5 obiective de content marketing care fac diferenta intre esecul si succesul unui business
Continut
Te-ai intrebat vreodata de ce un anumit tip de content din strategia de marketing functioneaza foarte bine in cazul unor companii, dar pare sa nu aiba niciun fel de rezultate pentru altele? Sau de ce un continut ce pare perfect nu face nimic, de fapt, pentru a aduce un plus de valoare afacerii?
„Content is the king / Continutul este regele” a fost un cliseu foarte des folosit in mediul online, mai ales in ultimii ani, dar nu este suficient, in ciuda asteptarilor. Acesta nu va ajuta compania daca nu este luat in considerare un aspect esential – Content marketing-ul este un instrument derizoriu fara stabilirea unor obiective clare.
Ce face content marketing-ul sa functioneze?
Pentru a ajuta content marketing-ul sa isi atinga scopul de a construi o notorietate a brandului in cadrul audientei sale, (asa cum am explicat in articolul “Ce inseamna content marketing si ce loc ocupa in mixul de marketing”), primul lucru pe care este bine sa il faci e sa analizezi obiectivele de marketing ale afacerii tale. Apoi, trebuie sa creezi un continut care serveste aceste obiective, in loc sa dai publicului informatii irelevante doar pentru a “bifa” aceasta activitate.
Iata cinci obiective de marketing pe care trebuie sa le ai in vedere pentru ca business-ul sa se bucure de succes:
1. Construieste o relatie bazata pe incredere intre brand si public
Atunci cand oferi un continut util, interesant si valoros, oamenii sunt atrasi de brand si invata cum sa foloseasca produsele puse la dispozitie. Isi dau seama cum poti sa ii ajuti si devin interesati sa intre in contact cu tine, capatand incredere in companie.
2. Educa si informeaza clientii
Una dintre cele mai bune strategii ce tin de content marketing se refera la informarea si educarea publicului. Practic, prin intermediul continutului livrat, le arati oamenilor intr-un mod cat mai obiectiv care sunt beneficiile pe care le castiga daca achizitioneaza produsul respectiv. Care este scopul final? Ii faci sa se identifice cu valorile marcii respective.
3. Invata sa intelegi nevoile clientilor
Pentru a le da clientilor exact ce au nevoie, trebuie sa le intelegi problemele si nemultumirile. Ce isi doresc? Ce ii deranjeaza? De ce anume sunt interesati? Odata atins acest punct, ai “nucleul” pe care urmeaza sa se bazeze continutul. Un plan eficient de content marketing lasa loc pentru intrebari venite de la public. Acestea pot fi trimise pe email, in comentariile de pe blog, la telefon, pe Facebook, etc. Citeste-le, asculta-le si incearca sa tii cont de ele, folosindu-le ca un “ghid” pentru continutul viitor.
4. Fidelizeaza clientii actuali
De cele mai multe ori, din dorinta de a se dezvolta peste noapte, companiile fac o greseala uriasa in ceea ce priveste relatia cu clientii – pun accentul pe atragerea unui public nou si neglijeaza legatura cu cel existent. Desigur, orice afacere are nevoie de noi clienti, dar oamenii care cunosc deja brandul si care au cumparat in trecut sunt foarte importanti. Asadar, construieste o comunicare stransa cu ei, arata-le ca le apreciezi fidelitatea, iar ei te vor recompensa pentru asta.
5. Atrage noi consumatori
Continutul trebuie sa fie suficient de convingator si sa aiba un impact puternic in mediul online, astfel incat sa atraga link-uri, like-uri, sa fie share-uit si sa starneasca interesul, fiind subiectul unor conversatii in social media. De ce? Pentru ca asa esti vizibil pentru potentialii clienti. Ai nevoie de un flux constant de noi perspective pentru a mentine sanatoasa afacerea ta.
Fiecare strategie de content marketing difera de la caz la caz, in functie de tipul de afacere si de rezultatele dorite, insa obiectivele de marketing stabilite de la bun inceput pot fi cheia unui business de succes!