fbpx

Analiză comparativă 4 pluginuri de SEO, cu accent pe Schema și WooCommerce: Yoast SEO, SEOPress, Rank Math, The SEO Framework

Vezi album foto »

#Introducere

În articolul de mai jos, vă rog să îmi scuzați trecerea de la română la engleză atât de frecventă. Am făcut articolul pentru vorbitorii de limba română, pentru utilizatorii români ai plugin-urilor (modulelor) de mai jos, dar nu am tradus multe texte din engleză, e un articol lung, și mi-ar fi luat ceva timp. În plus, majoritatea pluginurilor sunt greu de folosit de cineva care nu știe limba engleză, pentru că, în plus față de a avea o opțiune, “Doresc X? Adevărat / Fals”, e necesar, mai ales pentru utilizatorii începători, să parcurgă resurse online despre unele lucruri, și majoritatea resurselor sunt în engleză.

Am gândit articolul ca pe o poveste. Nu cred în sistemele centralizate, cu 2 bullet points ai răspuns la toate dilemele – “Merită pluginul sau nu?”. Cred că atunci când iei o decizie de acest gen, ar trebui să “sapi” mai adânc. Am încercat să sintetizez, în articolul de față, principalele puncte ale unor pluginuri de SEO.

Articolul de față are o durată de viață pe două planuri:
a. Dacă vreți să știți cu exactitate ce plugin din cele analizate vi se potrivește, articolul e valid probabil câteva luni; estimez că în vara lui 2020, deja, acest articol nu va mai fi foarte relevant, vor apărea funcții, unele vor fi inutile, e posibil să apară pluginuri noi;

b. Dacă vreți să știți la ce să vă uitați la un plugin, dacă vreți să înțelegeți cum ați putea să interpretați funcțiile unui plugin, articolul v-ar fi util și mult timp după asta, deoarece încerc să prezint niște principii generale ale pluginurilor analizate, și “disecarea” funcțiilor vă poate să înțelegeți mai bine ce anume ați putea cere de la un plugin de acest tip.

Am gândit articolul nu ca un articol-sinteză, totul într-o pagină, iau decizia acum. Nu, ci, dimpotrivă, am luat-o pe ruta opusă – am extins lucrurile, le-am detaliat, am intrat în profunzimi. Dacă vrei să iei o decizie de ce plugin ai nevoie, poți lua niște pluginuri, le analizezi features, și faci un tabel – câte din lucrurile pe care le oferă un plugin sunt compatibile cu ce ai tu nevoie? Faci tabelul ăsta pentru niște pluginuri, compari prețuri, eventual iei în considerare și să îți faci tu însuți un plugin (What is a better solution of doing SEO for WordPress than using a dedicated plugin?), și iei decizia. Prin articolul de față, însă, dacă îl parcurgi, e posibil să înțelegi mai bine cum funcționează un plugin, ce feature-uri au, și pe care merită să le folosești. E un articol de detaliu, nu de ansamblu.

Apoi, deși am încercat să structurez articolul, l-am gândit ca pe o poveste, nu ca pe o antologie cu articole distincte, independente unul de altul. Dimensiunea e uriașă, dar dacă vrei să îl înțelegi e bine să îl parcurgi cap-coadă, nu să sari fix la partea care te interesează, pentru că lucruri pe care le-am menționat la început le voi evita la final.

Mai mult decât atât, sunt unele lucruri care se repetă obsesiv. Întreb întâi “Ce plugin să cumpăr?”, comparând primele 2 pluginuri analizate. Apoi, întreb din nou, adăugând un alt plugin în listă. Și tot așa. Consider că ajută la înțelegere jocul ăsta, mai degrabă decât să ai o singură secțiune, dedicată, cu “Oare ce plugin mi s-ar potrivi?”. Întrebarea e perpetuă.

#Setup inițial

1. Instalat WordPress versiunea 5.3.2–ro_RO

2. Instalat Classic Editor – WordPress plugin | WordPress.org (official plugin maintained by the WordPress team that restores the previous, “classic”, WordPress editor)

3. Activat plugin și avut grijă ca niciun alt plugin să nu fie activ în acest moment. E mai sigur, pentru a evita conflicte potențiale.
Lăsat momentan tema implicită de WordPress, aferentă anului 2020, “Twenty Twenty”. (designed to take full advantage of the flexibility of the block editor)

4. Am setat legături permanente în WordPress.

5. Am creat 2 pagini și 5 articole pe site folosind Classic Editor. Articolele sunt în categoria “Classic Editor”, pentru pagini am adăugat sufixul “(classic editor)” în titlu, pentru diferențiere.

6. Am activat WooCommerce și urmat toți pașii de configurare, inclusiv activare JetPack by WordPress.com, WooCommerce Admin, WooCommerce Services. Nu am instalat MailChimp, Facebook, sunt cumva în afara review-ului curent.

7. Dezactivat Classic Editor

8. Am șters articolul și paginile demonstrative, cu care venea WordPress la instalarea standard.

9. Am adăugat 5 articole pe site, cu editorul Gutenberg de data asta (categoria din care fac parte – “Gutenberg”), și cu imagini. Similar, am creat alte câteva pagini (sufix “(Gutenberg)”).

10. Am setat pagina de politică de confidențialitate la setări și făcut mici schimbări în paginile de setări WordPress (setat ora în funcție de localitate, nu UTC; afișat doar 5 articole pe pagină, nu 10, că am articole lungi, inclusiv cu lorem ipsum; comentariile trebuie aprobate mereu; eliminat thumbnails).

11. Am editat meniu din header, și apoi pe cel din footer.

12. Am editat widgets footer.

13. Am setat să se afișeze doar rezumat articole, nu conținut întreg, aveam articole lungi, cum am zis mai sus.
Ca amuzament, am făcut mici schimbări în design temă (culori).

#Test #1: Yoast SEO Gratuit – fără WooCommerce

Observații:
1. Ar trebui rulat “Asistent de instalare”. E o metodă bună de a seta pluginul inițial.
a. “Te rog specifică dacă situl tău este în construcție sau este deja activ.”
Este o funcție standard, este posibil inclusiv în WordPress să faci setarea aceasta. Cea implicită din WordPress mi se pare suficient de bună, dar cei de la Yoast au un reminder “Dacă ai uitat funcția activată din greșeală, îți reamintim de ea”. Funcția e însă avansată, pentru cine știe ce înseamnă să ascunzi un site din Google, reminderul e bun, dar pentru avansați.

b. “Ce reprezintă situl tău?”
E util aici în special să răspunzi corect pentru date structurate.

c. “Te rog specifică ce tipuri de conținut vrei să apară în motoarele de căutare.” În principiu, aș lăsa “Da” pentru Articole / Pagini, iar pentru alte tipuri de conținut (de obicei, “Custom Post Type”) se va face setarea în funcție de preferințe.

d. “Situl tău are sau va avea mai mulți autori?” – Aici e important să înțelegi că e vorba de autori ca utilizatori pe site. Adică dacă ai un singur utilizator pe site (de obicei, utilizatorul “admin”, deși e mai bine să aveți un alt nume de utilizator decât “admin”), și prin intermediul acestuia se postează articole de la autori diferiți, de fapt, este un singur autor, chiar dacă teoretic articolele sunt scrise de mai multe persoane.

e. Pentru separator titlu, eu prefer opțiunea implicită (“-“, semnul minus), deși într-o vreme era populară “|” (pipe).

f. După ce rulezi prima oară configuratorul, e important de menționat
“Dacă vrei să reverifici setările Yoast SEO sau să modifici ceva, poți oricând să redeschizi asistentul de configurare.”.
Te poți răzgândi, ceea ce e foarte bine.

2. Partea de setări SEO -> Generale -> Funcționalități (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_dashboard#top#features) are setări în special pentru limba engleză. Pot fi folosite și pentru limba română unele setări.

a. Readability and SEO analysis:
– sentence length; în general, se recomandă ca propozițiile să fie cât mai scurte;
– paragraph length; se preferă paragrafe nu foarte lungi, cu cât sunt mai scurte, cu atât mai bine; desigur, trebuie să aibă sens, adică textul trebuie să fie inteligibil;
– subheading distribution; folosirea unor taguri ca h1, h2, h3 pentru texte foarte lungi;
– consecutive sentences; aici se evită supra-optimizarea prin evitarea ca multe propoziții consecutive dintr-un paragraf să înceapă cu același cuvânt
– use of passive voice; în engleză sună rău, dar și în română e de preferat un text ca “Mingea a fost adusă de jucător”, și de folosit în schimb diateza activă: “Jucătorul a adus mingea”;
– use of transition words; exclusiv pentru engleză, fac textul mai bine de înțeles;
– Flesch reading ease score; un text ar trebui să fie ușor de o persoană de 13-15 ani;
– text presence; o pagină ar trebui să aibă măcar 50 de caractere;

3. Am editat mai multe articole, le-am pus titlu (uneori, i se zice “meta titlu”, dar e corect doar “titlu”), meta descriere, am pus un cuvânt cheie (frază cheie / keyphrase).

Câteva observații despre erori:
“Legături interne: în această pagină nu apare nicio legătură internă, asigură-te că adaugi câteva!”
– În opinia mea, linkurile interne (de la o pagină la alta) sunt utile, dar nu mi-aș bate capul să am un anumit număr de linkuri de la o pagină la alta, sau ca absolut toate paginile să aibă linkuri către alte pagini. Poate fi util pentru un blog să ai o funcție de tip “Related posts” (mesaje asemănătoare). Dar nu aș vedea necesară o funcție de verificare, “în articolul ăsta ai minim un link către alt articol?”. Linkurile, în opinia mea, trebuie să vină natural, nu formal “Am nevoie de 3 linkuri, hai să pun ceva”.

“Frază cheie în titlu: în titlul SEO nu apar toate cuvintele din fraza ta cheie „tooluri”. Încearcă să folosești în titlul SEO chiar fraza cheie.”
– Toolul nu se descurcă aproape deloc cu cuvintele în limba română, nu știe de variații, termeni articulați etc. Eu consider natural ca dacă ai un articol pe tema “Tooluri” să pui un titlu din care să se înțeleagă că e vorba de acel element, iar descrierea, și restul articolului să “curgă” natural”. Chiar dacă pluginul ar fi știut că “Tool” = “Tooluri”, de exemplu, tot nu mi se pare ceva firesc. Am de făcut un articol pe tema “Tooluri”, da, voi face ca acel articol să aibă niște elemente de acel fel. Dar să pun forțat acel termen peste tot pe unde pot mi se pare o exagerare. Iar cum e făcut în prezent, că nu știe de variații ale termenului, e chiar nociv.

“Frază cheie în descriptor: fraza ta cheie (sau o parte din ea) nu apare în descriptor. Corectează asta!”
– Aceeași problemă ca mai sus.

“Legături externe: în această pagină nu apare nicio legătură externă. Adaugă câteva!”
– Linkurile externe au sens dacă sunt relevante în context. Dacă nu sunt, nu pun.

“Atribute alt imagini: imaginile din această pagină nu au atribute alt care să reflecte subiectul textului. Adaugă fraza cheie sau sinonimele ei la tagurile alt ale imaginilor relevante!”
– Uneori, pot avea un articol editorial despre Anul Nou și să pun o poză cu un lampion. Pluginul va semnala că am procedat greșit. Cititorii vor aprecia, posibil, poza mea cu lampionul și vor partaja articolul, și poate vor gusta alegerea pozei. În cazul de față, dau prioritate cititorilor, nu pluginului.

“Lungime text: textul conține 91 de cuvinte. Este cu mult sub minimul recomandat de 300 de cuvinte. Adaugă mai mult conținut.”
– Dacă am un articol cu “Definiția cuvântului «definiție»”, ce să fac mai mult decât să pun definiția? Dacă am un articol cu “Formula pentru calculul ariei cercului”, ce să fac mai mult decât să scriu formula și să o explic sumar? Dacă am un articol cu un infografic, ce text de 300 de cuvinte să îl însoțească, care să nu complice pagina inutil? Dacă am un video de postat pe blogul meu, ce text de 300 de cuvinte să îl însoțească? Nu mi se pare utilă observația că un articol ar trebui să aibă un minim recomandat. Pot avea un articol util cu 100 de cuvinte, eventual plus poză/video. Nu agreez acest element.
Un articol trebuie să fie citit, partajat, și oamenii să fie satisfăcuți de rezultatul parcurgerii textului. Da, de acord, în multe situații e nevoie de un articol mai lung. Dar să pui ca regulă “Nu ai 300 de cuvinte în articol, Pac!, bulină roșie”, e o exagerare.

