Cat de des trebuie sa postezi pe blogul companiei?

Este una dintre intrebarile cele mai frecvente, pe care si le pun aceia care se gandesc sa inceapa un blog. Fie ca este vorba de un blog personal sau de unul de companie, stim ca cel mai sigur mod de a atrage o audienta relevanta este publicarea de articole de calitate, care sa aduca valoare cititorilor. Asupra acestui aspect nu exista nici o indoiala si auzim nu de putine ori expresii precum „calitate, nu cantitate”.

Practica demonstreaza insa ca de obieci repetarea unei activitati duce la imbunatatirea calitatii acesteia, lucru ce se aplica si la scrisul pe blog. Cu timpul si mai ales prin exercitiu, deprinderile se formeaza si cuvintele curg mai usor, frazele de leaga si mesajul se transmite mai clar. Ce impact are insa la nivel de trafic atras pe site frecventa cu care postam pe blog? Se justifica efortul de a posta 2 articole pe zi? Este suficient sa publicam un articol zilnic, sau doua articole pe saptamana?

Evident, raspunsul corect este… depinde. Depinde de factori precum: cat de nou este blogul, ce audienta are deja, care este dinamica pietei la care face referire cel mai des, cat de (re)cunoscute sunt persoanele care posteaza etc.

Moz a publicat recent un articol in care isi analizeaza propriul blog, exact din acest punct de vedere. Concluziile lor sunt foarte interesante si (spoiler alert!) contrazic intr-o anumita masura intuitia generala. Cu un istoric de peste 10 ani, in care s-a publicat in medie un articol pe zi, blogul Moz primeste un volum de trafic relativ constant (in medie 227,450 vizitatori saptamanal):

Screen Shot 2015-07-23 at 11.10.13

Experimentul a constat in urmatoarea actiune: timp de 2 saptamani, pe blog s-a postat un articol pe zi (grupul de test); in urmatoarele doua saptamani a fost publicat un articol la doua zile, iar in ultimul set de 2 saptamani, autorii Moz au scris cate 2 articole pe zi. Asteptarile initiale au fost ca traficul pe blog sa scada sensibil in perioada cu postari mai putine si sa inregistreze o crestere vizibila in cele doua saptamani cu activitate editoriala intensa. Dupa finalizarea experimentului, lucrurile se prezentau conform graficului de mai jos. In imagine este evidentiata si media generala de trafic a blogului, la care ne putem raporta cand analizam cele doua intervale.

Screen Shot 2015-07-23 at 11.20.58

Este vizibila o scadere de trafic, insa dificil de spus daca se datoreaza reducerii frecventei de postare. Pentru o imagine mai relevanta, cei de la Moz au comparat mediile zilnice din ultimul an ale vizitatorilor de pe blog. Astfel, traficul mediu al celor doua zile de miercuri (spre exemplu) din fiecare segment de test, a fost comparat cu traficul mediu din aceleasi zile, inregistrat in cursul anului. In acest mod de vizualizare, diferentele de trafic sunt mult mai evidente:

Screen Shot 2015-07-23 at 11.36.01

Din  graficul de mai sus, rezulta o scadere medie de 5.6% a numarului de afisari aferent fiecarei zile. Acest lucru nu coincide insa nu numarul de vizitatori/ sesiuni, care a scazut cu doar 2.9%. La un trafic mediu de 227,450 vizitatori saptamanal, inseamna o pierdere de 6,596 vizitatori unici, ceea ce este neglijabil, date fiind valorile de referinta.

Experimentul a demonstrat (in cazul blogului Moz) ca nu este eficienta realizarea unui efort editorial, de crestere a numarului de postari, dar si faptul ca atunci cand sunt realizate corect si pe un interval de timp suficient de lung, eforturile de content marketing acumuleaza o anumita inertie, care continua sa produca efecte si in eventualitatea scaderii intensitatii efortului. Dureaza destul de mult sa pui pe picioare o astfel de masinarie, insa odata pornita, ea continua sa ruleze si sa genereze valoare cu un imput mult mai mic.

Cum se aplica aceste constatari la un blog din Romania care nu are vizibilitatea unui site cu autoritatea Moz? Raspunsul este simplu: experimentul demonstreaza beneficiile unei activitati sustinute de producere continut de calitate. Brandul reprezentat de blog (persoana sau companie) acumuleaza o audienta stabila, care se intoarce periodic pentru noutati. In acelasi timp, la continutul creat se vor face in cursul timpului referiri pe web sau in social media, ceea ce va atrage linkuri si vizibilitate. Intentia de a initia un blog nu trebuie descurajata de posibilitatea existentei unor perioade in care volumul postarilor ar urma sa fie mai scazut.

P.S. Articolul de pe blogul Moz analizeaza si alte ipoteze: daca nivelul engagement-ului este invers proportional cu volumul de postari; daca numarul de abonari la newsletter scade sau creste; modul in care comunitatea reactioneaza la schimbarea cadentei de postare; etc. Cititi articolul pentru studiul complet.

Data articol: 23 iulie 2015

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.