5 modificari de SEO local aduse de Google Possum Update in Septembrie 2016

La inceputul lunii septembrie, mai multe servicii specializate in urmarirea rezultatelor Google au sesizat modificari majore in SERPs, ceea ce a dus cu gandul la un nou Update. Google a mentionat doar ca nu este vorba despre un update de tip Penguin, insa nu a oferit mai multe informatii. 

Specialistii SEO sunt de parere acum ca am avut de fapt parte de doua update-uri diferite, primul din ele fiind adresat doar zonei de rezultate de tip Google Maps ce apar pentru anumite cautari deasupra rezultatelor organice. Al doilea update Google, inregistrat la cateva zile distanta (tot la inceputul lunii Septembrie), a adus modificari in rezultatele organice, insa nici de aceasta data nu este vorba de Penguin.

Primul dintre cele doua update-uri (si cel mai important) a primit in industrie numele de „Possum”, marind astfel menajeria Google, care cuprindea deja ursi panda, pinguini, porumbei sau pasari colibri. Efectele identificate dupa acest update Google sunt urmatoarele:

1. Companiile aflate in afara oraselor au inregistrat o imbunatatire a vizibilitatii. 

Practic, pana in la acest update, Google tinea cont de limitele admnistrative ale unui oras ca de un zid invizibil, companiile aflate in afara lui intrand foarte greu in rezultatele cautarilor realizate in oras. La nivel international s-a observat o imbunatatire considerabila a modului in care Google trateaza aceste situatii dupa update-ul Possum. 

2. Google pare sa catalogheze ca duplicate rezultate din acelasi domeniu, daca impart aceeasi adresa.

Spre exemplu, daca o clinica medicala are inregistrate locatii diferite pentru clinica si pentru cabinete individuale din cadrul sau pe aceeasi adresa, au crescut acum sansele ca Google sa afiseze un singur rezultat, celelalte fiind ascunse, chiar daca sunt relevante. Este un comportament vizibil de mult timp in rezultatele organice, unde motorul de cautare nu afiseaza mai multe rezultate de la acelasi site, decat in cazuri foarte rare. Rezultatele ascunse/ filtrate sunt insa vizibile daca utilizatorul face zoom in pe locatia respectiva.

Experimentele realizate de agentia Bright Local demonstreaza ca Google nu tine cont doar de NAP in stabilirea duplicitatii unor locatii, astfel incat nu este suficient ca doua listari similare ce impar aceeasi adresa sa-si mentioneze doar elementul diferentiator (etaj, apartament, etc.). Acest lucru demonstreaza ca algoritmii Google sunt mult mai complecsi decat intuim si ca pe serverele companiei exista cu siguranta o cantitate impresionanta de date referitoare la companii.

Important de precizat ca aceasta filtrare nu este o penalizare propriuzisa. Google alege doar sa nu afiseze rezultatul pentru ca il considera acelasi/ duplicat cu unul deja afisat, apartinand aceleiasi companii. Practic, asa cum in cazul unui site in care exista doua pagini foarte relevante despre albine, Google o va afisa in rezultate doar pe una dintre ele, la fel si pe zona de listari locale (doar ca in acest caz el poate identifica in mod eronat cele doua listari ca apartinand aceluiasi proprietar).

3. Locatia utilizatorului care face cautarea conteaza din ce in ce mai mult.

Experimentele au demonstrat ca rezultatele locale sunt si mai influentate acum (dupa acest update Google) de locatia vizitatorului, astfel incat oamenii primesc rezultate mult mai diferite la aceeasi cautare, in functie de proximitatea geografica fata de acestea.

Acest lucru este foarte important in special pentru monitorizarea campaniei SEO, pentru ca acum sunt necesare instrumente capabile sa preia pozitiile cu si mai mare precizie, din localitatea dorita. Un astfel de instrument este Georanker (aplicatie dezvoltata in Romania).

4. Rezultatele sunt mai diferite, in functie de variatii minore ale sintagmei cautate.

Spre exemplu, o cautare pentru [keyword + oras] poate returna rezultate diferite de [keyword + in + oras] sau [oras + keyword]. Acest lucru este cauzat probabil de evolutia algoritmului, care inca „invata” singur, pe masura ce este folosit. Aceasta strategie, de integrare AI (inteligenta artificiala) in algoritmii de cautare este tot mai utilizata de Google in ultimii ani (vezi Rank Brain).

5. Rezultatele locale sunt din ce in ce mai independente de cele organice.

Pana acum, o penalizare Google a site-ului in rezultatele organice avea un puternic impact in vizibilitatea companiei la nivelul rezultatelor locale. Acest lucru pare sa nu mai fie valabil dupa update Possum din Septembrie.

In mod evident, Google stie in continuare ca este vorba despre aceeasi entitate, date fiind conexiunile multiple existente intre site si listarea din Google My Business. Se doreste probabil o independenta tot mai vizibila intre indexul web si cel pentru companii. Masura este de bun augur pentru companiile cu o prezenta pe organic web slab optimizata.

Se manifesta insa tot mai pronuntat nevoia dezvoltarii unor proceduri dedicate pentru optimizarea listarilor locale din Google My Business, independent de site-ul oficial al companiei.

Cum optimizezi pentru Possum Update?

Echipa DWF lucreaza la actualizarile procedurilor interne dedicate optimizarii listarilor locale, pentru a reflecta noul update Google. In esenta, cele mai importante aspecte tin de o completare corecta si completa a profilului Google My Business, de o definire corecta a NAP-ului in website (impreuna cu microformatele aferente locatiei), precum si de obtinerea de citatii valide in cataloage locale de business cu autoritate. 

Secretul unei campanii de SEO Local de succes consta insa in detaliile optimizarii, in functie de specificul industriei, de strategia competitorilor si de comportamentul caracteristic utilizatorilor din respectivul domeniu. In plus, o monitorizare corecta asigura capacitatea de interventie rapida pe parcursul campaniei, astfel incat actiunile cu efect benefic sa fie accentuate, in detrimentul celor cu efect mai slab.

In perioada urmatoare o sa revenim cu un articol pe blogul DWF dedicat SEO Local, in care vom aborda mai pe larg aspecte referitoare la „ce este”, „de ce este important” si „cum optimizam” prezenta web a unei companii pentru ca Google sa o pozitioneze in topul rezultatelor pe care le ofera in Maps.

Data articol: 11 septembrie 2016

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.