4 actiuni prin care vei creste increderea oamenilor in magazinul tau online si care este importanta SEO a acestui demers

Ai un magazin online bine pus la punct, cu o gama foarte diversificata de produse. In plus, investesti timp si bani intr-o pagina de Facebook pe care o consideri atractiva. Cu toate astea, rata de conversie nu este deloc cea la care te astepti, iar abandonarea cosului de cumparaturi este o problema constanta printre clientii tai. Care este problema? Ce ai de facut? Poate ca, pur si simplu, potentialii cumparatori nu au INCREDERE in tine…

In ultimii ani, consumatorii au devenit tot mai selectivi atunci cand vine vorba despre cumparaturile online. Sunt foarte precauti din dorinta de a alege cele mai bune produse si servicii si selecteaza cu atentie companiile la care sa apeleze, ceea ce inseamna ca indicatorii de incredere ai site-ului tau sunt mai importanti ca oricand.

Increderea este fundamentul oricarei relatii de succes in afaceri. Daca nu le inspiri siguranta potentialilor clienti, nu ii vei putea castiga niciodata, pentru ca acestia cauta site-uri care sa le satisfaca nevoile, sa le rezolve problemele si, in acelasi timp, sa le ofere un anumit confort. In caz contrar, vor trece la urmatoarea companie, la urmatoarea afacere online si tot asa…

In online, este binecunoscuta zicala Continutul este regele. Dar ce inseamna mai exact? Cat de util si productiv este un site daca nu inspira incredere consumatorilor? Pentru a intelege mai bine ce se ascunde in mintea potentialilor clienti, iata un studiu elocvent realizat de eConsultancy, un nume de referinta in cercetarile de piata din marketing-ul digital.  La intrebarea “Daca urmeaza sa cumparati un produs de pe un site pe care nu il cunoasteti prea bine, ce caracteristici v-ar castiga increderea?”, respondentii au scos la iveala principalele aspecte pe care le urmaresc:

  • marcile de incredere puse pe site (trustmarks),
  • designul site-ului si experienta de utlizare pe care o ofera,
  • brandurile produselor incluse in portofoliu,
  • recomandarile primite de la rude / prieteni,
  • viteza de incarcare a site-ului,
  • sectiunea de contact.

Pentru a merge mai departe in procesul de castigare a increderii cumparatorilor, este nevoie de resurse si in ceea ce priveste continutul. Exista mai multe metode prin care le poti atrage atentia oamenilor si poti crea o legatura directa cu ei, astfel incat sa ii convingi ca tu esti exact ceea ce cauta:

1. Ofera comerciala transparenta

Intregul continut trebuie sa fie onest si deschis. Fara exagerari! Cand potentialii clientii vor vedea ca esti dispus sa le oferi detalii concrete despre caracteristicile produselor puse la dispozitie, despre modul in care pot fi folosite, precum si informatii despre business-ul tau, cu siguranta vor aprecia sinceritatea.

2. Creeaza un continut util, nu doar descrieri de produse

Folosit destul de des in domeniul online, termenul “Always Be Closing” reflecta dorinta acerba a vanzatorului de a-si vinde produsul cu orice pret, cat mai repede posibil. Gandirea e gresita, iar consumatorii dispun de toate resursele necesare pentru a “pedepsi” aceasta mentalitate. In loc sa creezi continut care urla “Cumpara acest produs in secunda asta! E cel mai bun din lume”, incearca sa le oferi potentialilor clienti recomandari, sugestii sau sfaturi pe care le-ar considera folositoare. Poate ca unul dintre produsele tale are mai multe posibile intrebuintari, cum ar fi acele esarfe care pot fi purtate in douazeci de moduri diferite. Nu le-ar placea oamenilor sa vada filmulete cu diverse instructiuni din care sa invete cum pot utiliza produsele? Ba da. Cu siguranta!

Nu toata lumea este gata sa cumpere chiar acum. Respecta asta si, in schimb, investeste in procesul de “educare” a clientilor.

3. Intelege nevoile clientilor si adapteaza-te

Continutul trebuie sa fie gandit si creat in functie de particularitatile publicului tinta (stil de viata, educatie, obiceiuri, etc), pentru a ajunge direct la el. Spre exemplu, tine cont ca, de obicei, oamenii mai in varsta nu vor aprecia parodiile video sau blogurile pline de sarcasm. La fel, clientii tineri vor pleca rapid de pe site in cazul in care tot continutul este pompos. Daca nu creezi continut pentru cumparatorii tai, vor sti ca nu le intelegi nevoile.

4. Pune consumatorii in centrul povestilor tale

Atunci cand creezi content pentru site, asigura-te ca folosesti adresarea directa. Acel “tu” este foarte important, deoarece functioneaza ca un inlocuitor pentru numele cititorului si il face sa devina mai receptiv la mesajul transmis. “Tu” face cumparatorul sa se simta vizat direct si sa considere ca il implici in actiune. In loc sa excluzi orice fel de contact cu potentialii clienti, oferind continut doar despre companie, servicii si produse, publica articole in care cititorul este cel aflat in centrul atentiei, el este eroul…

Nu uita! Marketing-ul online este o strada cu doua sensuri. Daca iti doresti ca business-ul tau sa mearga, cunoaste-ti clientii, incearca sa le intelegi nevoile si asteptarile, iar ei te vor recompensa pe masura. 

Importanta SEO a castigarii increderii vizitatorilor

Din punct de vedere SEO, castigarea increderii vizitatorilor site-ului tau aduce beneficii foarte importante. Increderea oamenilor se reflecta in factori pe care Google poate sa-i masoare si pe care ii foloseste ca semnale sociale de ranking, in algoritmul sau de calculare a relevantei rezultatelor pe care le afiseaza. In esenta, cu cat un site este mai apreciat de vizitatorii sai, asistam la o imbunatatire a urmatorilor metrici:

  • Cresterea volumului de cautari pe brand;
  • Cresterea CTR-ului din rezultatele organice;
  • Cresterea traficului Direct pe site;
  • Cresterea timpului mediu petrecut pe site;
  • Reducerea ratei de bounce si pogo-sticking.

Studii independente, realizate de companii precum Searchmetrics ori Moz, asociaza acestor indicatori o influenta deosebita asupra rankingului unui site.