4. Ce lipsește la analiza de text?
Păi meta descrierile, de exemplu, au o lungime între A și B caractere, și conțin cuvântul cheie sau nu. La fel, aceeași logică (cu A și B diferite, desigur) pentru titluri.
Păi o meta descriere bună ar trebui să fie ca un text de reclamă Google Ads (AdWords) – să aibă propoziții scurte, verbe active, să prezinte motiv de click, avantaje competitive, cifre, poate chiar emoticonuri.
De asemenea, ar trebui să nu conțină diacritice, din ce știu nu prea e OK acest lucru, nu atât pentru Google, cât pentru alte tipuri de engine-uri care pot parsa site-ul.
Niciuna din lucrurile astea nu e luată în considerare. Dacă dai copy & paste unei propoziții din articol între A și B ca lungime, și mai adaugi eventual cuvântul cheie pe undeva, ai obținut o descriere validă, conform Yoast. Pentru mine, nu e corect acest lucru, și îți dă o falsă stare de siguranță. O descriere bună e una care te îndeamnă să faci click.

5. Revenind la setări SEO -> Generale -> Funcționalități (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_dashboard#top#features):

a. “Contor legături text”. Mi se pare inutil, numără linkurile interne dintr-o pagină. E irelevant, am explicat mai sus.

b. “Hărți sit XML” – foarte util. Testez separat. L-am folosit anterior pe multe site-uri, în general am lucruri bune de raportat despre el.

c. “Integrare Ryte” – util, dar l-aș dezactiva dacă nu folosiți. E doar pentru cei care folosesc Ryte.

d. “Meniu bară de administrare” – aș lăsa pornit, dar uneori, pentru unele site-uri, mai ales pe cele pe care nu le gestionez eu însumi, dezactivez opțiunea.

e. “Securitate: nicio setare avansată pentru autori” – aceasta e OK cum este standard, adică pornită.

6. Revenind la setări SEO -> Generale -> “Verificare cu instrumente pentru webmasteri” (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_dashboard#top#webmaster-tools): sunt funcții utile dacă vrei să eviți copy & paste în tema child pe care o folosești.

Ideea e așa:

a. Dacă schimbi frecvent tema de WordPress, și nu prea salvezi setările de la o temă la alta, e OK să pui setările din plugin, e ușr de configurat, pui acolo codul de verificare și te autentifici la Baidu, Bing, Google, Yandex.

b. Pe de altă parte, dacă lucrezi cu teme child, și în acele teme child știi să adaugi cod în functions.php, schimbi rar tema de WordPress, dar uneori dorești să mai schimbi pluginul de SEO, consider că e mai bine să nu pui codurile în plugin, ci să le pui manual în functions.php (printr-o funcție care adaugă cod în header.php via functions.php din child theme). Aveți o soluție aici: How to Add Code to WordPress Header and Footer (2 Easy Solutions) (partea a doua, soluția #2 e cea pe care v-o recomand).
Per ansamblu, funcționalitatea e OKish, “merge”, dar eu unul aș aprecia ca orele de dezvoltare să fie axate pe lucruri pe care eu însumi le-aș face mai greu. Nu e rău că există, dar pe mine nu mă au ca client cu această funcționalitate.
Principala problemă e că e posibil ca într-un viitor oarecare pluginul de WordPress să fie dezactivat, și atunci pierzi autentificarea, și poate fi o bătaie de cap să te loghezi peste tot pe unde ai codurile (Baidu, Bing, Google, Yandex) și să le mai adaugi o dată, în altă soluție. Așa, codul din child theme mi se pare mai sigur.

7. SEO -> Aspect în căutare – Yoast SEO -> Generale (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_titles):
Apreciez că se poate seta o meta descriere diferită pentru prima pagină, alta decât în Setări -> Generale, cum era până acum.

8. SEO -> Aspect în căutare – Yoast SEO -> Tipuri de conținut (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_titles#top#post-types)
Ce e de reținut aici e că dacă sunt anumite custom post type generate de temă și nu doriți ca acele tipuri de conținut să apară în Google, se pot dezindexa. Iarăși, “Casetă meta Yoast SEO” are sens doar dacă doriți ca o casetă să apară în Google.

9. SEO -> Aspect în căutare – Yoast SEO -> Media (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_titles#top#media)
Foarte util! Neapărat lăsați bifat pe “Da”! (Da, “Redirecționezi URL-urile atașamentelor la atașamentul în sine”)
E o funcție foarte utilă!

10. SEO -> Aspect în căutare – Yoast SEO -> Taxonomii (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_titles#top#taxonomies)
Ce aș face aici ar fi să editez formula titlurilor. Adică, de exemplu, la categorii aș traduce:
“%%term_title%% Archives %%page%% %%sep%% %%sitename%% ” în:
“%%term_title%% – Arhive %%page%% %%sep%% %%sitename%% ”
Și, la fel, aș traduce, și verifica cum arată în site, pentru celelalte tipuri de taxonomie.
Legat de indexare, eu prefer să nu indexez taxonomiile, în opinia mea pot duce la conținut duplicat. Mai ales dacă folosiți taguri multiple, sau categoriile pot conține aceleași articole (un articol face parte din mai multe categorii), eu aș alege să nu indexez.

11. SEO -> Aspect în căutare – Yoast SEO -> Arhive (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_titles#top#archives)
Iarăși, aș edita titlurile pentru arhive.
Aș păstra arhivele pe date pentru indexare, nu însă și arhivele de autor, în cele mai multe cazuri. În SEO se merge mai puțin pe “Aceasta e regula!”, cât pe “Depinde!”, dar aici aș alege, în general, neindexarea paginilor de arhivă autori.

12. SEO -> Aspect în căutare – Yoast SEO -> Firimituri (Breadcrumbs) (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_titles#top#breadcrumbs)
Nu cred că am folosit-o la vreun site.
Am testat acum funcționalitatea pe site, am adăugat în header.php:
if ( function_exists(‘yoast_breadcrumb’) ) {
yoast_breadcrumb( ‘<p id=”breadcrumbs”>’,'</p>’ );
}
și în functions.php:
add_theme_support( ‘yoast-seo-breadcrumbs’ );
, după ce am setat în admin cum doresc să arate breadcrumbs.
În ultima perioadă, am văzut din ce în ce mai puțin breadcrumbs pe site-uri.

13. SEO -> Aspect în căutare – Yoast SEO -> RSS (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_titles#top#rss)
Funcția de adăugare automată a unui cod în fluxul RSS al unui site mi se pare neplăcută pentru cititorii site-ului care folosesc Feed Reader-e. Eu utilizez astfel de aplicații, și majoritatea feed-urilor pe care le urmăresc nu au această funcționalitate.
E unul din lucrurile pe care îl editez imediat ce pun Yoast pe un site, nu înțeleg foarte clar de ce e o funcționalitate implicită a pluginului, eu aș face să fie opțională (de forma să trebuiască să fac opt-in nu opt-out).
Am verificat funcționalitatea, este activă în feed-ul RSS, dar mi se pare inutilă. Da, din toți vizitatorii unui site unii vor dori să îmi parseze site-ul automat, și feed-ul RSS îi ajută la acest lucru, dar e o funcționalitate care face mai mult rău decât bine.

14. SEO -> Social – Yoast SEO -> Conturi (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_social#top#accounts)
“Nume utilizator Twitter” aș fi preferat să fie URL utilizator Twitter, ca toate din listă. Sunt întrebat despre: “URL pagină Facebook / Nume utilizator Twitter / URL Instagram / URL LinkedIn / URL MySpace / URL Pinterest / URL YouTube / URL Wikipedia”, și din toată lista doar Twitter cere numele de utilizator. Se putea găsi o soluție tot cu URL twitter.

15. SEO -> Social – Yoast SEO -> Facebook (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_social#top#facebook)
Funcția e printre cele mai importante ale Yoast SEO, dar cere câteva configurări.
“ID aplicație Facebook” ajută, mai ales dacă pentru voi traficul din Facebook contează mult.
“Setări pagina din față” se referă la setările implicite pentru homepage. E bine să le faceți, că această pagină va fi probabil cea mai partajată.
“URL imagine” este o imagine conform specificațiilor Facebook:
Always Up-To-Date Guide to Social Media Image Sizes | Sprout Social
“Recommended upload size of 1,200 x 628 pixels.”
“Titlu” / “Descriere” – ce apare pe Facebook pentru prima pagină.
“Această imagine este folosită dacă articolul partajat/pagina partajată nu conține niciun fel de imagini.” – adică dacă aveți un articol în care nu aveți o poză, se va prelua poza specificată aici. E un element foarte important, unii îl ignoră când configurează Yoast, dar contează mult.

16. SEO -> Social – Yoast SEO -> Twitter (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_social#top#twitterbox)
E important să ai setate datele de Facebook, dacă vrei să fie preluate cele din Twitter în mod automat.

17. SEO -> Social – Yoast SEO -> Pinterest (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_social#top#pinterest)
Am adăugat, durează 24h până primesc mailul de confirmare.

18. SEO -> Unelte – Yoast SEO (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_tools)
Aș fi preferat ca la export / import să pot specifica anumite lucruri, să fie granular. Așa, după ce setez un site, nu doresc 100% ca toate setările să treacă la noul site, și mai bine rețin ce schimbări fac, și le fac manual.
Editorul robots.txt / .htaccess e util, dar nu foarte.
Editorul de titluri / meta descrieri în masă e una din funcțiile cele mai importante ale Yoast, dar nu e suficient de bine promovată, în opinia mea. Aș fi apreciat să fie mai multe per pagină, și să pot edita și titlul și descrierea în aceeași pagină. De asemenea, să pot alege ce coloane sunt afișate în pagină. De asemenea, să pot da copy & paste automat la primele 1000 de caractere dintr-un articol, de obicei din acelea mă pot inspira când creez descrierile, atenție!, chiar dacă le fac ca Google Ads (AdWords) în final, tot mă ajută.

Pasul următor a fost să editez articolele și paginile din site, să nu mai aibă linkuri către olivian.ro, că în testele cu Screaming Frog se tot verificau URL-uri din olivian.ro, și nu doream acest lucru.

Validare:
1. Screaming Frog
a. OK coduri redirect, linkuri interne, externe, lungime meta titluri, meta descrieri, lipsă meta keywords (e foarte bine!), prezență h1, h2 (astea vin cu tema), rel=canonical pus cum trebuie, rel=next/prev pentru multi-paginație (astea nu mai contează, sunt irelevante, conform Google, dar nu strică să fie, totuși).

2. Schema.org
Testul de schema.org de la Google (vezi imagine) raportează că datele au fost înțelese corect.
Testul SEO Site Checkup dă următoarea eroare:
Your webpage doesn’t take the advantages of HTML Microdata specifications in order to markup structured data. View Google’s guide for getting started with microdata. Your webpage doesn’t take the advantages of HTML Microdata specifications in order to markup structured data. View Google’s guide for getting started with microdata.

3. Facebook, Twitter Open Graph – funcționează foarte bine ambele.

4. Hărți sit XML – aici a inclus un sitemap pentru posturi / pagini / categorii. Le-am testat anterior, funcționează, toate foarte bine, am verificat pe alte site-uri.

5. Verificare cu instrumente pentru webmasteri – apar în sursa paginii codurile de verificare.

6. Profiluri sociale pentru organizație
Pentru homepage sunt validate toate de către Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/#url=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2F
Am pus o poză cu validarea.
publisher
@type Organization
@id /#organization
name PFA Breda Olivian-Claudiu
url /
sameAs https://www.facebook.com/olivian.ro/
sameAs https://www.instagram.com/olivianbreda/
sameAs https://www.linkedin.com/in/olivian/
sameAs https://www.youtube.com/channel/UCnDsJOoxn5p12Oa4m_iLMXA
sameAs https://ro.pinterest.com/olivian_breda/
sameAs https://twitter.com/olivianro
Am testat ulterior și o pagină:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=ro#url=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fdespre%2F
și un articol:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=ro#url=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Ftooluri-onpage%2F
și datele au fost valide.

7. Robots.txt – /robots.txt
Nu există. Eu l-aș fi creat, și aș fi “trimis” prin el Sitemap.xml către motoarele de căutare, dar e un aspect foarte puțin important.

#Test #2: Yoast SEO Premium – fără WooCommerce

1. Am dezactivat Yoast SEO, am activat Yoast SEO Premium și Yoast SEO: Local

2. La SEO -> Generale nu am găsit nicio schimbare. Similar, la Aspect în căutare – Yoast SEO, Social, Unelte.

3. La SEO -> Redirecționări – Yoast SEO (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_redirects&tab=plain), o funcție ce aparent e utilă:
Yoast SEO Premium tocmai a creat o redirecționare de la URL-ul vechi la URL-ul nou.
URL vechi: /tooluri-onpage-acestea-sunt-tools-pentru-analiza-on-page(Se deschide într-o filă nouă a navigatorului)
URL nou: /tooluri-onpage
La modul practic, însă, printr-un redirect se pierde vreo 20-30% din valoarea linkului în primul an de redirect, și undeva pe la 30-40% în anii următori. Cu alte cuvine, dacă nu ai un motiv foarte bun pentru care să te apuci să schimbi URL-uri prin site, e de preferat să nu faci acest lucru.
Iar dacă faci nu una sau două, ci sute și mii de redirecționări, tabela de redirecționări devine foarte mare și e posibil să dureze mai mult la interogare (nu sunt sigur de acest aspect, dar mi se pare logic).

