BLACK FRIDAY & GOOGLE ADS – O poveste de dragoste PPC 2022! 3 Trenduri + 23 Tips & Tricks și ce urmează…
Image by rawpixel.com on Freepik
Black Friday România anul acesta va avea loc în data de 11 Noiembrie și a fi pregătit nu mai este de mult timp doar recomandat, ci necesar (cel puțin dacă vreți să obțineți ceva din asta).
De asemenea, Black Friday nu mai este evenimentul de vânzare fenomen al anului, alte evenimente precum Back to School, Crăciun, Paște au crescut în interesul utilizatorilor, astfel că strategia în ceea ce privește campaniile în Google Ads (subiectul nostru de astăzi) în următoarea perioadă trebuie cumva aliniată cu aceste schimbări (în traducere liberă – românul s-a deșteptat la cumpărături, iar situația economică actuală impune prudență).
3 TRENDURI DE BLACK FRIDAY ȘI SĂRBĂTORI ÎN 2022 – Totul va fi despre anticipare!
(Source: Google Search internal data, RO. Queries for Black Friday – 2019 – 2022)
- Consumatorul începe pregătirea pentru cumpărăturile de sărbători mai devreme +50% din căutări de Black Friday sunt estimate a fi plasate înainte de săptămâna BF
- Schimbările de preț vor duce la o perioada mai extinsă de shopping și loialitatea de brand va fi cheia
- Strategiile multi-touch vor fi esențiale: PC/tabletă, smartphone, vizite magazin fizic & online, video online, etc.
În concluzie, consumatorii așteaptă oferte bune pe o perioadă mai extinsă de timp (2 săptămâni) – 👇🏻 Cum să vă pregătiții pentru asta? 👇🏻
23 PPC TIPS & TRICKS SAU SFATURI ȘI TRUCURI – Totul va fi despre pregatire!
Black Friday oferă o modalitate de a obține mai multe vânzări, iar Google Ads este o modalitate excelentă de a informa oamenii despre evenimentele dvs. de vânzări – de aici și „povestea de dragoste” din titlu.
Campanii Google Ads pe scurt (NU realizați schimbări majore în ziua de Black Friday):
1.Utilizați Google Search Ads pentru a genera entuziasm (teasing), cu anunțuri care evidențiază ofertele dvs. de Black Friday – adăugați o numărătoare inversă și utilizați extensia de promoție, iar în ziua respectivă, folosiți anunțurile pentru a informa oamenii cu privire la ofertele curente – includeți coduri de ofertă ca parte a textului publicitar
2. Anunțurile de remarketing prin Google Display Network pot fi folosite pentru a promova ofertele care vor fi aplicate în ziua respectivă – puteți configura o serie de anunțuri de o zi cu numărătoare inversă la ziua în sine, poate chiar și o ofertă diferită în fiecare zi
3. Utilizați RLSA (= liste de remarketing în combinație cu anunțurile afișate în rețeaua de căutare) pentru a atrage trafic pe care de obicei nu vi-l puteți permite și licita pentru cuvinte cheie scumpe la un cost mult mai mic, asta deoarece vizați un public / audiență redusă care vă cunoaște deja site-ul (keywords ex. „Oferte de Black Friday”)
4. Utilizați DSA (Dynamic Search Ads – căutări pe Google pe baza conținutului din site) pentru a aduce trafic de calitate și pentru a găsi oportunități de a crește. Cel mai bine se folosește împreună cu audiențele combinate pentru a îmbina segmentele de top affinity și in-market
5. Performance Max / Shopping are propria sa funcție de promovare care vă permite să adăugați reduceri, cadouri gratuite și informații promoționale de livrare la anunțurile cu afișare de produse. Configurați acest lucru în Google Merchant Center și informația va fi adăugată ca link „ofertă specială” în lista dvs. Este esențial ca feedul dvs. de produse să fie complet optimizat și aprobat în Google Merchant Center cu mult înainte de weekend-ul de Black Friday. De asemenea, realizați campanii separate pentru produsele la promoție și luați în considerare eliminarea acestor produse din campaniile obișnuite.
