Beneficiile migrării la GA4 – care sunt avantajele folosirii GA4 vs GA3

Beneficiile migrării la GA4 - care sunt avantajele folosirii GA4 vs GA3

Așa cum se știe, de la 1 iulie 2023 toate datele site-urilor vor fi analizate cu o nouă versiune de Analytics, denumită GA4. Acesta va fi singurul instrument aplicabil în interacțiunea cu Google, de aceea vă prezentăm care sunt beneficiile trecerii de la versiunea actuală, GA3, la mult așteptatul GA4.

Model de date îmbunătățit

Modelul de date îi spune lui Google Analytics ce să facă cu informațiile pe care le colectează vizitatorii site-ului. De 15 ani, GA3 (denumit și UA – Universal Analytics) se bazează pe un model de date creat per sesiune.

Astfel, măsurarea datelor în UA a fost configurată pentru sesiuni independente (grup de interacțiuni ale utilizatorilor într-un interval de timp dat) pe dispozitive de tip desktop, iar activitățile utilizatorilor au fost urmărite cu cookie-uri. Dezvoltarea dispozitivelor mobile de tip smartphone necesită o abordare diferită, de aceea este benefică migrarea la GA4.

În Universal Analytics, obiectivele sunt bazate pe sesiune. Nu puteți măsura obiectivele după utilizator. Dacă un utilizator vizionează trei videoclipuri într-o sesiune, acesta poate fi considerat o singură conversie. În schimb, GA4 oferă conversii (sau obiective) bazate pe evenimente.

Lucrul fără cookies

Atunci când accesează un website, Google Analytics setează cookie-uri în browser-ul unui utilizator. Acestea permit unui site să „amintească” informații despre un vizitator. Pot fi informații simple, de tipul „utilizatorul a mai accesat site-ul în trecut” sau detaliate, cu prezentarea modului în care un utilizator a interacționat anterior cu site-ul.

Deși furnizează aspecte utile din punct de vedere comercial & marketing, cookie-urile prezintă și un risc pentru confidențialitate, deoarece partajează date cu terți. Pe măsură ce lumea devine mai conștientă de problemele de confidențialitate, utilizatorii doresc din ce în ce mai mult să renunțe la partajarea datelor lor.

Tot mai mulți utilizatori blochează cookie-urile, astfel că, în prezent Google Analytics nu poate raporta despre toate persoanele care vizitează un site. Apare un decalaj tot mai mare în ceea ce privește datele colectate. Ca să rezolve această problemă, GA4 este conceput pentru a completa golurile folosind învățarea automată și alte protocoale, în scopul creării de rapoarte relevante. Datele cuprinse în aceste rapoarte sunt denumite blended data (date amestecate).

Implicații asupra data privacy (confidențialitatea datelor)

Migrarea la GA4 aduce și beneficiul unei mai bune confidențialități a datelor. Păstrează nivelul de privacy al UA și adaugă noi caracteristici. De exemplu, Google Analytics 4 nu stochează adrese IP, se bazează pe cookie-uri primare, în conformitate cu prevederile GDPR.
Companiile trebuie să utilizeze timpul rămas până la trecerea la GA4 pentru a-și reconsidera strategia de date și a stabili în detaliu politica de confidențialitate a datelor (evaluarea amprentei digitale, gestionarea consimțământului userilor).

Noi facilități pentru marketerii digitali

Trecerea la GA4 are și beneficii majore pentru activitatea de zi cu zi a specialiștilor în marketing digital:

  • Pe un cont de Analytics GOALS devin CONVERSIONS, cu posibilitatea de a crea în mai multe moduri conversii în cadrul GA4;
  • GA4 utilizează un model de atribuire data driven, în locul celui de tip last click non-direct al GA3 – astfel este posibilă personalizarea modelului default, în funcție de prioritățile advertiserilor;
  • Sunt disponibile canale noi de trafic, reunite în raportul de CHANNELS, pe cele două tronsoane mari: organic și paid; astfel se pot urmări rezultatele pe fiecare categorie de Audio, Videos, Social Media, SMS ș.a.;
  • Devine funcțional indicatorul Engagement Rate pentru calcularea noului BOUNCE RATE, deci rapoartele vor fi mai ușor de personalizat.

Versiunea actuală de Google Analytics 4 nu este cea finală, dar trebuie implementată și urmărită în detaliu, pentru a-i înțelege specificul. Astfel veți fi la curent cu adaptările și îmbunătățirile ce vor fi adăugate în perioada rămasă până la migrarea efectivă.
Sunt disponibile testări, se recomandă chiar trecerea la GA4, ca să gestionați eficient toate transformările pe care e implică un astfel de eveniment în Analytics.

Liviu Taloi – Managing Director of Data Analytics DWF, și echipa lui vă așteaptă să stabilțti o întâlnire în care să discutați gradul de pregătire a companiei voastre, fie că vindeți produse sau servicii online, fie că aveți un magazin online sau un site de tip lead generation. Folosiți acest link (https://calendly.com/liviu-taloi/ga4) pentru a afla ce trebuie să faceți astfel încât la 01 iulie 2023 să aveți activitățile de marketing online măsurate așa cum v-ați obișnuit până acum, folosind noul Google Analytics 4.

Slide-urile prezentate la eveniment sunt afișate pe pagina de Thank You după ce completați acest sondaj privind modalitatea tehnică de implementare GA4 și momentul în care site-urile din România vor decide sa facă această migrare la noua versiunea de Google Analytics. https://forms.gle/BSWVjRjS57QuDD959

Data articol: 14 iunie 2022

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.