4. La SEO -> Redirecționări – Yoast SEO -> Redirecționări Regex (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_redirects&tab=regex) ai o funcție foarte puternică, de a face redirecționări cu expresii regulate.
Am testat și funcționează OK!

5. La SEO -> Redirecționări – Yoast SEO -> Setări (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_redirects&tab=settings)
Nu aș schimba Metodă de redirecționare decât dacă sunt probleme cu redirecționarea PHP.
Însă toată funcționalitatea de redirecționări mi se pare cam inutilă.

6. La SEO -> Local SEO – Yoast SEO (/wp-admin/admin.php?page=wpseo_local#top#general) am nevoie de un Google Maps API și acesta costă. Am făcut toate setările în varianta gratuită.

7. La testarea făcută aici:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/#url=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2F
nu am obținut nicio eroare, și elementele introduse de mine au apărut în sistem, pe site.

Concluzii achiziție pluginuri Premium:
Întrebare – merită achiziționat pluginul Yoast SEO Premium? Doar dacă aveți un motiv aparte pentru care doriți să faceți redirecționări în site. Eu v-aș recomanda să le evitați, nu aduc un ajutor real. Dacă însă faceți frecvent redirecționări în site, pluginul este util.

Dar Yoast SEO: Local? Aici lucrurile sunt un pic mai nuanțate. Da, ajută la căutări locale, și, da, pe partea de date structurate vine cu un plus de date adăugate. La o adică, se pot adăuga și manual, avantajul de a folosi un plugin este că la actualizări ulterioare ale datelor structurate, teoretic un plugin vă poate face actualizarea datelor mai ușoară.
Consider că pluginul merită investiția financiară, cu mențiunea că se aplică business-urilor care au sediu fizic (magazin, punct desfacere, întâlniri fizice cu clienții la sediul firmei).

#Test #3: SEOPress Gratuit – fără WooCommerce

1. SEO -> Tablou de bord (/wp-admin/admin.php?page=seopress-option)
a. Prima impresie pe care mi-o lasă pluginul e că s-au inspirat destul de mult dintr-un alt plugin (ahem, fără nicio legătură – Yoast SEO).

b. Am rulat instrumentul de configurare pas-cu-pas, și am migrat datele din Yoast SEO.

c. Separator pentru (meta) titlu – aș fi preferat să am din ce alege, pentru începători poate fi confuzant să tasteze ei separatorul pentru.

d. For which single post types, should indexing be disabled?
Aceasta e o întrebare capcană. Poți avea impresia, când parcurgi configuratorul, că ar trebui să bifezi ceva, nu e OK să fie totul chiar nebifat deloc. Exprimarea nu e greșită, dar ar putea fi interpretată greșit. Dacă nu citești cu atenție, poți trece prea repede peste acest lucru.

e. “Do not display author archives in search engine results”
Aceasta e OK să fie bifată doar în anumite situații, eu nu aș bifa-o implicit, dacă aș fi în locul lor. Dacă aș fi în locul meu 😀 , aș bifa-o aproape mereu, dar sunt cazuri când nu e cazul să fie bifată și poate duce la probleme. Nu aș lăsa-o bifată implicit.

f. “Redirect attachment pages to their file URL” – pe aceasta, în schimb, aș bifa-o implicit, mi se pare un element important.

g. “Eliminați / categoria / în permalinks
Shorten your URLs by removing /category/ and improve your SEO.”
Când citești acest lucru, ai impresia că ai făcut ceva bun, am eliminat /category/ din URL-uri. În opinia mea, acest lucru nu ajută.

h. “Your site is now ready for search engines!”
Mai sunt și alte setări, nu e vorba doar de a trece printr-un configurator cu 4 pași + unul de tip “Thank you”-page.

i. Revenind la dashboard:
“Your RSS feed shows full text! Impact mediu” – aceasta mi se pare o setare foarte slabă. Ei sugerează, practic, ca feed-ul meu RSS să nu includă articolele integrale, ci doar parțiale, din motive de SEO. Dacă am un blog popular, ar exista, pretind autorii pluginului, riscul ca feed-ul RSS să fie preluat automat de terțe site-uri, și, estimez, să am probleme cu conținutul duplicat. Pe de altă parte, eu consider că avantajul de a avea cititorii prin feed reader fericiți e mai mare decât acest risc, și dacă aș pune un grad de impact asupra “problemei” (eu nu o consider problema, i-aș da un impact cel mult mic, în niciun caz mediu.

j. “You like SEOPress? Please help us by rating us 5 stars!” – abia am instalat pluginul și am trecut prin configurator.

k. “Afișați mai multe postări pe pagină pe pagina de pornire și arhive” – aș da un impact minim acestei “probleme”. WordPress este setat inițial să afișeze 10 articole per pagină. Dacă acum acea valoare e schimbată, înseamnă că cineva a decis să modifice valoarea respectivă. În acest caz, probabil acea persoană știe și de această situație, e conștientă de ea, și știe și cum să modifice, dacă e cazul. Da, admit că merită făcută o notificare utilizatorului pluginului despre situație, dar nu i-aș spune “problemă medie”, ci, iarăși, “mică”.

l. “Aveți o pagină Google My Business? Este gratis! Impact imens” – ajută, sunt de acord. Doar că sunt situații când o persoană / entitate nu are prezență pe Google My Business – un serviciu pur online, sau un freelancer ar putea fi în situația aceasta. Sunt de acord cu aproape tot ce scrie în pagină, mai puțin cu lipsa de notificare “Pot fi situații când nu ai nevoie de Google My Business”. Dacă ar exista această notificare, aș fi foarte fericit.

m. “Urmăriți totul despre vizitatorii dvs. cu Google Analytics” – eu aș evita să gestionez Google Analytics printr-un plugin de SEO. Am descris la începutul articolului cum aș gestiona eu Google Search Console. Ideea e că există riscuri mai mari ca un plugin de SEO să fie dezactivat decât ca ceva din functions.php a child theme să nu mai funcționeze. Eu nu aș integra Google Analytics printr-o platformă de tip all-in-one de SEO.

2. SEO -> Titles & Metas (/wp-admin/admin.php?page=seopress-titles)

a. Mă simt ca într-un anume alt plugin alt concurenței;

b. Nu sunt sigur de acest lucru, dar la o primă vedere, și, desigur, e posibil să mă înșel, mi se pare că văd o funcționalitate a unui plugin concurent, dar implementat, de data aceasta, greșit.
Astfel, pluginul Yoast SEO avea o funcționalitate așa (via):
“The Yoast SEO date setting applies to the snippet preview you see on your post in the Yoast SEO meta box. This does not impact whether or not Google shows a date but, instead, allows you to adjust the snippet preview to match how Google handles your site.”
Deci, ei, în paginile de setări, aveau o funcție prin care puteai ca în editorul de titlu & meta descrieri să afișezi sau nu data itemului respectiv. Funcția era utilă – dacă alegeai să afișezi data, acest lucru făcea simulatorul de titlu / descriere mai potrivit cu ce avea Google, dar dacă alegeai să nu afișeze aveai mai mult spațiu. Putea avea o logică de a afișa/ascunde data. Cum scrie în textul de mai sus, era doar pentru partea de preview din admin.

Aici e o opțiune: “Afișați data în rezultatele căutării Google?” care nu are sens din două motive:

i. Data poate fi afișată de tema de WordPress independent de pluginul curent de SEO;

ii. Nu are sens, cum permite pluginul curent, să aleg să afișeze data pentru posturi de tip pagină; adică să văd în Google – Pagina Contact sau Despre sau Termeni și condiții, create în data de 8 februarie 2019. E irelevantă acea dată, are sens doar pentru articole de tip post, nu page.
În orice caz, vă sfătuiesc să bifați opțiunea pentru post, și să o lăsați debifată pentru page.

c. “Do not display author archives in search engine results (noindex)”
E bifată implicit. În general, sunt de acord cu acest lucru, dar pot fi site-uri cu mai mulți utilizatori pentru care poate fi relevant. Eu nu aș fi bifat-o implicit, poate duce la probleme, vine cu setarea aceasta de la instalare.

d. O bifă mai specială:
“Do not display search archives in search engine results (noindex)”
În general, nu doresc să apar în Google cu astfel de rezultate, pe de altă parte aceste tipuri de pagini nu apar ca linkuri din site, deci o metodă prin care Google ar putea ajunge la ele ar fi ca alte site-uri să îmi trimită link către site-ul meu pe aceste pagini. E un scenariu puțin probabil, nu mi-aș bate capul cu acest lucru. În principiu, sunt neutru la bifarea/nebifarea opțiunii. Eu aș bifa, dar are sens și să debifezi. 🙂 Alege din acest lucru, dacă poți. 😀

e. Titlul secțiunii “Texonometrii” este traducerea pentru “taxonomies”. Știam că ar putea fi tradus ca “taxonomii”, dar nu sunt sigur de acest aspect, poate e mai corect cum au tradus aici.

f. Ultimul tab, cel cu “Avansat”, este atât de avansat că mă depășește. Găsim în el elemente precum “noindex” cu bifa “noindex”.
Opțiunea e “noindex” și valoarea de bifat e “noindex”.
Da, de acord, explică imediat sub – “Nu afisati toate paginile sit-ului în rezultatele cautarii Google si nu afisati linkurile “Cache” în rezultatele cautarii.”, dar nu prea e corect cum au pus problema. Nu în descriere explici ceea ce trebuia să se înțeleagă din titlu.
Sunt multe exemple în pagină cu aceeași logică.

g. Pe de altă parte, tot în același tab e o funcție interesantă – “Adăugați linkul rel next / prev în capul paginilor arhivate paginate”.
Google ignoră tagul, după ce tot ei l-au propus, dar au zis că are un impact așa de mic că dacă îl ai nu merită să îl scoți. Eu l-aș păstra, rău nu face, dar e interesantă opțiunea, mi se pare binevenită.

3. SEO -> XML / Image / Video / HTML Sitemap (/wp-admin/admin.php?page=seopress-xml-sitemap)

a. “Pentru a vizualiza sitemap-ul dvs., activați permalinks (nu unul implicit) și salvați setările pentru a le elimina.”
Ce anume să elimini? Nu știu cum era textul original, dar din traducere nu se înțelege mare lucru.

b. “Activați Sitemap-urile de imagine XML” – “Enable Image Sitemaps (standard images, image galleries, featured image, WooCommerce product images)”
Aceasta da, o funcție foarte tare! Sunt binevenite!

c. “Activați Sitemap HTML” – funcția poate fi utilă pentru site-uri foarte mari. Eu nu activez această funcție pe site-urile de care mă ocup, dar ar putea fi utilă.
E dezactivată implicit, e de bine.

d. “Media [attachment] – Include
You should never include attachment post type in your sitemap. Be careful if you checked this.”
Nu înțeleg, dacă autorii pluginului consideră că un lucru nu ar trebui făcut vreodată, de ce te lasă să faci acel lucru?

e. “Bifeaza pentru a INCLUDE Taxonometrii
Categorii [category] Include
Etichete [post_tag] Include”
Aici mi s-ar părea util de menționat următorul conflict – eu am bifat deja anterior că nu doresc să indexez paginile de tip post / categorie, deci nu ar avea să fie incluse în sitemap. Sunt de acord că poate fi util să forțez includerea lor în sitemap, dar m-aș bucura să existe o funcție de notificare “Vrei să includem …?”.

f. “Introduceți un ID postare personalizată, pagină sau postare pentru a afișa in harta site-ului”
Cred că e o traducere greșită acel “în”.

4. SEO -> Rețele sociale (/wp-admin/admin.php?page=seopress-social)
a. Open Graph mi se pare că are ceva mai multe facilități ca Yoast SEO;

b. Poți adăuga și pagini pentru care ești admin;

c. Poți seta o imagine implicită diferită pentru Twitter, față de Facebook. Are sens;

5. SEO -> Google Analytics (/wp-admin/admin.php?page=seopress-google-analytics)

a. În opinia mea Google Analytics + cookie bar sunt în afara gamei unui plugin de SEO; voi analiza fiecare item din pagină, dar personal mi se par inutile; Google Analytics ar trebui adăugat manual sau într-un plugin dedicat, sau oricum altfel dar nu printr-un plugin de SEO; creatorii pluginului au investit mult efort să facă o integrare foarte bună; felicitări lor, dar nu doresc să mă simt legat de pluginul acesta doar pentru integrare Google Analytics; iar cookie notice nu consider că ar trebui să fie gestionat de pluginul de SEO;

b. “Separați fiecare extensie de tip fișier cu o conductă “|”” – foarte proastă traducerea;

c. Legat de “Enable Google Ads” – este o facilitate utilă pentru Google Analytics, dar, repet, nu aș integra-o în pluginul de față; nu mi se pare absolut necesară pentru un plugin de SEO, aș rezolva prioritățile și abia după aceea aș face lucruri care sunt rezolvate foarte bine de pluginuri dedicate; e o chestiune de priorități;

6. SEO -> Avansat (/wp-admin/admin.php?page=seopress-advanced)
a. Redirecționarea paginilor de atașament la postarea părintelui (sau la pagina principală dacă nu există)
Opțiune utilă, mai ales pentru cei care pun multe atașamente pe blog. Eu, în general, prefer să pun fișierele pe Google Docs / Scribd / SlideShare, și să preiau cu embed / link direct.

b. Redirect attachment pages to their file URL Redirect attachment pages to their file URL (https://www.example.com/my-image-file.jpg)
Opțiune foarte utilă.

c. “Remove ?replytocom link to avoid duplicate content Remove ?replytocom link in source code”
Pare OK setarea, dar există rel=canonical deja pus pe single post. Așa și linkurile din Facebook au un ?fbclid=ceva sau un ?utm_source=facebook pentru linkurile de miri unde. Nu mi se pare un aspect important, ținând cont de rel=canonical.

d. “Automatically set the image Title When sending an image file, automatically set the title based on the filename”
Aceasta e OK, dar nu extraordinară. Ideea e că numele de fișier poate fi DSC0002.jpg sau poate fi “Floare-de-toamna-in-gradina.jpg”. În primul caz nu te ajută foarte mult setarea.
Contează mult mai mult ce pui la ALT (alternative text, vezi punctul de mai jos), decât ce pui la title. Title nu prea are sens în SEO, nici pe linkuri, nici pe poze.

e. “When sending an image file, automatically set the alternative text based on the filename” – ca mai sus.

f. “When sending an image file, automatically set the caption based on the filename” – dacă ALT text / title pot avea un sens, că nu le vezi, și “Mai bine decât nimic”, aici dacă pui un fișier cu nume greșit, apare vizibil pe site.

g. “Eliminați meta-generatorul WordPress în codul sursă”
Da, acest lucru e util pentru securitate. Sunt însă pluginuri de securitate care fac acest lucru, deja.

h. “Remove hentry post class to prevent Google from seeing this as structured data (schema)” – Problema e veche, e detaliată aici, depinde de temă. Dacă testezi date structurate pe site-ul tău și tema nu are probleme, poți ignora. Altfel, e o adăugare binevenită.

i. “Remove author URL Remove comment author URL in comments if the website is filled from profile page”
Utilă, dar linkurile astea sunt cu nofollow, oricum, nu ajută la SEO. E util? Da. Ține de SEO? Da, dar foarte puțin. Aș fi preferat ca autorii pluginului să nu meargă în off-topic, și să caute lucruri care țin de SEO. După ce au rezolvat cu problemele de bază, să caute soluții și la alte probleme. Așa, totul ține de SEO – e vorba de cât e mulțumit vizitatorul. Dar, la modul realist, e foarte mică tangența cu SEO pentru unele aspecte din acest plugin.

j. “Remove website field from comment form to reduce spam”

i. M-aș mira să reducă numărul de comentarii SPAM;
ii. Îți alungă din cititorii fideli.
Eu nu aș activa funcția, deși nu e rea.

k. “Eliminați meta-tag-ul Shortlink WordPress în codul sursă (de exemplu:<link rel=”shortlink” href=”https://www.seopress.org/”/>)”
Foarte OK!

l. “Eliminați metaticheta Windows Live Writer în codul sursă”
Îmi e greu să spun aceasta, dar cred că e OK să fie eliminată. Nu folosesc acest program, e foarte vechi, și din ce rețin, neactualizat. (cel puțin așa scrie aici)

m. “Eliminați meta-tag-ul Really Simple Discovery în codul sursă”
Am citit anterior despre acest lucru că ar ajuta.
Pe mine m-ar ajuta, chiar dacă sunt în tabul “Advanced”, să existe în pagină linkuri la fiecare opțiune. Altfel, trebuie fie să ignor ce îmi e neclar, și să rămân cu o nemulțumire, fie să caut pe Net punct cu punct toate lucrurile care nu îmi sunt clare.

n. “Verificarea site-ului in Google”
Nu au funcție de validare cod, cum au cei de la Yoast, dar nu consider că e necesar.

o. La “Aspect”, e util “Eliminați SEOPress din bara de administrare în backend și frontend”;

p. Foarte utile funcțiile de alegere coloane de afișat în editor;

q. “Afișați numărul total de cuvinte din conținut” – nu consider că numărul de cuvinte e relevant pentru SEO, dar în pagină poate fi util;

r. “Afișați coloana W3C pentru a verifica calitatea codului” – consider complet inutil pentru SEO, dar merită totuși să arunci un ochi pe o astfel de verificare, pentru a vedea dacă ai erori majore; dar nu aș adăuga în admin o astfel de funcție, ci aș verifica manual câteva pagini-tip din site (homepage, categorie, pagină, post, produs);

#Test #4: SEOPress PRO – fără WooCommerce

1. SEO -> Broken links (/wp-admin/admin.php?page=seopress-bot-batch)

Am creat mai multe linkuri invalide, dar nu am reușit să îl fac să îmi genereze o listă de linkuri cu erori. Eu prefer o scanare cu XENU, combinată cu o scanare cu Screaming Frog pentru astfel de erori.
Funcția de scanare pagini pentru erori nu e rea, dar nu o văd ca o funcționalitate de bază a unui plugin de SEO, atâta timp cât “Crawler erori 404 pentru un site” sunt foarte multe. Chiar și în Google Search Console primești erori pentru pagini care nu se încarcă. Nu e rău să ai încă un crawler, dar aș fi preferat să am la dispoziție unelte care să mă ajute la funcționalitățile de bază în SEO.

2. SEO -> PRO (/wp-admin/admin.php?page=seopress-pro-page)

a. La Local Business găsim elemente care sunt foarte relativ similare cu ce găsim la Yoast.

b. Dublin Core are o facilitate interesantă:
“Dublin Core is a set of meta tags to describe your content.”
Aceasta e OK! Mă bucur că am opțiunea să adaug Dublin Core description. Este util de avut.
Pe de altă parte, lucrurile pot fi și nuanțate. Am scris acum vreo 5 ani (aproape), un articol pe blog – What is a better solution of doing SEO for WordPress than using a dedicated plugin? – în care îmi exprimam frustrarea că un plugin de SEO tipic, cum e Yoast, vine cu o mulțime de balast. Mie o pagină în care am absolut toate descrierile, meta descrierile, OG: meta descrierile, DC: meta descrierile mi se pare că vine cu multă informație redundantă. Eu aș căuta să am în primul rând un cod HTML cât mai simplu și curat. Da, poate nu e pentru oricine să scrie cod PHP pentru a evita să folosească pluginuri de SEO. Da, pluginurile de SEO sunt actualizate periodic, și ai tot timpul ultima variantă a actualizărilor, conform cerințelor actuale (eu actualizez rar codul de SEO de pe site-ul meu). Da, cu ce trece timpul poate aș scrie codul PHP altfel, dar din lene nu fac aceasta, pe când o echipă dedicată în spatele unui plugin poate face o treabă foarte bună. Cu toate aceste lucruri, mi se pare că un plugin SEO are tendința să încarce site-ul inutil. Eu unul nu aș folosi acest cod. Da, e util că există opțiunea, le mulțumesc dezvoltatorilor pluginului pentru ea, dar nu e tocmai potrivită pentru mine;

c. Schema.org:
“The logo should fit in a 600x60px rectangle, and either be exactly 60px high (preferred), or exactly 600px wide. ”
Aici ar fi fost interesantă o validare a datelor, nu au acest lucru.

d. Breadcrumbs:
Enable Breadcrumbs – aceasta e activă și la Yoast;
Enable JSON-LD Breadcrumbs – acest lucru nu l-am observat la Yoast, ca funcție separată inclusă; pe de altă parte, Breadcrumbs sunt mai puțin importante, în opinia mea.
Breadcrumbs Separator – acest lucru e binevenit, mă bucur să îl văd.
Ambele setăi – Remove Posts page (Remove static Posts page defined in WordPress Reading settings) și Remove Shop page (Remove the static Shop page defined in the WooCommerce settings) par foarte OK.

e. Easy Digital Downloads – este o integrare dedicată pentru acest lucru.

f. Page Speed – “We can’t retrieve your Google Page Speed. Make sure your site is accessible from everyone, and try again.”
Funcția nu merge la mine, dar chiar dacă ar merge, eu le-aș vedea separate. Da, poate avea sens ca în plugin să văd un Google Search Console. Nu sunt fan, dar să zicem că ar avea sens. Dar nu aș încerca să pun într-un plugin toate lucrurile care țin de SEO. Sunt lucruri mai importante care nu sunt atinse de pluginurile de SEO, și aceasta e o facilitate care mă ajută puțin.

g. Virtual robots.txt file
Util, îmi place mult că dintr-un singur click poți pune link către Sitemap.xml. Nu îmi place că sitemap-ul e cu “s” în final (SitemapS.xml), în loc să fie fără acel s (Sitemap.xml).

h. Google News Sitemap – binevenit, chiar dacă în România ar fi folosit de puține site-uri. Mi se pare că are o piață prea mică, în prezent. Da, pluginul te ajută din punct de vedere tehnic să ajungi în Google News. Din păcate, asta nu e o condiție suficientă.

i. 404 monitoring – foarte util, să poți vedea într-un loc toate erorile de tip 404. Da, aceasta e o funcție binevenită!
Redirect 404 – eu nu aș face acest lucru, nu aș redirecționa 404 către ceva. Dar e OK că funcția există, pentru alții.
Send emails to – foarte util. În loc să urmărești constant când apare o pagină de eroare, poți trimite erorile 404 către o adresă. Util!

j. Edit your htaccess file
Nu e rău să poți face aceasta din admin, nu e nici foarte bine. “Merge”.

k. RSS – aici mi se pare că sunt aproape exclusiv lucruri care ar putea să facă mai mult rău decât bine, pe modelul (în opinia mea, greșit) al celor de la Yoast.
Poți adăuga text înainte și/sau după feed, poți bloca feed-ul de posturi/comentarii/alte tipuri (arhive, taxonomii). Nu sunt fan al paginii, deși pot înțelege de ce cineva ar folosi această unealtă.

l. Check your backlinks with Majestic – Integrare cu Majestic. OK, pot înțelege – în loc să vizitezi Majestic, vezi linkurile aici. Neutru spre “aș prefera să fi făcut altceva decât această integrare”.

m. URL rewriting
“Change the URL rewriting” – aceasta e o setare avansată și poate fi un pic riscantă, dar nu e marcată așa.

n. “Enable White Label” – aceasta e OK.
Aș prefera, și aici, și și în alte părți, să pot edita varianta standard. Spre exemplu, aici: “Edit SEOPress item in admin bar” e un cod HTML destul de complicat, și m-ar ajuta dacă aș putea edita vechiul cod, în loc să îl tastez eu de la zero.
Eu nu am reușit să editez elementul din meniu, chiar dacă am specificat
<span class=”ab-icon icon-seopress-seopress”></span>Optimizare

3. SEO -> Schemas (/wp-admin/edit.php?post_type=seopress_schemas)
Când adaugi o schema.org sunt unele lucruri care nu se leagă. De exemplu, poți pune ca toate articolele tale să fie un “Local business”. Da, are sens dacă ai un portal de afaceri și listezi afaceri, dar este imediat după “Article”, în opinia mea incidența unei astfel de schema.org este foarte mică. Spre exemplu, ai putea avea “Video”, un site cu postări video. Sau “Rețete”, sau “Cursuri”, sunt și alte exemple cu frecvență posibilă mult mai mare decât “Local Business”. Am o problemă cu ordinea în care apar elementele în acel dropdown menu.
Eu am pus articol de tip blog post. (vezi poză) A funcționat testarea pentru articol de tip blog fără nicio problemă.

4. SEO -> Redirections (Redirecționări)
Am schimbat URL-urile pentru 2 articole distincte, la unul am tăiat din URL, la altul am adăugat, și ambele au fost redirecționate, într-un incognito window, de la vechile la noile URL-uri. Pe de altă parte, însă, URL-urile respective nu au apărut în lista de URL-uri, ceea ce mă face să cred că redirectul ar putea fi făcut de WordPress, nu de plugin. Voi testa cu pluginul dezactivat. (Update – după teste, pluginul face redirecționările doar dacă le specifici; pe cele automate, de la URL a la URL b, în urma modificării slugului unui articol, le face WordPress în mod implicit)

5. Pe măsură ce lucram la acest document, a apărut un update de plugin. Prezint aici principalele update-uri, și le comentez:

a. Pixel counter for title and meta description now works with each language / alphabet! Faster, more reliable and universal!
Din ce știam, nu se recomandă diacritice în meta descrieri. E util, dar puțin.

b. Facebook Preview!
Alte pluginuri aveau asta, e util.

c. Cookie bar customization: change background, color, buttons… from SEO, Google Analytics, Cookie bar / GDPR tab
Da, e mai versatilă funcția asta, dar tot nu consider că ar trebui să fie într-un plugin de SEO aceste funcții.

d. Add new checks to content analysis for social networks (Open Graph / Twitter cards) to detect duplicated tags/conflicts
Utile.

e. Content analysis now displays duplicate H1 title values for faster identification
E de bine, dar nu sunt mare fan al h1 – hn. Ajută, dar foarte puțin.

f. Pun și câteva screenshots.

Validare SEOPress + SEOPress PRO:
1. Screaming Frog
Totul OK, mai puțin meta descrierile, au fost generate automat de plugin, 5 au între 130 și 150 de caractere, însă restul de 11 au peste 257 de caractere (până la 358 de caractere) fiecare. E o problemă generarea automată nu atât datorită lungimii, cât pentru că descrierile sunt făcute automat mult mai slab decât dacă le-aș face eu manual, și dau un sentiment de falsă siguranță (A!, sunt făcute? Păi, nu le mai fac eu).

2. Schema.org
Am avut o eroare (de forma Avertisment / Warning) pentru că nu am setat featured images la posts. Ca să nu am astfel de probleme, am pus un plugin – Auto Post Thumbnail (All done! Processed posts: 10 Set featured image in posts: 10). Am pus featured posts la toate articolele, și am dat disable pluginului. De menționat că am căutat ca fiecare blog post să aibă o imagine proprie. Am avut niște linkuri către olivian.ro în articole, și am mai dat o dată copy & paste din articolele de pe olivian.ro către articolele din blogul de test, și atunci am căutat să adaug din nou imagini.
După setarea de imagini pentru fiecare blog post, nu am mai avut nicio eroare.
Google Local e și el OK.

3. Facebook, Twitter Open Graph
Totul OK. Notă: am schimbat URL-ul unui articol.

4. Hărți sit XML
Eu aș fi evitat un URL de forma:
/sitemaps.xml -, și l-aș fi făcut de forma:
/sitemap.xml (fără “s”).
Pe de altă parte, dacă se specifică în robots.txt:
Sitemap: /sitemaps.xml
, și eventual se și dă submit Sitemap la Google Search Console / Bing Webmaster Tools, cred că suntem OK.
Folosind:
https://www.xml-sitemaps.com/validate-xml-sitemap.html?op=validate-xml-sitemap&go=1&sitemapurl=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fsitemaps%2Fpost-sitemap1.xml&submit=Validate+Sitemap
, am validat sitemap.xml și nu am obținut vreo eroare de validare.

5. Verificare cu instrumente pentru webmasteri
Am verificat, pe homepage (și doar pe homepage!) apar codurile de validare pentru webmasteri. Este totul OK.

6. Profiluri sociale pentru organizație
Apar linkurile:
“sameAs” : [“https:\/\/www.facebook.com\/olivian.ro\/”, “https:\/\/twitter.com\/olivianro”, “https:\/\/ro.pinterest.com\/olivian_breda\/”, “https:\/\/www.instagram.com\/olivianbreda\/”, “https:\/\/www.youtube.com\/channel\/UCnDsJOoxn5p12Oa4m_iLMXA”, “https:\/\/www.linkedin.com\/in\/olivian\/”

7. Robots.txt
Fișierul există și se poate încărca. E un beneficiu că nu mai ești “legat” de un fișier fizic, pe de altă parte un fișier Robots.txt virtual te poate face dependent de un plugin.

8. Sitemap-urile de imagine XML.
Aici s-a întâmplat ceva atipic – deși am bifat “Enable Image Sitemaps (standard images, image galleries, featured image, WooCommerce product images)”, deși fiecare blog post are o imagine atașată, deși am curățat permalinks, nu găsesc imaginile la început.
Apoi, am citit cu atenție:
“Images in XML sitemaps are visible only from the source code.”
Dacă merg aici:
view-source:/sitemaps/post-sitemap1.xml
, imaginile apar în posts sitemap, de forma unor imagini atașate fiecărui blog post:
<url>
<loc></loc>
</url>
<url>
<loc>/to/</loc>
<lastmod>2020-01-02T09:34:49+02:00</lastmod>
<image:image>
<image:loc><![CDATA[/wp-content/uploads/2019/12/computer-data-display-documents-577210-1-1024×640.jpg]]></image:loc>
</image:image><image:image>
<image:loc><![CDATA[/wp-content/uploads/2019/12/computer-data-display-documents-577210-1-1200×750.jpg]]></image:loc>
<image:title><![CDATA[computer-data-display-documents-577210-1]]></image:title>
</image:image>
</url>
Este OK, există.
Am validat din nou sitemap.xml, de data aceasta un sitemap aferent posturilor:
https://www.xml-sitemaps.com/validate-xml-sitemap.html?op=validate-xml-sitemap&go=1&sitemapurl=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fsitemaps%2Fpost-sitemap1.xml&submit=Validate+Sitemap
Fișierul e valid.

9. Breadcrumbs
Am adăugat codul:
if(function_exists(“seopress_display_breadcrumbs”)) { seopress_display_breadcrumbs(); }
în header.php.
Am validat schema.org pentru pagină:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=ro#url=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fto%2F
Totul e OK, breadcrumbs sunt afișate, și pagina nu dă erori.

10. Dublin core
Sunt afișate elementele în codul sursă al paginii:
<meta name=”dc.title” content=”Tool-uri SEO on-page pentru audituri – Olivian.ro – Test SEO Plugins” />
<meta name=”dc.description” content=”Instrumente pentru analiza onpage. Foarte utile și bine de făcut. Ajută foarte mult. Bine realizate și consistente. Agreez foarte mult. Tooluri OK.” />
<meta name=”dc.relation” content=”/to/” />
<meta name=”dc.source” content=”/” />
<meta name=”dc.language” content=”ro_RO” />

11. Google News /sitemaps.xml
Sitemap-ul /sitemaps/news.xml/ pare scris OK, conform cu:
Validate a News sitemap – Publisher Center Help
De menționat că în codul sursă al Google 😀 pare o greșeală, întâi apare header, apoi un URL de tip single news, apoi ar veni bucla cu URL-uri, apoi se repetă header, apoi un URL de tip single news, apoi bucla de URL-uri. Cred că e o scăpare în help-ul Google. 🙂

12. Enable 404 monitoring
/wp-admin/edit.php?post_type=seopress_404
Văd în admin erorile de încărcare din pagină, funcționează OK.

13. Testare postare articol nou / editare articol
Aici întâi am dezactivat pluginul PRO, am lăsat doar varianta standard.
Specific aici doar ce mi se pare util, majoritatea lucrurilor semnalate le-am văzut și la Yoast, și mi se par inutile multe din ele.
Deci, ce îmi place:
Lungime (meta) titlu, meta descriere.
Are, vag, sens: You should add one of your target keyword in your permalink
noindex este oprit.Motoarele de cautare indexeaza pagina.
nofollow este orpit. Motoarele de căutare vor urma linkurile de pe această pagină.
No alternative text found for these images. Alt tags are important for both SEO and accessibility.
Îmi place că poți seta, special pentru Facebook, titlu, descriere, OG:image.

Exemplu de traducere: “Descrie Fecabook”.

Editezi (meta) titlul, pluginul zice că nu e pus niciun titlu. Dai Actualizează articol (cu Gutenberg, care nu dă refresh paginii), nimic. Dai refresh paginii, abia acum se actualizează notificările / analiza din zona de sugestii Titluri. Eu aș fi făcut să se actualizeze automat, și fără să mai dau Actualizează pagină, nu mai vorbesc de necesitatea de a da Refresh.

Din ce am observat, după activarea pluginului PRO, apar: Google News / Video Sitemap.
Video Sitemap s-ar putea să aibă mai mulți aderenți, deși mă aștept ca multe video-uri să fie puse în YouTube (se pot și ele adăuga în Sitemap, desigur, dar pentru cele din YouTube optimizarea posibilă e mai mică).

Îmi place că ai multe opțiuni pentru video, URL, titlu, descriere, Thumbnail, durată, rating, view count, taguri, categorii.

Apar de asemenea, niște opțiuni de tip Structured Data Types, aici e o chestie foarte tare! Dacă la început poți alege doar niște tipuri de date predefinite (Automatic), la Manual ai opțiunea de a adăuga, per single post!, un anumit tip de date structurate. Adică poți avea un blog în general cu articole de blog, dar poți adăuga periodic fie un tip de date precum rețete sau video, și să adaugi datele respective manual. Mi se pare o funcție foarte utilă!

14. Redirections
Se fac implicit anumite redirecționări, nu e nevoie de un plugin dedicat. Nu am niciun plugin activ în lista de pluginuri, dar dacă schimb URL-ul unui articol, redirecționarea se face automat.

15. HTML Sitemap
Am testat – creare pagină (apare), afișare doar pentru un anumit ID (pot specifica ID-ul unei pagini și acea pagină “devine” harta site în format HTML), cod scurt (shortcode, apare), excludere articole, sortare, dezactviare dată.
Ca idee, sortarea standard (default), după dată, în mod descendent, mi se pare cea mai potrivită. Dar estetic e mai bine să fie alfabetic ascendent.
Cum am zis, sunt puține cazuri în care apreciez o hartă în format HTML, mi se pare relativ inutilă.

16. Video Sitemap
Am adăugat unui articol un videoclip de pe YouTube, am specificat cam toate câmpurile posibile, am activat video sitemap, am validat harta:
https://www.xml-sitemaps.com/validate-xml-sitemap.html?op=validate-xml-sitemap&go=1&sitemapurl=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fsitemaps%2Fvideo.xml%2F&submit=Validate+Sitemap
Totul e OK.

#Concluzii Yoast SEO Premium vs. SEO Press PRO

Concluzii achiziție pluginuri Premium:
Compar Yoast SEO Premium cu SEO Press PRO:
Ce îmi place la Yoast Premium + gratuit:
– schema.org, dar mi se pare mai slab ca la SEO Press PRO; pe de altă parte, la Yoast e și în varianta gratuită;
– Always updated for Google’s algorithm – acest lucru e OK, inclusiv la varianta gratuită;
– 1 year free access to 24/7 support – poate fi util, eu nu consider că e;
– Google Local Business;
– Hărți sit XML
– Redirecționezi URL-urile atașamentelor la atașamentul în sine
– Facebook – Această imagine este folosită dacă articolul partajat/pagina partajată nu conține niciun fel de imagini.

Ce îmi place la SEO Press PRO / gratuit:
– Import Yoast SEO / All In One / Rank Math / SEO Framework / Squirrly post and terms metadatas – aș fi preferat să importe mai multe lucruri, nu doar posts and terms metadata; e și în varianta gratuită; mie mi-a funcționat importul, dar doar pentru puține lucruri, cele specificate aici;
– Redirect attachments to post parent or file URL – pe aceasta o are și Yoast; e și în varianta gratuită;
– Sitemap-urile de imagine XML;
– Google XML Video Sitemap;
– Google Local Business;
– Google News Sitemap – pentru cei care au nevoie, e foarte bun;
– White Label from WP admin;
– Eliminați meta-generatorul WordPress în codul sursă;
– Eliminați meta-tag-ul Shortlink WordPress în codul sursă;
– Eliminați metaticheta Windows Live Writer în codul sursă;
– Foarte utile funcțiile de alegere coloane de afișat în editor;
– 404 monitoring – util, să poți vedea într-un loc toate erorile de tip 404;
– Send emails to – foarte util. În loc să urmărești constant când apare o pagină de eroare, poți trimite erorile 404 către o adresă.

Ce aș alege între cele 2? Nu am o preferință anume. Eu unul probabil voi folosi în continuare, cel puțin o perioadă, generatorul meu manual de cod pentru SEO. Yoast SEO, fiind mai popular, posibil să fie actualizat mai bine pe viitor. SEO Press PRO mi se pare superior ce oferă Yoast SEO Premium. Dar sunt și lucruri care nu se suprapun. Ideea e că dacă vrei date structurate, probabil vei avea nevoie de un plugin, sunt multe lucruri care au nevoie de lucruri specifice. La fel, generatoare de hărți XML pentru imagini / video / Google News – toate au nevoie de plugin dedicat. Dar redirecționări? Google Analytics? Cookie notice? Hărți de tip sitemap HTML? Date pentru Dublin Core? Zic pas.

Merită migrarea de la Yoast la SEO Press PRO? Nu cred că există un răspuns universal. Îmi place mai mult SEO Press PRO, dar nu am un răspuns care să se aplice tuturor variantelor. E de discutat pe nevoile specifice ale unui proiect.

Merită achiziționarea unui plugin, în varianta/PRO? (întrebare generală)
Primul răspuns e că – depinde de ce ai nevoie. Dacă ai nevoie doar de opțiunile din varianta de bază a unui plugin, desigur că nu ai nevoie de varianta plătită. Dacă însă îți sunt necesare opțiuni din varianta premium, în general, de cele mai multe ori, costul de a ține un programator ocupat să rezolve toate lucrurile pe care ți le oferă un plugin și de care ai nevoie de cele mai multe ori e mai mare decât costul pluginului. Iar un plugin are și avantajul că poate fi actualizat mai ușor decât munca unui programator, care după ceva ani e posibil să nu stăpânească foarte bine lucrurile de care e nevoie.
Pe de altă parte, dacă ai nevoie de anumite lucruri particularizate, sau codezi un plugin și pentru a învăța mai bine ce poți face tu însuți, e și posibilitatea să scrii tu însuți un cod particularizat. Cu unele căutări poți găsi pe Internet bucăți de cod deja scrise, care te pot ajuta să scrii pluginul/extensia.

#Test #5: SEO: Rank Math și Schema Markup Rich Snippets (gratuite; fără WooCommerce)

1. Rank Math -> Import & Export (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-import-export)

a. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să import setările (nimic altceva) din SEOPress SEO;

b. Apoi am importat setăile din Yoast SEO;

c. Mi-a plăcut mult că multe elemente din pagină aveau un (?) la care, dacă se făcea hover mouse, se obțineau detalii suplimentare;

d. Mi-a plăcut că, pentru liniștea mea, se creează automat un backup înainte de import setări; nu am văzut, însă, niciun backup creat, acest lucru probabil pentru că nu l-am făcut, de fapt, nicio setare;

2. Rank Math -> Dashboard

a. Sunt niște elemente în pagină pe care eu unul nu le-am folosit sau nu am de gând să le folosesc, sunt așa de specifice și nișate că nu le voi analizate; le menționez, totuși aici:

– ACF (Advanced Custom Fields) – e vorba de integrarea cu un plugin foarte folosit pentru câmpuri personalizate, folosit pentru a extinde abilitatea WordPress de a lucra cu tot felul de tipuri de site-uri / industrii;

– AMP (Accelerated Mobile Pages) – pentru site-urile mai mici nu merită bătaia de cap de a implementa AMP; dacă folosiți, merită activat;

– bbPress și BuddyPress – pentru cei care vor să folosească WordPress ca un forum; nu am tesat, dar din ce am citit, sunt soluții mai bune, nu consider că WordPress e foarte bun pe partea aceasta, aș folosi o soluție dedicată, plătită, pentru forumuri; mica mea experiență cu forumurile a fost marcată de boții spam, care au “invadat” majoritatea forumurilor pe care le-am gestionat (proiecte foarte mici); de luat în considerare: XenForo – Compelling Community Forum Software.

– Link Counter mi se pare genul de KPI (Key Performance Indicator, indicator cheie de performanță) foarte simplu de măsurat, care nu doar că nu aduce valoare, dar te poate duce pe piste greșite; am un articol pe blogul meu, scris recent (Site-uri utile pentru un audit de SEO / web development / securitate / online marketing – Blog de Olivian Breda) și unul ceva mai vechi (SEO: A complete (and personal) checklist to what are the basic SEO criteria for analyzing a web site today – Blog de Olivian Breda) care sunt pline de linkuri; tot recent, am un articol scris care nu are niciun link (Ce aș face dacă aș avea 10 miliarde de dolari? – Blog de Olivian Breda), pentru că sunt doar niște gânduri de-ale mele (încă un exemplu: Metode care mă ajută să am idei – Blog de Olivian Breda). Ce să fac? Să elimin din linkurile pe care le consider utile, pentru că un articol ar trebui să aibă între 5-30 linkuri? Să adaug linkuri în articole, fără să aibă vreo relevanță concretă, doar pentru că nu am atins numărul minim de linkuri recomandate? Mi se pare absolut absurd.

– Local SEO și Google Knowledge Graph sunt utile;

– Redirections, însă, nu; e interesant, însă, că pentru acest plugin facilitatea e oferită în mod gratuit;

– Rich snippets sunt binevenite;

– Am activat Role manager, pentru a vedea ce opțiuni oferă;

– Search Console mi se pare cam inutil;

– SEO Analysis spune că oferă 70+ teste; teoretic, sună bine, practic – rămâne de văzut cât de relevante sunt; după ce am văzut la pluginurile testate anterior, mi se par puțin relevante;

– Sitemap e binevenit;

– Mă bucur că nu pot activa WooCommerce atâta timp cât nu am pluginul activ în site;

b. Nu pot să nu remarc inspirația evidentă a meniului din stânga din Yoast SEO; e bine că e așa pentru cei care fac tranziția, e rău că e așa pentru cei care vor ceva diferit;

c. Faptul că în Dashboard pot activa / dezactiva atât de simplu diferitele funcționalități ale pluginului mi se pare foarte tare! Apreciez mult aceasta, e o interfață foarte prietenoasă, cea mai prietenoasă, până acum, din ce am testat;

d. Un alt punct pozitiv legat de uzabilitate e că odată ce am bifat ceva on/off, se salvează acea setare instant, nu trebuie să apăs un “Save changes”;

e. Am activat Rank Math;

f. Am rulat configuratorul; iarăși, legat de uzabilitate, e pus într-un loc accesibil, chiar în dashboard, e locul unde are sens să fie, e printre primele setări de care am nevoie când setez pluginul;

g. Câteva lucruri despre configurator:

– Îmi place mult că nu doar pot alege o imagine, ci și e afișat un thumbnail cu ea; e foarte bine să fie așa, să nu ai ca indicator pentru ce imagine ai ales doar un URL imagine / nume fișier imagine;

– Iarăși un lucru bun – când import site-urile în Google Search Console, ele apar, dacă sunt mai multe, într-un dropdown; ei bine, în acel dropdown pot introduce doar câteva litere din URL-ul site-ului, și se face o filtrare după acel string; excelent!

– “Include Images – Include reference to images from the post content in sitemaps. This helps search engines index your images better.” – dacă citești textul acesta, vezi cât de simplu poate să fie să vorbești despre harta site pentru imagini; înțelegi din text că imaginile nu au un sitemap separat, ci sunt incluse în harta site pentru articole; excelent!

– Iarăși un element de uzabilitate foarte plăcut – “Select / Deselect all”; apeși un buton și magia se întâmplă;

– Eu nu aș oferi ca indexare standard în sitemap public taxonomies;

– Funcția “Noindex Empty Category and Tag Archives” e foarte tare!

– Eu folosesc, pe site-ul meu, o soluție externă pentru “Open External Links in New Tab/Window”; prin urmare, apreciez integrarea în plugin; dar nu o pun ca mare plus, cu toate că e o funcție care mie îmi este foarte utilă, pentru că nu ține de SEO; eu aș pune-o pe site-ul meu, dar nu aș vedea-o ca facilitate, chiar nebifată în mod implicită, pe site-urile pe care pun pluginul curent;

– La final ți se zice “Your site is ready!” și ai un buton “Setup Advanced Options”; nu prea văd cum se împacă cele 2;

h. “Advanced options” (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-wizard&step=role)

– Typo: “Advance options” (lipsește “d”);

– Foarte tare opțiunea de tip CRUD manager (“Create, read, update and delete” – “CRUD is also relevant at the user interface level of most applications” – via); “Role Manager – Set capabilities here.”

– Util – “The 404 monitor will let you see if visitors or search engines bump into any 404 Not Found error while browsing your site.”;

– Mi se pare mai puțin relevant – “Redirections – Set default values for the redirection module from here.”;

Util – “Rich Snippets adds metadata to your website, resulting in rich search results and more traffic.”;

3. Rank Math -> SEO Settings (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-options-general)

a. Primul lucru care te impresionează la pagină e numărul de opțiuni; foarte multe setări posibile;

b. Redirect Attachments – util;

c. “Add missing ALT attributes – Add alt attributes for images without alt attributes automatically. The attribute is dynamically applied when the content is displayed, and the stored content is not changed.” – Foarte binevenit! Am adăugat următoarea formulă: “%filename% %sep% %title%”, se pot găsi și altele;

d. Setarea aceasta “Add missing TITLE attributes” am pus-o pe Off, nu înțeleg de ce e On implicit;

e. Am adăugat codul:
<?php if (function_exists(‘rank_math_the_breadcrumbs’)) rank_math_the_breadcrumbs(); ?>
pentru a afișa breadcrumbs;

f. La Webmaster Tools sunt toți “usual suspects”, dar Rank Math adaugă și alții, mai puțin folosiți; mulți dintre ei merită ignorați, și poate ar fi mai bine să fie așa – să nu apară “Norton Safe Web Verification ID”, de exemplu;

g. “Edit robots.txt” – ca și în cazul SEO Press, există următoarea funcție: “Here you can edit the virtual robots.txt file”; e OK, merge, dar puteam trăi fără ea;
La SEO Press exista o funcție foarte utilă – apăsai pe un buton și se întâmpla magia (am scris mai sus: “Util, îmi place mult că dintr-un singur click poți pune link către Sitemap.xml.”);
E doar un rând de text, nu e așa de greu să îl scrii manual, e one-time only; dar ar fi ajutat, ce-i drept, acea funcționalitate;

h. “Be careful when editing the htaccess file, it is easy to make mistakes and break your site. If that happens, you can restore the file to its state before the last edit by replacing the htaccess file with the backup copy created by Rank Math in the same directory (.htaccess_back_xxxxxx) using an FTP client.” – ce să zic? Foarte tare explicația, și foarte prietenos;

i. “Usage Tracking” – eu las On;

j. “Auto Update”, la fel, On;

k. “RSS Before / After Content” – nu sunt sigur dacă e setat “Blank” pentru că am importat setările de la Yoast SEO, dar e foarte bine că valoarea este vidă!

l. Întâi, ți se spune
“The Simple mode only logs URI and access time, while the Advanced mode creates detailed logs including additional information such as the Referer URL.”
Apeși Advanced, afli că:
“If you have hundreds of 404 errors, your error log might increase quickly. Only choose this option if you have a very few 404s and are unable to replicate the 404 error on a particular URL from your end.”
Util, foarte bună explicația!

m. Funcție pentru “Debug Redirections”: “Display the Debug Console instead of being redirected. Administrators only.”. Într-adevăr, necesar.

n. Aparent, ai același lucru ca în alte pluginuri: “Auto Post Redirect”. Dar explicațiile lămuresc lucrurile: “Extend the functionality of WordPress by creating redirects in our plugin when you change the slug of a post, page, category or a CPT. You can modify the redirection further according to your needs.”

4. Rank Math -> SEO Titles & Meta (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-options-titles)

a. “Noindex Empty Category and Tag Archives” – aș pune pe On;

b. Partea de Social media mi se pare mai bine implementată decât orice am văzut prin alte părți;

c. Authors Archives – recomand să fie disabled;

d. Foarte bună interfața de gestionare a tipurilor de conținut pagini – Post / Page / Media / Categorii / Etichete;

5. Rank Math -> Sitemap Settings (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-options-sitemap)

a. O funcție utilă – “Include Featured Images: Include the Featured Image too, even if it does not appear directly in the post content.” La SEOPress exista problema că dacă includeai o imagine în articol, dar era și featured image, apărea în sitemap de două ori; aici ai opțiunea de a bifa cum anume vrei să fie tratate featured images; nu rezolvă problema total, pentru că e posibil ca unele posturi să aibă aceeași featured image ca în articol, dar altele poate nu, dar e un bun pas înainte;

b. Foarte granulară setarea pentru sitemap, nu e în niciun caz doar on/off;

6. Rank Math -> 404 Monitor (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-404-monitor)
Funcția face ce ar trebui foarte bine – îți afișează URL-urile care generează erori de tip 404; excelent!

7. Rank Math -> Redirections (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-redirections)
Îmi place mult logica interfeței – “Întâi îți arătăm erorile de tip 404, apoi, dacă dorești să le rezolvi, imediat sub acest meniu ai opțiunea de redirecționare 301”. Excelent!

8. Rank Math -> Search Console (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-seo-analysis)
Arată grafic impecabil, îmi place cel mai mult ca design din tot ce am văzut până acum care să ofere o funcționalitate similară, chiar mai mult decât interfața celor de la Google;

9. Rank Math -> SEO Analysis (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-seo-analysis)
Menționez doar lucrurile cu care sunt de acord din analiza lor:

a. Existență și lungime titlu + descriere;

b. Existență tag h1 (cu aceasta sunt la limită, dar, hai!, de ce nu?; în principiu, însă, e mai puțin relevant)

c. All images on your page have alt attributes. – aceasta îmi place, e util;

d. Your Site Tagline is set to a custom value. – observația aceasta e utilă, e importantă, dar e la nivel foarte jos; da, e OK de făcut, dar e ceva relativ standard;

e. Aceasta a devenit deja implicită – “Your page is using the canonical link tag.”;

f. Your server uses expires header for your images. – bun; vezi și punctul imediat de mai jos;

g. Some CSS files don’t seem to be minified. – ajută! Pe de altă parte, e o verificare standard în testele de viteză, eu nu aș fi inclus-o în plugin; dă-mi un link – testează cu tool-ul A, B, C pentru viteză – Web Dev, GT Metrix, WebPageTest sau altul, dar nu îmi zice unul-două lucruri; prefer să externalizați acest serviciu, și să vă concentrați pe lucrurile de bază în SEO;

h. Some Javascript files don’t seem to be minified. – la fel;

i. “The size of the HTML document is 65 Kb, over the average of 33 Kb and our recommendation of 50 Kb.” – acest lucru și pentru că pun pluginuri SEO care adaugă conținut inutil. 😉

10. Rank Math -> Status & Tools (/wp-admin/admin.php?page=rank-math-status&view=tools)

a. Mai să nu văd “Tools” din meniul de sus; e prima problemă de uzabilitate pe care o am cu pluginul;

b. L-aș fi pus la “Debug” sau ceva similar, alături de Help & Support; majoritatea lucrurilor din pagină sunt cam irelevante;

Validare:
1. Screaming Frog

a. Site-ul creează, din ce îmi dau seama, meta description automat. Am creat un articol de test, și meta descrierea, pentru că nu am specificat-o, a fost creată automat din primele propoziții din text. În opinia mea, soluția aceasta nu este cea mai fericită, eu aș evita să fac acest lucru;

b. Nu primesc nici cu acest plugin vreo avertizare că am vreo 16 imagini de peste 100 KB;
în rest, e similar cu celelalte pluginuri;

2. Schema.org

a. Inițial, am avut o eroare, pentru că atunci când am rulat configuratorul de plugin nu am adăugat un logo dedicat pentru Google; am făcut aceasta ulterior, și am obținut zero erori; apreciez că pluginul are multe opțiuni, și pot bifa/debifa după gust, dar să vezi efort în a găsi fix ce căutai.

b. Schema.org oferit de SEOPress mi se pare mai bun.

3. Facebook, Twitter Open Graph

a. La Facebook totul e OK, nu am specificat Facebook app.

b. La Twitter, nu mi-a recunoscut datele în mod corect. E însă mai puțin important acest aspect. Pe de altă parte, aș fi apreciat dacă pluginul ar fi funcționat corect și pe Twitter.
Aceasta la testarea inițială. Am revenit asupra testului, am dezactivat niște pluginuri de tip AdBlock (uBlock Origin + pluginul standard din FireFox) și a funcționat OK. Phew! Suntem în regulă. Văzusem în codul sursă că se generau codurile de Twitter și era chiar ciudat că nu genera Twitter cards, mai ales că Facebook cards funcționau.

4. Hărți sit XML

a. S-au generat doar două sitemap-uri, cel de posts și cel de pages;

b. Am validat corect sitemap-ul de posts, care e cel mai important:
https://www.xml-sitemaps.com/validate-xml-sitemap.html?op=validate-xml-sitemap&go=1&sitemapurl=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fpost-sitemap.xml&submit=Validate+Sitemap

5. Verificare cu instrumente pentru webmasteri
Se afișează codurile de validare.

6. Profiluri sociale pentru organizație
Nu se afișează. Pe de altă parte, consider că sunt foarte puțin importante (linkul de Twitter al organizației, Facebook page, Pinterest Page, LinkedIn page etc.).

7. Robots.txt
Am setat robots.txt, am actualizat permalinks, nu se afișează. Oh, well, un punct în minus. Iarăși, foarte puțin util.

8. Sitemap-urile de imagini XML
Apar în sitemap pentru blog posts, e OK

9. Breadcrumbs
Apar, apare Schema.org, all good.

10. Dublin core
Pluginul nu are aceasta. Nu consider că e foarte relevant

11. Google News
Nu are funcție pentru Google News. Sunt puține site-uri din România care se califică în a apărea în Google News.

12. 404 monitoring
Funcționează bine, am testat.

13. Redirections
All good.

14. Add missing ALT attributes

a. Da, face ce trebuie.

b. Mie mi se pare o încercare de manipulare a Google – să pui în ALT text titlul postului, mai degrabă decât un om să stea să pune textele manual. Dar e o funcție utilă pentru multe site-uri.

15. Categorii goale – marcate automat cu noindex
Da, am creat o categorie, totul este cum ar trebui.

16. Testare editare articol / postare articol nou

Menționez doar aspectele mai importante, nu discut fiecare punct din listă:

a. Celelalte pluginuri SEO făceau un lucru care mi se părea natural, și pe care nu l-am punctat, dar care la pluginul Rank Math e opțional – să ai testele nu în bara laterală, dreapta, înghesuite, ci sub editorul articolului. Aici abia vezi ceva, totul e îngrămădit. Apreciam mai mult interfața celorlalte pluginuri.

b. Focus Keyword not found in the URL. – util.

c. Ăsta e chiar aberant: “Your SEO title doesn’t contain a number.”. Da, poate ajuta să ai numere în titluri, dar nu atât cât să faci un criteriu din acest lucru.

d. “Use Table of Content to break-down your text.” – uite, o funcție pe care m-aș bucura să o găsesc și la alte pluginuri. Am întâlnit sugestia de a folosi headings, dar table of content ar fi și mai bun.

e. Pot alege “Article Type: Article / Blog Post / News Article”.

#Concluzii Rank Math

Merită achizționat pluginul Rank Math?

Câteva puncte tari:
1. Sitemap e binevenit

2. Faptul că în Dashboard pot activa / dezactiva atât de simplu diferitele funcționalități ale pluginului mi se pare foarte tare! Apreciez mult acest lucru, e o interfață foarte prietenoasă, cea mai prietenoasă, până acum, din ce am testat;

3. Funcția “Noindex Empty Category and Tag Archives” e foarte tare!

4. Enable auto update of the plugin – util!

5. Foarte tare opțiunea de tip CRUD manager (“Create, read, update and delete”) – totul granular!

6. Redirect Attachments – util;

7. “Add missing ALT attributes – Add alt attributes for images without alt attributes automatically. The attribute is dynamically applied when the content is displayed, and the stored content is not changed.” – Foarte binevenit! Am adăugat următoarea formulă: “%filename% %sep% %title%”, se pot găsi și altele.

8. “Use Table of Content to break-down your text.” – uite, o funcție pe care m-aș bucura să o găsesc și la alte pluginuri. Am întâlnit sugestia de a folosi headings, dar table of content ar fi și mai bun.

Răspunsul e că îmi place cel mai mult, din toate pluginurile pe care le-am testat. Pe de altă parte, pentru olivian.ro, cel puțin momentan, tot manual voi scrie codul de SEO (voi folosi, desigur, extensie pentru sitemap; poate voi pune și ceva pentru schema.org).

Ce apreciez foarte mult la Rank Math sunt 2 lucruri – au uzabilitate foarte bună, e un plugin excelent pe partea asta (e simplu să apeși / alegi / bifezi) și faptul că au foarte multe opțiuni din care să alegi (e foarte customizabil). Dacă e să instalez pluginul pe site-ul unui client, mă aștept ca acesta să se descurce intuitiv cu multe setări, pentru că sunt foarte bine gândite, și, de asemenea, dacă e cazul să dorească ceva în mod particular, pluginul să permită asta.

Un răspuns mai nuanțat e că depinde mult de specificul site-ului, de cine gestionează extensia. Yoast SEO e foarte popular, foarte cunoscut, poate fi folosit de începători. Rank Math e fix opusul, deși are o interfață prietenoasă, deși au un UX formidabil, e foarte complex. SEOPress are niște lucruri, precum Video Sitemap sau Google News feed care sunt doar ale lui. Depinde ce dorești.

Consider că cei de la Yoast SEO au următoarea problema: sunt captivi faptului că audiența lor s-a obișnuit cu interfața simplă a pluginului, fără multe opțiuni care, pur și simplu, funcționează bine. Da, e OK, toate bune, până dorești să schimbi ceva, ai vrea ceva să fie diferit. Atunci ai nevoie de mai mult.

Dar dacă ai nevoie de un plugin foarte ușor de folosit șî cu facilități puternice, Yoast SEO poate fi o soluție bună.

#Test #6: The SEO Framework – varianta gratuită + instrumentul pentru extensii (fără WooCommerce)

1. Am ignorat:
a. AMP (Accelerated Mobile Pages): în opinia mea, are o utilitate destul de mică pentru multe site-uri mai mici; dacă ai nevoie, merită investigat;

b. “The Incognito extension hides all development-comments from The SEO Framework.” – Ar putea fi utilă, dar pentru scopul articolului de față, prefer să nu;

c. “The Title Fix extension makes sure your title output is as configured. Even if your theme is doing it wrong.” – văd cum este fără, și activez acest lucru dacă e cazul;

2. Am activat
– “The Origin extension redirects attachment-page visitors back to the parent post.” – Funcția aceasta se pare că e în toate pluginurile pe care le-am testat;

3. SEO -> SEO Settings (/wp-admin/admin.php?page=theseoframework-settings)

a. Teoretic, e “de bine” că am toate setările într-un singur loc. Practic, însă, acest lucru le face mai greu de găsit;

b. Ca să ajungi la setări din admin, trebuie să mergi pe SEO, faci hover, aștepți să apară meniul, apoi apeși pe SEO Settings; eu aș fi făcut un singur element din meniu, aș fi mutat “Extensions Manager” într-un tab distinct, după “Post Types”, și aș fi făcut să dispară hoverul. Alternativ, aș fi făcut, ca la celelalte module SEO testate, taburile de la “Site Settings” să fie vizibile în meniul din stânga al WordPress, unele sub altele.
Eu sunt de părere că Scrolling is better than clicking – Blog de Olivian Breda, dar nu e OK întotdeauna. Aici, poate fi mai dificil de găsit o setare, sunt foarte multe pe pagină.

c. Am bifat “Display the SEO Bar in the SEO Settings metabox?”;

d. Am bifat “Remove term type prefixes from title?” – mi se pare inutilă funcția;

e. “Automatically generate descriptions?” – în sfârșit, un plugin care permite eliminarea descrierilor generate automat! O adăugare binevenită! Sigur, însă, nu contează foarte mult; adică, ori le pui manual, ori le generează pluginul, nu văd ca pe o mare problemă generarea automată, pentru majoritatea site-urilor;

f. “Facebook Author Fallback Page” / “Twitter Author Fallback Profile” – util, aș fi preferat să am această funcție și la alte pluginuri;

g. “Add article:published_time to posts? Add article:modified_time to posts?” Published time mi se pare util, dar modified time e mai sensibil. Nu e o problemă, dar e demn de menționat că alte pluginuri nu oferă opțiunea schimbării acestui element, și e o notă destul de importantă. Poate eu nu doresc să știe alții când îmi editez un articol, sau cel puțin aș dori să știu despre acest lucru.

h. “Google+ Profile†” – Ups!, aceasta e o scăpare, nu mai există această rețea. 🙂

i. Au la LinkedIn link, ca exemplu, un link de forma linkedin.com/in/… Dar acela e un link de tip utilizator. Linkurile de tip pagină/companie arată așa – https://www.linkedin.com/company/berkley/ E o scăpare. Poate fi un detaliu neimportant, am tot prezentat în audit scăpări de acest fel. Scăpările arată una din următoarele: nepricepere (nu știi bine că un link de tip LinkedIn de companie nu are /in/) sau dezinteres (“E doar un link exemplu, cui îi pasă? Cine știe să pună un link, sigur știe să înțeleagă acest lucru, oricum, așa că e irelevant”). Aceeași logică se poate aplica și altor erori, prezentate mai sus. Dar erorile astea dau rău.

j. “Apply noindex to every second or later archive page?” – când am citit acest lucru, m-am speriat un pic, am crezut că se aplică tuturor paginilor de arhivă, inclusiv paginii 2 a blogului; nu se aplică; în opinia mea, ar trebui explicat un pic mai bine acest text;

k. “Warning: No public site should ever enable this option. (cu roșu) Apply noindex to the entire site?” – Foarte OK partea aceasta, cu avertizare;

l. “Webmaster Integration Settings” – sunt mai puține ca la alte site-uri, dar nu duc lipsa; 🙂

m. “Output sitemap?” – mă bucur că e numele și calea către fișierul de tip sitemap arată într-un format standard – /sitemap.xml -, dar, din păcate, e un singur fișier, nu mai multe; eu am un site mic, dar pentru site-urile mari e de preferat să împarți sitemap-ul în tipuri de sitemap diferite;

n. “Add sitemap location to robots.txt?” – Util, e funcția pe care o folosesc mai mereu;

o. “Convert feed entries into excerpts?” – E OK funcția, dar nu mi se pare OK să fie bifată implicit; am dezactivat-o;

p. Și funcția aceasta e bifată implicit și nu e OK “Add link to source below the feed entry content?”;

q. “Performance” (iau acestă funcție la final, nu e foarte logic pusă în ierarhia paginii):
“Altering the query allows for more control of the site’s hierarchy.
If your website has thousands of pages, these options can greatly affect database performance.
Altering the query in the database is more accurate, but can increase database query time.
Altering the query on the site is much faster, but can lead to inconsistent pagination. It can also lead to 404 error messages if all queried pages have been excluded.”
O funcție utilă, dar nu ține de un plugin SEO, în opinia mea, ci de un plugin de caching. Altfel, e binevenită.
Am bifat toate opțiunile de aici (“Enable search query alteration?” / “Enable archive query alteration?” / “Enable automated Schema.org output cache?” / “Enable sitemap generation cache?”)

r. “Timestamps help indicate when a page has been published and modified. Timestamp Format Settings. This setting determines how specific the timestamp is. 2020-01-02 SAU 2020-01-02T17:09+02:00” – e una din cele mai utile funcții de privacy pe care am văzut-o vreodată. Vrei să informezi alți oameni când ai actualizat articolul? Da sau nu. Pe de altă parte, poate vrei să informezi doar despre zi, nu despre oră. Util, dar nu neapărat pentru SEO.

