Articole SEO: Cum sa scrii continut astfel incat sa iti atingi obiectivele de business
Continut
Continutul ocupa un loc important intre factorii de ranking si in 2018. Cu siguranta Google acorda atentie calitatii, astfel ca va performa mai bine pe termen lung continutul care reuseste sa atraga atentia userului si care isi dovedeste utilitatea in rezolvarea unei probleme specifice.
Ne-am dorit sa abordam acest subiect, in contextul in care ne-am alaturat demersului WeContent de a crea o comunitate de specialisti in content advertising si strategie de continut. Astfel, un prim pas facut de organizatori este evenimentul din 1 noiembrie, din cadrul Plaza Mall, despre care am scris mai multe detalii in articolul WeContent, evenimentul de content marketing care reuneste specialisti din Romania si UK. Va invitam sa participati la eveniment, iar in randurile urmatoare sa cititi detalii despre perspectiva noastra pe marginea acestui subiect.
Continut optimizat pentru intentii de cautare
Una dintre provocari in momentul in care iti doresti sa scrii continut este determinarea subiectelor de interes. Astfel, inainte sa ajunga la un redactor, un specialist SEO este implicat in alegerea temelor care urmeaza sa fie abordate in articole. Acesta va analiza volumul de cautari si nivelul de competitivate pe un subiect si in baza lor va face recomandarile necesare.
Redactarea unui articol SEO se va face de un specialist (content writer) care va dezvolta un subiect, in functie de complexitate, in pana la 2000 cuvinte. Articolele SEO inseamna, cu alte cuvinte, dezoltarea de continut util, informational, convingator si valoros care vine in interesul utilizatorului.
Articole evergreen, pe subiecte de interes permanent
Continutul poate rezolva probleme de business. Daca beneficiezi de o buna strategie de continut, rezultatele nu ar trebui sa intarzie sa apara: vei obtine back-links care contribuie la cresterea vizibilitatii SEO, trafic de calitate si, in final, mai multe conversii.
Articolele de tip evergreen ajuta la indeplinirea acestor obiective pentru ca este un tip de continut care va atrage trafic si in urmatoarele luni sau ani de la publicare. Astfel, subiectele pe care scrii este important sa treaca testul timpului. Spre exemplu, alege-ti un topic mereu fresh ca “martorii din bord” si construieste un articol informativ pe aceasta tema.
Native advertising
Conceptul de native advertising se refera la acel tip de continut in care mesajul este livrat intr-o forma similara contextului in care apare. Acest tip de articol se va incadra natural in linia editoriala a platformei in care este integrat si aduce un beneficiu clar utilizatorului, oferindu-i acestuia informatiile de care avea nevoie. În aceasta directie, avem la dispozitie in cadrul DWF peste 200 de publicatii romanești (site-uri cu o autoritate buna) in care plasam articole de native advertising.
Bune practici pentru redactarea articolelor
In cele ce urmeaza, trecem in revista cateva directii de care trebuie sa tii cont:
- Alege fotografii sau video-uri care sa ilustreze subiectul ales
- Structura – articolul trebuie sa fie lizibil, impartit in paragrafe, sa beneficieze de subtitluri
- Subiectul ales trebuie tratat exhaustiv astfel incat cititorul sa obtina un beneficiu real
- Articolul contine informatii noi, interesante, corecte
- Continutul este unul original, nu copiat din ale surse
- Mesajul este adaptat in functie de public
- Lungimea articolului nu ar trebui sa aiba sub 600 de cuvinte. În functie de subiect, un articol poate ajunge și la 1200-2000 de cuvinte