[ANALIZA] Degeaba creste piata, daca tu nu esti vizibil in Google!
Degeaba creste piata, daca tu nu esti vizibil, nu vei beneficia de aceasta crestere. Degeaba sunt din ce in ce mai multi cei care vor cauta in mod organic informatii despre produsele tale, daca tu nu esti „acolo”, acestia nu vor ajunge la tine.
1. Cresterea pietei este indicata de cresterea volumului de cautari
In SEO, cand vorbim de cresterea pietei ne referim la cresterea volumului de cautari ce se realizeaza in motoarele de cautare, pentru un anumit grup de cuvinte, reprezentative pentru o piata sau un client anume.
Google, pune la dispozitie date despre volumele de cautari ale cuvintelor cheie pe ultimele 24 de luni. Plecand de la aceste informatii putem sa calculam cu cat creste interesul pentru piata in care un animit client activeaza.
Pentru a determina piata cat mai specific este foarte important sa se realizeze un keyword research corect si complet pentru piata/client. Ce unelete foloseste DWF pentru keyword research puteti vedea in articolul: Unelete esentiale pentru campanii SEO
Iata si un exemplu realizat pentru un client de-al nostru:
- am identifica 587 de moduri in care oamenii cauta sa se informeze despre serviciile/produsele acestui client, media pe luna a celor 587 de cuvinte cheie este de 108,880 de cautari, cu sezonalitatiile aferente.
- in iulie 2014 au fos 84,780 de cautari si in iulie 2015 au fost 106,550 de cautari, cu 20.43% mai multe.
- in perioada iulie 2014 – febriarie 2015, au fost 749,830 de cautari in timp ce in perioada iulie 2015 – februarie 2016, au fost 881,170 de cautari, se observa o crestere a pietei de 14.91%
Tu stii cat de mare este piata ta? Sau cu cat a crescut/scazu fata de anul trecut?
2. Care sunt principalele motive pentru care piata creste:
- creste rata de penetrare a internetului. Romania are in prezent circa 19,8 milioane de locuitori din care 13 milioane au varsta cuprinsa intre 16 si 55 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de Internet, comparativ cu decembrie 2014 cand numarul internautilor era de aproximativ 10 milioane. Astfel, rata de penetrare a Internetului a crescut de la 49,76% la sfarsitul anului 2014 la aproximativ 56% la finele anului 2015.
- cresterea increderii in e-commerce. Din ce in ce mai multi oameni au incredere sa comande online, drept urmre inainte sa ia o decizie de cumparare efectueaza cautari in Google pentru a se informa. Din cele 11 milioane de utilizatori de Internet, 6,7 milioane au facut cumparaturi online cel putin o data. (sursa GPeC).
Valoarea totala a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde de euro, in 2014, la peste 1,4 miliarde de uro, anul trecut, potrivit estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic romanesc impreuna cu GpeC. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) si nu la servicii, plati de facturi la utilitati, bilete de avion, rezervari hoteliere sau de vacante si calatorii, bilete la spectacole.
3. Daca vizibilitatea nu ar fi crescut, traficul nu ar fi crescut mai mult ca piata.
Desi piata a crescut cu doar 14.91%, traficul organic pe site a crescut cu 55.49%
Pe cele 587 de cuvinte chie care le monitorizam in campania SEO in perioada Iulie 2014- Februarie 2015 s-au inregistrat 749,830 de cautari in timp ce in perioada Iulie 2015- Februarie 2016 pe acelasi set de cuvinte s-au inregistrat 881,170 de cautari cu +14.91% mai mult decat in perioada precedenta. Traficul organic venit din Google Organic pe acest site intre cele 2 perioade a crescut cu +55.49% de la 53.107 la 82.578
In graficul de mai sus, sunt reprezentate grafic, volumul de cautari al cuvintelor cheie distribuit pe paginile Google. Cu albastru este reprezentata situatia la momentul raportari (dupa 8 luni de colaborare) si cu rosu este reprezentata situatia la inceputul colaborarii (iulie 2014).
- la inceputul colaborarii, intr-o piata de 108,880 cautari in medie pe luna, in prima pagina erau cuvinte care aveau impreuna aprox. 13,000 de cautari (practic site-ul beneficia de o vizibilitate de 11-12%)
- in momentul raportarii, in aceaiasi piata in prima pagina sunt cuvinte cheie care impreuna au 36,000 de cautari (practic site-ul beneficiaza de o vizibilitate de 33-34% in piata identificata)
- observam o imbunatatire semnificativa in pagina #2 si #3, unde au venit cuvinte ce la inceputul colaborarii nu erau acolo, aceste cuvinte nu influenteaza vizibilitatea pentru ca in pagina 2, 3 doar 9% din cei care cauta pe Google ajung. In cele 2 pagini avem cuvinte cheie ce insumeaza peste 40,000 de cautari, in perioada urmatoare obiectivul este sa imbunatatim pozitiile acestor cuvinte astfel incat sa crestem vizibilitatea la 60-70%;
- a mai ramas o oportunitate si cuvintele care nu sunt in primele 10 pagini Google, ce au in prezent 18,000 de cautari. Aceste cuvinte pot fi targetate prin recomandari de continut si realizarea de landingpage-uri relevante.