6. Reclame secvenţiale YouTube, deoarece Google Ads vă permite acum să îmbinați mai multe videoclipuri pentru a forma o serie secvențială de anunțuri video, afișând anunțuri specifice către persoane pe baza a ceea ce au văzut, interacționat și omis în secvența dvs. de anunțuri video. În săptămâna de Black Friday, puteți crea o secvență în trei până la patru pași de anunțuri video care îmbină stilul de viață, produsul și oferta creativă și să targetați acele persoane care v-au vizitat site-ul în ultimele 30 de zile, dar nu au cumpărat, de exemplu
Scrierea reclamelor și Extensii:
7. Scrieți anunțurile de Black Friday cu cel puțin o săptămână în avans și faceți referire la Black Friday în acestea [Necesar]
8. Luați în considerare adăugarea unui Countdown – numărătoare inversă la headline, urgența duce la o rată de conversie mai mare [Recomandat]
9. Configurați Extensia de promovare/Promotions în Google Ads, ce evidențiază oferta de Black Friday [Necesar]
10. Pentru utilizatorii care caută specific “oferte de Black Friday”, puteți folosi Extensiile de Black Friday care fac parte acum din inventarul Google Ads
11. Luați în considerare Sitelinkuri noi – specifice ofertelor pe care le difuzați [Recomandat]
12. Luați în considerare Ad Customizers – adăugarea de referințe la inventar, câte produse au mai rămas [Recomandat]
13. În fiecare grup de anunțuri, ar trebui să aveți cel puțin trei anunțuri text diferite. Google Ads va afișa anunțurile cele mai eficiente, astfel încât puteți obține cu până la 15% mai multe conversii [Recomandat]
Keywords
14. Adăugați sau reactivați keywords – cuvinte cheie care au fost întrerupte anterior pentru produsele pentru care promovați. Opusul este de asemenea adevărat, cuvintele cheie crescând până la patru ori în volumul căutărilor, puteți întrerupe acolo unde nu aveți promoții.
15. Faceți publicitate pentru „black friday + cuvântul cheie”, dar nu atât pentru cuvântul-cheie „black friday”. Este prea general pentru a fi targetat eficient. (excepția fiind crearea unei campanii care vizează numai listele dvs. de remarketing și folosind cuvântul Black Friday (campanii RLSA = liste de remarketing pentru anunțurile afișate în rețeaua de căutare /Search Ads).
16. Creșteți expunerea utilizând cuvinte cheie noi specifice BF și sărbătorilor (de exemplu, „cumpărături în apropierea mea / lângă mine”) și căutări specifice precum „livrare gratuită”, „reducere”, „cadou” etc.
Buget și Licitare
17. Creșteți bugetul pentru întreaga perioadă de Black Friday, în mod semnificativ, măcar de două ori mai mare și revizuiți de mai multe ori în timpul zilei. Dacă este limitat, mutați din campaniile cu trafic redus
18. Recomandăm scalarea înainte de Black Friday pentru a vă adapta lent strategiile de licitare la volumele mai mari și asigurați-vă că în campanii nu rulează reguli automate care ar putea crește bugetele
19. Utilizați automated value-based bidding (Maximize Conversion Value sau Target ROAS) / licitarea automatizată bazată pe valoare, astfel încât campaniile dvs. vizează căutările care vor aduce cel mai bun profit bazat pe istoric/learnings (cele 2 sunt valabile și pentru Google Shopping, dar împreună cu segmentarea feedului)
20. Licitarea automata/ Smart Bidding poate optimiza în funcție de evenimente sezoniere, dar puteți utiliza și mai eficient cu ajustări sezoniere – Bid Adjustment ale sumelor licitate pentru a aplica o estimare a ratei de conversie, iar Smart Bidding va lua în considerare acea ajustare pentru intervalul de timp selectat, încercând în același timp să atingă costul pe achiziție / CPA vizat. Nu se recomanda utilizarea acestor ajustări pentru prima dată de Black Friday sau în timpul altui mare eveniment de vânzări al anului
21. Licitarea manuală se realizează ținând cont de cateva aspecte: – Descărcați sumele licitate cu Google Ads Editor, astfel încât să vă puteți restabili sumele licitate inițiale după încheierea perioadei de Black Friday; – Creșteți sumele licitate în mod proactiv; – Examinați ajustările de bid (în special pentru dispozitive mobile)
Audiențe si Targeting
22. În ceea ce privește targetarea, cel mai bine este să vă concentrați pe vizitatorii site-ului dvs. și să adăugați audiențe de remarketing la campaniile dvs. De asemenea, o bună practică este să creați o nouă audiență cu o zi înainte de Black Friday, care să nu includă vizitatorii anteriori, astfel încât să puteți licita mai agresiv pentru persoanele care au vizitat site-ul în Black Friday și alt bid pentru persoanele care au vizitat site-ul dvs. înainte de Black Friday. Reduceți sumele licitate pentru remarketing după Black Friday
23. Google a creat noi audiențe pentru Black Friday, așa că profitați de acest lucru și utilizati-le în campaniile dvs. Aceste audiențe sunt:
- Black Friday Shoppers – Cumpărători de Black Friday (Vinerea Neagră)
- Black Friday Shoppers / Online Shoppers – Cumpărători de Black Friday / Cumpărători online
- Black Friday Shoppers / In-Shop Shoppers – Cumpărători de Vinerea Neagră / Cumpărători din magazin
Rețeta de bază!
Ce urmează?….acum, pregătiți-vă de Crăciun! 😏
Mai multe informații utile: