Cât te costă SEO în 2022?
Continut
Printre cele mai frecvente expresii din marketing și promovare se află SEO, abreviere consacrată a Search Engine Optimization – adică optimizarea pentru motoarele de căutare. Auzim în fiecare zi despre optimizare SEO, ceea ce este un pic redundant, pentru că s-ar traduce optimizare a optimizării pentru motoare de căutare, dar oamenii simt nevoia de clarificare a acestui domeniu vast și dinamic.
Deși vorbim la modul general despre optimizare pentru motoarele de căutare, în România peste 95% dintre aceste căutări sunt realizate cu ajutorul Google. Acesta este considerat canalul de comunicare online ce trebuie avut în vedere la construirea strategiilor SEO.
Zilnic, Google găzduiește peste 3,5 miliarde de căutări ale unor cuvinte, expresii, informații în toate limbile vorbite prin lume. Peste 60% dintre search-uri sunt efectuate de pe dispozitive mobile, așa că viitorul în căutare, informare, comparare și cumpărare de produse și servicii este unul de tip mobile digital.
Cum să faci SEO în 2022
Inițiezi campaniile de SEO ca să-ți plasezi website-ul/website-urile pe o poziție cât mai bună la căutarea în Google. Fie că ai un site de prezentare, un magazin online sau o platformă ecommerce, trebuie să urmărești trei direcții principale:
Crearea de conținut nou
Trebuie să te ocupi de content, adică de textele publicate pe paginile site-ului, descrierile de produse și categorii de produse, secțiunile relevante din website (pagină de prezentare, contact, blog ș.a.).
Pe baza analizării cuvintelor cheie relevante pentru căutările pe Google în domeniul tău de activitate, este necesar să creezi și să postezi constant content nou, relevant, atractiv, original și personalizat.
Conținutul pe care-l prezinți publicurilor țintă trebuie să respecte criteriile de mărime, structură, elementele de tip heading-uri, fotografii, infografice ș.a. Astfel vei reuși să urci poziție cu poziție până pe prima pagină Google în search-urile care te interesează.
Link Building – construire de linkuri care să trimită utilizatorii către site-ul tău
Este importantă și construirea de link-uri pe alte site-uri, care să trimită userii pe site-ul sau magazinul tău online. Trebuie alese variante care să corespundă atât cantitativ, cât mai ales calitativ.
Alegerea site-urile unde îți plasezi link-urile reprezintă un punct nevralgic al strategiei SEO. Pe baza lor Google compară site-urile și consolidează pozițiile în ierarhia căutărilor.
Aspecte tehnice SEO care să valorizeze website-ul
A treia direcție de urmat într-un demers SEO constă în ameliorarea detaliilor tehnice necesare pentru aplicarea optimă a primelor două aspecte menționate. Acestea țin de structura internă de link-uri, de viteza de încărcare a site-ului, de configurarea adecvată a descrierilor de pagini și fotografii.
Este importantă adaptarea formatului și a conținutului la dispozitivele mobile (în special smartphone), pentru că tot mai mulți useri preferă căutările de pe aceste device-uri portabile, versatile și comode.
Care sunt costurile SEO în 2022
Pe baza direcțiilor prezentate, îți consolidezi bugetul SEO anual. Doar prin abordarea unitară a celor trei aspecte (content, link building, tehnic) poți obține rezultate durabile ca poziționare organică pe Google.
Poți să faci SEO intern sau să colaborezi cu o agenție specializată. Varianta a doua este recomandată pentru că efortul constant și multidisciplinar pe care-l implică aplicarea cu succes a unei strategii SEO necesită specialiști în mai multe domenii și timp alocat exclusiv proiectului de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare.
Ca să calculezi cât te costă SEO construiești trei linii de buget:
- costurile colaborării pentru redactarea de texte SEO friendly, realizate de content writeri specializați, pentru obținerea unor articole de calitate, adecvate la mesajele business-ului tău;
- costurile cu publicarea articolelor de link building și implicit a link-urilor către site-ul tău, ce cuprind tarifele de publicare, cheltuielile de ofertare, marketing și media buying;
- costurile cu optimizările tehnice necesare pentru buna funcționare a website-ului/website-urilor.
Repartizarea cheltuielilor și alocarea bugetelor pe centre de cost se realizează conform planificării din campania de SEO agreată cu agenția. Durata campaniilor pornește de la câteva luni și poate ajunge la mai mulți ani, iar costurile și structura serviciilor de SEO se modifică în funcție de rezultatele obținute pe parcurs.
Cum să-ți optimizezi costurile SEO în 2022
Ia în considerare următoarele recomandări, pentru stabilirea unor bugete de SEO realiste și în concordanță cu obiectivele tale de business:
- Stabilește prioritățile de comunicare și de marketing înainte de a face strategia SEO. Scanează concurența (puncte tari, vulnerabilități, oportunități de dezvoltare, risc de involuție pe anumite segmente de piață) și identifică nișele încă neexploatate pe care poți să-ți consolidezi site-ul;
- Când planifici campania SEO, să ai în vedere atât aspectele tehnice, cât și pe cele de cunoaștere a pieței și a clienților;
- Extinde căutările relevante pentru site-ul tău, după volum de căutări, trenduri și evoluție, ca să te asiguri că aloci sumele pentru SEO în cel mai bun context de business;
- Nu schimba din mers etapele stabilite în cadrul strategiei, ca să nu fii nevoit să revii și să cheltuiești de două ori pentru aceeași acțiune;
- Optează pentru colaborări flexibile cu agenția de SEO, pe baza unor abonamente lunare și a evaluării periodice a performanțelor campaniei de SEO, în vederea ajustării și realocării sumelor bugetate.
Dacă te așteptai să găsești cifre care să-ți spună cât să cheltui pe SEO anul acesta, înseamnă că trebuie să-ți revizuiești abordarea de marketing a companiei. Costurile SEO, adică exprimarea în bani a eforturilor constante și diverse din zona de digital optimization, sunt o rezultantă a deciziilor pe care le iei în legătură cu modificările și îmbunătățirea site-urilor tale. Privește SEO ca pe o investiție pe termen lung, nu ca pe o altă categorie de cheltuieli în bugetul anual.