Validare:
1. Screaming Frog

a. Este primul plugin din cele testate care, când generează meta descrieri în mod automat, face aceasta în limita a 161 de caractere.

b. Pe de altă parte, face acest lucru tăind meta descrierea și adăugând 3 puncte: “…”. Exemplu:
“Când oamenii se gândesc pentru prima oară la realizarea unui site pentru diferite lucruri (site-ul unui mic cabinet medical, site-ul care să reprezinte imaginea…”
În opinia mea, este o soluție mai puțin fericită.

c. În rest, face lucrurile OK, ca restul pluginurilor.

2. Schema.org
Generează mai puține elemente decât alte pluginuri analizate.

3. Facebook, Twitter Open Graph
Totul e OK, cum ar trebui să fie.

4. Hărți sit XML
Am detaliat anterior, problema e că se generează un singur sitemap (/sitemap.xml), și acest lucru nu e foarte OK pentru site-urile de dimensiuni foarte mari. La un site mic, e OK însă.

5. Verificare cu instrumente pentru webmasteri
Sunt OK.

6. Profiluri sociale pentru organizație
OK.
<script type=”application/ld+json”>{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”Organization”,”url”:”/”,”name”:”Olivian Breda”,”logo”:”/wp-content/uploads/2020/01/cropped-logo-olivian-ro-oct-2019.png”,”sameAs”:[“https://www.facebook.com/olivian.ro/”,”https://twitter.com/olivianro”,”https://www.instagram.com/olivianbreda/”,”https://www.youtube.com/channel/UCnDsJOoxn5p12Oa4m_iLMXA”,”https://www.linkedin.com/in/olivian/”,”https://ro.pinterest.com/olivian_breda/”]}</script>

7. Robots.txt
Am activat robots.txt, dar ținând cont de “Note: robots.txt files can’t be generated or used on subdirectory installations.”, chiar dacă am actualizat permalinks, e firesc că am obținut eroare.

8. Sitemap-ul pentru imagini
Nu există în plugin.

9. Breadcrumbs
Nu sunt vizibile în site, dar în schema.org ele există. Eu consider că e destul de bine.

10. Dublin core
Nu există.

11. Google News
Nu are această funcționalitate.

12. 404 monitoring
Nope.

13. Redirections
Doar varianta standard. Pot adăuga o redirecționare când adaug/șterg un articol.

14. Add missing ALT attributes
Lipsește

15. Noindex pe categoriile goale?
Da, funcționează, deși nu are opțiuni în admin pentru aceasta.

16. Testare postare articol

a. Dacă pluginul anterior testat, Rank Math, avea doar bară laterală dreapta, pluginul curent e prezent doar sub articol; nu e rău, dar ar fi fost mai OK să fie în ambele locuri;

b. Mă bucură că nu are multe elemente inutile, are doar titlu, descriere, elemente sociale, indexare, redirect 301, dacă e cazul; doar lucrurile de bază, e foarte OK!

#Concluzii The SEO Framework – varianta gratuită + instrumentul pentru extensii

Ce mi-a plăcut la acest plugin?
1. “Facebook Author Fallback Page” / “Twitter Author Fallback Profile” – util, aș fi preferat să am această funcție și la alte pluginuri;

2. “Add article:published_time to posts? Add article:modified_time to posts?” Published time mi se pare util, dar modified time e mai sensibil. Nu e o problemă, dar e demn de menționat că alte pluginuri nu oferă opțiunea schimbării acestui element, și e o notă destul de importantă. Poate eu nu doresc să știe alții când îmi editez un articol, sau cel puțin aș dori să știu despre aceasta.

Nu mi se pare, însă, că este suficient de performant, comparat cu alte pluginuri.

#Setup WooCommerce

1. Folosind instrucțiunile de aici: Importing WooCommerce Sample Data – WooCommerce Docs, am importat produsele, inclusiv imagini, de test.

2. Am editat prima pagină, am făcut să fie magazinul prima pagină;

3. Am creat o pagină, Blog, am făcut să fie afișate acolo articolele de blog;

4. Am editat mult meniul de sus, am făcut să afișeze doar anumite elemente în meniu;

#Test #7: Yoast SEO Premium – cu WooCommerce

1. Instalat și activat exstensia de WooCommerce;

2. În mod implicit, WooCommerce nu vine cu facilitate de tip “producător”, am instalat modulul: Perfect WooCommerce Brands – WordPress plugin | WordPress.org
Este, de altfel, singura setare posibilă;

3. Am testat Schema.org pentru pagina de categorie (zero warnings/errors):
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/#url=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fcategorie-produs%2Faccessories%2F

4. Am testat Schema.org pentru pagina de produs (3 warnings):
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/#url=https%3A%2F%2Folivian.ro%2Ftest-seo-plugins%2Fprodus%2Fbeanie%2F

5. Am instalat pluginul:
Product GTIN (EAN, UPC, ISBN) for WooCommerce – WordPress plugin | WordPress.org
Am căutat apoi să verific Schema.org. Tot a rămas un Warning.

6. Am încercat și:
WooCommerce UPC, EAN, and ISBN – WordPress plugin | WordPress.org,
tot fără succes.
Probabil se pot găsi soluții, dar e ceva mai complicat tehnic, și e doar warning, nu error, consider că e relativ OK.

#Test #8: WooCommerce instalat alături de SEOPress PRO

1. Dezactivat pluginurile pentru ISBN și Yoast SEO;

2. Activat pluginurile SEOPress + PRO;

3. În pagina de setări WooCommerce (/wp-admin/admin.php?page=seopress-pro-page), bifat toate astea:
– Cart page noindex
– Checkout page noindex
– Customer account pages noindex
– OG Price Add product:price:amount meta for product
– OG Currency Add product:price:currency meta for product
– Remove WooCommerce generator tag in your head Remove WooCommerce meta generator
Toate ajută.

4. Am adăugat Schema.org pentru produse (/wp-admin/edit.php?post_type=seopress_schemas), nu există pentru categorie;
Am schimbat din Disponibil în InStock

5. În urma validării, pagina de categorie nu are erori, dar nici nu are Schema.org dedicată, iar pagina de produs are 4 Warning-uri. Codul este valid, dar imperfect.
Cred că sunt rezolvabile toate bugurile.

6. După ceva cercetări, am rezolvat 2 Warning-uri, îmi afișează un Warning în 2 instanțe ale tipului “Product”, ambele pentru ISBN;

7. Se poate dezactiva din admin Remove WooCommerce Schemas / Remove WooCommerce breadcrumbs schemas only și atunci unul din listinguri dispare, deci rămâne un singur Warning, pentru ISBN;

#Test #9: WooCommerce – SEO: Rank Math și Schema Markup Rich Snippets (ambele, gratuite)

1. Dezactivat SEOPress + PRO;

2. Activat Rank Math + Plugin pentru Schema Markup Rich Snippets;

3. Addonul dedicat al Rank Math pentru WooCommerce era deja activat în Dashboard-ul pluginului Rank Math, s-a activat automat când am activat pluginul principal;

4. Mi se par utile, în setări, opțiunile:
Remove WooCommerce generator tag from the source code. și:
Remove Schema Markup Data from WooCommerce Shop archive pages.

5. În pagina de categorie sunt listate 5 produse, și fiecare din ele are aceeași eroare:
“One of offers or review or aggregateRating should be provided.”
Nu am reușit să trec de ea. Sigur că se poate rezolva într-un fel sau altul, dar la o primă inspecție nu reușesc să trec de asta.

#Test #10: The SEO Framework – varianta gratuită + instrument extensii (WooCommerce)

Din ce îmi dau seama, pluginul nu are funcționalitate gratuită pentru WooCommerce;

#Concluzii WooCommerce

Consider că toate pluginurile pot fi configurate să aibă Schema.org pe pagina de categorie și produs, mai ales că WooCommerce însuși vine cu un set de astfel de date. Sunt Warninguri, dar în general nu sunt erori de netrecut.

#Cum ar arăta un plugin de SEO cu îmbunătățiri față de ce e acum pe piață?

Funcții pe care le-aș aprecia la un plugin de SEO:
– Să îmi zică dacă atunci când introduc o imagine cu nume lung (/wp-content/uploads/2019/12/a-person-holding-a-white-and-gray-smartphone-2433164-1024×640.jpg), URL-ul final are peste 100 de caractere;
– Să facă un scan al tuturor URL-urilor finale și să îmi zică când unul din ele depășește 100 de caractere cu spații;
– Să mă avertizeze să redenumesc o imagine înainte să o uploadez, și să îmi recomande să adaug ALT title pentru imagini;
– Să îmi recomande soluții prin care aș putea folosi formate de imagini precum WebP;
– Să scaneze tot site-ul și să îmi zică care sunt meta titlurile care depășesc 70 de caractere cu spații, cu tot cu nume site;
– Să NU facă meta descrieri automate, în schimb să îmi sugereze să fac eu MD;
– Să îmi arate un avertisment pentru toate paginile care nu au o meta descriere între 120 și 160 de caractere cu spații;
– Să îmi sugereze că într-o meta descriere ar trebui să fie minim 4 propoziții foarte scurte, distincte;
– Să îmi dea un link prin care pot căuta la Google Meta descrieri făcute de alții în reclame Google AdWords (exemplu link »).
– Să îmi spună că h2-hn nu prea contează, iar h1 contează prea puțin, atâta timp cât am în pagină un text cu font mare, titlul paginii, dar nu pus în <h1>text</h1>;
– Să îmi scaneze site-ul pentru toate imaginile >100 de KB și să îmi sugereze soluții;
– Să îmi dea linkuri prin care pot scana site-ul după erori de configurare limbă;
– La modul general, să îmi dea linkuri către posibile scanări – un link de scanare cu web.dev, unul către niște tool-uri tari etc.;
– Să nu îmi dea foarte multe elemente pe care să le ignor; e frustrant să mergi la Webmaster Tools la Rank Math și să ți se menționeze “Norton Safe Web Verification ID” – n-ai auzit de el, nu vrei să îl instalezi, vei rămâne cu impresia că e ceva ce ar trebui să nu fi activat inițial; dă-mi lucruri de care aș putea avea nevoie; sunt de acord cu linkuri de resurse, sunt de acord să citesc cât mai mult; dar nu îmi da lucruri despre care estimezi că nu le voi folosi; pe de altă parte, dacă un anumit element are mai puțini utilizatori, dar pentru ei contează foarte mult acea funcționalitate, include-o, desigur; dar partea cu Norton cred că are și puțini utilizatori, și aceștia nu sunt mari fani ai ei;
– Îmi place mult la Rank Math faptul că în opinia mea se vede că au investit timp și efort în a crea o interfață bună; sunt multe lucruri de uzabilitate și design care sunt ce ar trebui să fie un plugin SEO; apreciez, de asemenea, gradul ridicat de detaliu al pluginului; ești întrebat câte-n lună și stele, și, chiar dacă asta ar părea la prima vedere o exagerare, în realitate mă bucură acest lucru; vreau să am opțiuni, să pot alege între A și B.

#Concluzii personale + linkuri către alte articole

Dacă mai doriți alte lecturi pe tema “ce plugin de SEO mi se potrivește?”, vedeți și:

Unele din listele de mai sus fac ce am sugerat și eu ca metodă alternativă de analiză – sintetic, doar un executive summary, o privire din avion asupra principalelor funcționalități, o bifare de sus. Eu am căutat să intru în profunzime.

O altă variantă a auditului meu ar fi ca cineva să ia doar analizele comparative din ultimele 3-9 luni (sugerez 6), și să facă o meta-analiză – o analiză a analizelor SEO, cu concluzii. Ar putea fi util. Dar, iarăși, și acest tip de audit ar trebui reluat periodic.

Succes!

PS:

Vezi album foto »