5 pași SEO pentru a atrage mai mulți clienți în magazinul tău online din Google
Continut
- 1. Realizează un diagnostic al site-ului și un research al concurenței
- 2. Stabilește obiective SMART pentru strategia SEO pe care o aplici pentru magazinul tău online
- 3. Definește audiența și cunoaște-i caracteristicile cu ajutorul instrumentelor specializate
- 4. Alege mixul optim de canale de comunicare și ponderea lor în efortul SEO și de marketing digital pentru magazinul tău online
- 5. Concentrează-te pe nevoile clienților în stabilirea acțiunilor SEO și a strategiei de conținut
Ești antreprenor 2.0, iar succesul magazinului tău online este rezultatul deciziilor offline pe care trebuie să le iei în fiecare zi, de cele mai multe ori sub semnul impredictibilității macroeconomice și al mișcărilor surprinzătoare de pe piața e-commerce.
Cum îți stabilești indicatorii cheie de performanță, strategia de business și canalele de promovare? Ce să consideri mai întâi: noul sau rutina? Externalizezi sau integrezi?
Trebuie să te adaptezi continuu, dar ai nevoie de certitudini ca să poți planifica resurse, bugete, direcții de dezvoltare. În acest context, te concentrezi pe site-ul magazinului tău, care este locul unde plasezi produsele și totodată sursa principală de vizibilitate pentru clienții actuali și potențiali.
Prioritară este optimizarea site-ului, adică acel SEO despre care vorbește toată lumea. Fiecare firmă încearcă să-și construiască strategiile și tehnicile pentru creșterea vizibilității site-ului în rezultatele motoarelor de căutare, mai ales în Google (90% dintre căutări se efectuează prin acest search engine).
Îți prezentăm în continuare pașii pe care să-i urmezi în construirea, implementarea și perfecționarea strategiei SEO, ca să atragi un număr cât mai mare de clienți, în urma căutărilor pe care aceștia le fac în Google.
1. Realizează un diagnostic al site-ului și un research al concurenței
Primul pas constă în realizarea cercetărilor de business, pentru poziționarea afacerii, identificarea potențialului de creștere și determinarea nișei concurențiale. Această etapă cuprinde și o scanare a firmelor competitoare, pentru a evalua gradul de optimizare a site-urilor concurente, metodele și tehnicile pe care le folosesc pentru a se impune pe piață.
Aici intervine SEO cu analize specifice și instrumente online de diagnosticare a eficienței fiecărei pagini dintr-un site de prezentare sau magazin online. Examinarea detaliată a site-ului, prin SEO On Page, auditarea arhitecturii de site și a conținutului stau la baza identificării problemelor, erorilor, neconcordanțelor, dar și a oportunităților de optimizare.
Limitările de programare și cele de structură sunt adresate unitar, iar specialiștii SEO îți vor propune prioritățile de lucru, chiar din această etapă de început a strategiei online. Poate fi vorba despre optimizări de coduri, generare de meta tag-uri, upgrade de arhitectură de site, totul pentru îmbunătățirea percepției pe care o are Google asupra magazinului tău online.
Este un moment important, pentru că presupune tot setul de analize, ca la doctor. Vor fi studiate și evaluate structura site-ului si linking intern, comportamentul utilizatorilor pe site, factori de UX, context semantic, entități și content similar pe web ș.a.
2. Stabilește obiective SMART pentru strategia SEO pe care o aplici pentru magazinul tău online
Ai aflat cum stai cu site-ul și deja ai pus în mișcare acțiuni de ameliorare, repoziționare, reconfigurare a conținutului online. Acest efort tehnic trebuie replicat și în zona de management, prin stabilirea obiectivelor SMART ale strategiei de SEO pe care o construiești, ca să atragi mai mulți clienți prin Google și alte motoare de căutare.
Ai nevoie de obiective specifice, măsurabile, abordabile, relevante și time bound (încadrabile în timp). Astfel vei putea demara acțiuni concrete pentru fiecare obiectiv și vei putea evalua rezultatele.
O greșeală comună este refugierea în obiective generale, care sunt dezirabile și atractive, dar nu îți rezolvă problemele de fond ale afacerii. Soluția? Identifică nevoile de business, formulează acțiuni, aplică pâlnia de vânzări (sales funnel). Concentrează-te pe obiective specifice și cuantificabile, pe baza priorităților semnalate în urma analizei SEO inițiale.
3. Definește audiența și cunoaște-i caracteristicile cu ajutorul instrumentelor specializate
Dacă te afli la început de drum cu magazinul online, definirea audienței trebuie realizată prin răspunsuri la întrebări precum: La ce ce nevoi specifice răspund produsele tale? Care sunt elementele de noutate și factorii de unicitate pe care îi aduc aceste produse pe piață?
Pentru o afacere online deja lansată, se impune o analiză a profilului de clienți și o segmentare în funcție de categorii de produse, nivel de satisfacție, feedback și “cârlige emoționale” (emotional triggers) care să facă diferența în cadrul procesului de conversie.
Prin instrumente SEO specifice, vei beneficia de consolidarea identității de brand, iar algoritmul de rankare de la Google îți va fortifica relația cu audiența ta, crescându-i nivelul de uzabilitate.
4. Alege mixul optim de canale de comunicare și ponderea lor în efortul SEO și de marketing digital pentru magazinul tău online
Ca să crești numărul de clienți pentru magazinul online este necesară abordarea mai multor canale de comunicare, astfel încât produsele tale să fie vizibile atât pe site-ul propriu, cât și pe alte platforme online sau în cadrul unor acțiuni de marketing digital.
Vei avea nevoie de cel mai bun mix de SEO on-site și off-site, de aceea se recomandă colaborarea cu firme specializate, care să stabilească proporția optimă între tacticile și strategiile de optimizare a site-ului, respectiv a atragerii de link-uri de pe alte site-uri.
Această etapă de SEO presupune două direcții de acțiune: cea internă, pentru optimizarea magazinului online, și cea externă, pentru creșterea vizibilității acestuia. Nu poți neglija niciuna dintre componentele SEO, dacă vrei să obții rezultate eficiente și durabile.
Primele poziții în Google se obțin prin SEO on-site (cod de calitate, viteză optimă a site-ului, structură optimizată, content calitativ și relevant), dar și cu ajutorul SEO off-site (prin numărul și calitatea link-urilor externe dinspre alte site-uri către magazinul tău online).
Practic trebuie să-ți asumi trecerea de la o strategie tradițională de SEO la una holistică, pe care să o implementezi cu ajutorul firmelor de marketing digital, ca pe un veritabil ecosistem de tactici și strategii, precum UX – User Experience, UI – User Interface, integrare SEO – Content Marketing, PPC Marketing, Social Media Marketing, Email Marketing.
5. Concentrează-te pe nevoile clienților în stabilirea acțiunilor SEO și a strategiei de conținut
În centrul strategiei SEO pentru magazinul tău online sunt clienții, așa că acțiunile de marketing online, în special strategia de conținut, trebuie să fie customer oriented. Asigură-te că site-ul prezintă content relevant, mobile friendly, structurat pe baza intențiilor de căutare pe care le-ai identificat la utilizatori.
Aplică grila 3 CO (coerență, consistență, consecvență) pentru a crea mixul de comunicare optim pe toate canalele unde sunt prezente produsele firmei (magazin online, site-uri externe, rețele sociale ș.a.).
Astfel vei reuși să listezi conținut relevant pentru publicul țintă, pe baza analizării intențiilor de căutare pe Google. Dincolo de utilizarea unor keywords potrivite, este necesară transmiterea unor mesaje creative, care să diferențieze magazinul online între sute de site-uri similare și care să-i atragă pe clienți prin cei 3 O: originalitate, onestitate, ocazii (oferte).
Experiența clienților pe website-ul magazinul tău online reprezintă un criteriu major, în perspectivă de ranking și de optimizare SEO. Prin parcurgerea celor 5 pași vei aduce la un nou nivel interacțiunea clienți – site – produse și vei reuși să bifezi factorii GREAT, aceia care contează cu adevărat într-o strategie de marketing digital (Google, Revenue, Expertize, Authority, Trust).