fbpx

10 Google Easter eggs, sau ce rezultate neasteptate poti obtine, cu cautarile potrivite

Incepand cu anul 2000, Google a integrat periodic in produsele sale diferite elemente neasteptate, care se intampla de obicei in relatie cu anumite cautari. Unele dintre ele au functionat doar intr-o perioada de timp sau sunt corelate cu evenimente de interes global.

Acest articol listeaza 10 lucruri surprinzatoare, pe care le poti obtine in prezent printr-o cautare pe Google:

#1) Google Search: “thanos

Este cel mai recent “easter egg” Google. La o cautare pe cuvantul “thanos” (numele personajului negativ din cele mai recente filme ale seriei Marvel, Avengers), apare in Knowledge Graph un desen reprezentand manusa prin care acest personaj isi poate manifesta puterea. La click pe aceasta imagine, jumatate din rezultatele Google dispar.

#2) Google Search “zerg rush

Aceasat cautare genereaza o “armata” de “o-uri”, care “ataca” rezultatele Google, facandu-le sa dispara. Este de fapt un mic joc, in care poti obtine puncte la click pe aceste “o-uri”, insa pana la final numarul lor ajunge sa fie coplesitor.

Cand toate rezultatele aflate in prima pagina dispar, simbolurile se aduna pentru a forma doua litere “G”, prescurtarea de la “Good Game”.

#3) Google Image Search “atari breakout

Din imaginile oferite ca rezultat la aceasta cautare, Google genereaza un joc interactiv de tip Breakout. Bila trebuie sa loveasca toate imaginile, care astfel dispar. Atunci cand jocul este castigat, se face in mod automat o cautare aleatorie, rezultatele fiind din nou transformate in “caramizi” ce asteapta a fi distruse, iar jucatorul mai primeste o bila.

#4) Google Search “snake

Prin anumite cautari Google, poti accesa versiuni simplificate ale unor jocuri populare, pe care sa le joci direct in browser, in pagina cu rezultate de cautare. Astfel, poti juca snake, pac man, solitaire, X si 0, minesweeper etc:

#5) Google birthday surprise spinner

Prin cautarea acestei sintagme in Google, obtineti acces la o “roata a norocului”, pe care o activati cu un clic si prin intermediul careia obtineti acces la un joc sau un doodle interactiv Google, in mod aleator. Va puteti incerca norocul de mai multe ori.

#6) Cap sau pajura

La cautarea “flip a coin“, Google afiseaza o fereastra in care este generata ca rezultat in mod aleator, una dintre cele doua fete a unei unei monede. Rezultatul poate sa fie “cap” sau “pajura”. Este un mod interesant de a face o alegere, atunci cand ramaneti fara argumente 🙂 In acelasi context, mentionam si cautarea “roll a die“, care simuleaza aruncarea unui zar.

#7) Cautare “google in 1998

Doar pe desktop, la aceasta interogare, Google va afisa rezultatele din anul 1998, la cautarea “google”. Dincolo de layout-ul specific acelei perioade, este de remarcat si faptul ca in acel timp, in footer-ul pagini cu rezultate Google, existau linkuri catre Amazon, Yahoo, AltaVista, Lycos si alte site-uri populare la acea vreme.

#8) Google Search “do a barrel roll

Cautarea face ca rezultatele Google sa descrie o intoarcere la 360 grade, precum un butoi care se rostogoleste spre dreapta, pana ajunge din nou in pozitia in care a pornit. Efectul se pastreaza nu doar in prima pagina Google, ci si la trecerea in paginile urmatoare cu rezultate, pentru aceasta interogare.

#9) Google Search “askew

Pentru aceasta cautare Google, rezultatele sunt afisate putin… “stramb” (textul si elementele grafice nu sunt perfect orizontale, ci au o usoara “aplecare” catre partea dreapta).

#10) Exercitiu de respiratie, cu Google

La cautarea “breathing exercise“, Google afiseaza un instrument interactiv, care va poate ajuta sa realizati scurte exercitii de respiratie, pentru relaxare. Trebuie doar sa urmariti instructiunile de pe ecran, care va ghideaza catre momentele in care sa inspirati sau sa expirati, pentru a va induce o stare de liniste.

Pentru o lista completa de Google Easter Eggs, va recomandam sa consultati pagina de Wikipedia, dedicat acestui subiect. O parte semnificativa dintre cele mentionate insa pe Wikipedia nu mai functioneaza in prezent. Conform Google, compania evita sa asocieze astfel de elemente cu cautarile populare, pentru a nu afecta experienta majoritatii utilizatorilor.

Din punct de vedere SEO, aceste optiuni ascunse Google nu reprezinta o oportunitate “secreta” de ranking si nu ofera modalitati de crestere rapida a vizibilitatii unui site in rezultatele organice. Pentru un astfel de rezultat, este necesara o campanie SEO corect gandita si executata 🙂

Sarbatori fericite!