”.
Când spunem motoare de căutare, cei mai mulți dintre noi se gândesc implicit la Google, lucru confirmat și de faptul că peste 90% dintre căutările pe internet utilizează acest motor de căutare.
S-a generalizat expresia optimizare SEO, care este o repetare, în sensul de întărire a detaliului care definește acest domeniu: acțiunile SEO au ca scop principal îmbunătățirea vizibilității în mediul online.
Efortul SEO cuprinde atât aspecte cantitative, cât și calitative ale traficului primit de un website, cu ajutorul rezultatelor organice din motoarele de căutare. De ce se numesc rezultate organice? Pentru că sunt 100% consecință a activității utilizatorilor, reprezintă liste de previzualizare a paginilor web și sunt generate de algoritmul motorului de căutare. Nu sunt plătite, apar în mod natural, deci organic.
Aceste informații generale sunt utile la nivel informativ. Ca să folosești eficient SEO pentru website-ul tău ai nevoie de mai mult. Trebuie să construiești o strategie personalizată, în funcție de caracteristicile afacerii.
Fundamentarea strategiei SEO pentru business-ul tău este prioritară și trebuie să programezi această etapă chiar la început de drum, atunci când pui bazele parcursului managerial și stabilești obiectivele de dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung
Cum să demarezi o strategie SEO pentru afacerea ta
După ce ai stabilit obiectivele de marketing, extrage din lista scurtă de priorități acele direcții care țin de prezența online a afacerii și care pot fi măsurate în termeni cantitativi (volum, frecvență) și calitativi (accesări, conversii ș.a.).
Pe baza acestor criterii inițiezi analiza preliminară a site-ului tău, a magazinului online și a conturilor de pe rețele sociale, Google Maps și alte platforme de business. Scanează concurența, pune sub microscop clienții și identifică acele sintagme utilizate în cele mai multe dintre search-urile pe motoare de căutare. Acestea constituie cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta, pe care trebuie să le ai în vedere atunci când detaliezi strategia SEO.
Acțiunile prezentate fac parte din auditul SEO necesar la demararea unei campanii de succes. Pentru realizarea lor se utilizează instrumente SEO profesionale (în special data analytics) și specialiști în analizarea parametrilor de funcționare a site-urilor.
Pe baza oportunităților de optimizare identificate la “radiografierea afacerii în online” vei implementa strategia SEO care să ducă la creșterea vânzărilor și dezvoltarea business-ului.
Cum personalizezi o strategie SEO să fie exact ce-ți trebuie pentru afacerea ta
În aplicarea strategiei SEO te bazezi pe 4 direcții de bază: acțiuni de ordin tehnic SEO (care țin de gestionarea site-ului), redactarea de conținut original, implementarea de link building și agregarea acțiunilor de research (keywords, monitorizare SEO, raportare).
Este importantă abordarea personalizată a acestor direcții de acțiune, pentru a te asigura că mesajul tău ajunge la clienți și că reușești să comunici diferențiatorii de business care te remarcă pe piață și transformă cumpărarea produselor tale în experiențe memorabile pentru utilizatori.
În acest sens trebuie să creezi un buyer persona, adică un profil generic al clienților afacerii tale. Ia în considerare datele demografice, stilul de viață și comportamentele de consum ale publicurilor țintă.
Utilizează detaliile obținute despre clienți, concurenți și piață pentru a realiza un website și/sau un magazine online adecvat nevoilor și așteptărilor pe care le au utilizatorii. Pune accent pe caracterul SEO friendly al paginilor de produs, al imaginilor și textelor pe care le inserezi în platformele online pe care activezi.
Identitatea de brand trebuie să fie puternic reprezentată pe toate canalele online: website, social media, local SEO ș.a. Poți realiza acest lucru printr-o serie de acțiuni care pun serios la treabă departamentele de marketing, tehnic, SEO și vânzări:
- Stabilește în detaliu care este identitatea vizuală a brandului tău în mediul online și ce elemente trebuie să conțină mesajele pe care le transmiți (logo, culori, favicon, siglă, carusel de imagini etc.);
- Revizuiește tema site-ului și creează un design personalizat, prin care să modelezi conținutul site-ului pentru a crește ratele de conversie;
- Combină strategiile de SEO cu cele de paid media, content marketing și native advertising;
- Ia în considerare evoluția către mobile internet traffic și preferința clienților pentru aplicații mobile și device-uri portabile (smartphone, smartwatch, tabletă, laptop).
Pornește la drumul către un business de succes cu o strategie SEO personalizată, care să te ajute la promovarea brandului, îmbunătățirea vizibilității în mediul online și creșterea durabilă a vânzărilor de produse și servicii.