1 martie 2023: De voie, de nevoie și obligat de Google, iei în căsătorie GA4?

cerere in casatorie, GA4 si google

După 6 luni cu GA4 în Data Analytics, căsătoria de probă din 2022 se apropie de final. Milioane de site-uri din întreaga lume își pun hainele de gală și merg la Ofițerul Stării Civile pentru o ceremonie planetară. Da, la data de 1 martie 2023, Google mută automat proprietățile site-urilor de la Universal Analytics la Google Analytics 4. Ce presupune acest mariaj monogam?

Liviu Taloi – Data Insights Manager DWF a prezentat pe tot parcursul anului 2022 ce înseamnă trecerea la GA4 pentru companiile din ecommerce și nu numai. Orice website de business este impactat de această schimbare, iar beneficiile migrării la GA4 au fost discutate la DWF cu toți clienții agenției, colaboratori și firme interesate să migreze la GA4 cu ajutorul specialiștilor noștri. Găsești aici main topics despre Google Analytics 4, așa cum le-am tot analizat în ultimul an. What’s next?

Împreună, și la traffic și la reach, până când Google vă va despărți. Ce se întâmplă dacă nu spui “Da”? În primul rând, de la 1 iulie 2023 traficul pe care acum îl măsori prin GA3/Universal Analytics va fi înghețat și redus la zero vizite pe zi, respectiv la zero comenzi pe zi. În al doilea rând, de la 1 Ianuarie 2024 vei pierde accesul la datele istorice din Analytics.

Două lucruri sunt clare: timpul a expirat și nu mai este cale de întoarcere. Trecerea la GA4 trebuie realizată, altfel pierzi istoricul datelor și site-urile tale devin brusc amnezice. “Amintirile” lor dispar, iar rendez-vous-urile cu toți clienții rămân “mereu la prima accesare”…

Google a complicat și mai tare “datele problemei“, prin lansarea auto-migration, care include un setup basic, pentru o trecere fast forward la GA4, în condițiile în care doar 20% dintre site-urile din Top 1 million au implementat deja Google Analytics 4.

Prinse cu temele nefăcute și site-urile nemigrate, firmele sunt puse în fața unei alegeri complicate. Merg pe varianta servită în ultimul moment de Google, ca un colac de salvare gratuit, același pentru toată lumea, sau își gospodăresc singure trecerea la GA4?

Răspunsul este clar: nu există shortcuts ori soluții minune, valabile pentru toate domeniile și site-urile. Leneșul mai mult aleargă sau, altfel spus, o abordare superficială a trecerii la GA4 de dragul confortului și pentru rezolvarea rapidă a problemei înseamnă de fapt amânarea problemei și, mai mult, agravarea situației, prin degradarea ireversibilă a acurateței și relevanței datelor istorice din site-uri.

Da, este o bătaie de cap în plus pentru business-ul tău, și așa greu încercat de probleme fiscale, financiare, de personal, de vânzări și livrări. Te gândești că n-ai oameni să se ocupe de asta, că nu-i așa important și că oricum ai o structură basic de UA, iar modificările nu te vor afecta semnificativ? Că nu folosești datele din Analytics pentru alte platforme, de exemplu un CRM? Că de fapt, nici n-ai atât de mulți indicatori setați și că te descurci la marketing, doar îți știi clienții, nu? Ei bine, nu-i așa. Este fix pe dos.

Tranziția automată la GA4 te restricționează la configurația actuală UA până când va fi modificată de Google ulterior, ceea ce nu-i în regulă, pentru că te lasă în ceață. Dacă folosești mai multe tipuri de obiective în UA (Destination, Duration, Pages/Screens per session), migrarea automată nu te ajută, pentru că se bazează strict pe setările de tracking pentru evenimentele curente.

Riști să pierzi trackingul pentru evenimentele importante și să păstrezi dintre cele irelevante pentru business-ul tău. Iar dacă te vei decide ulterior că-i vremea să faci mai multe integrări cu alte platforme, migrarea automată devine un autosabotaj, deoarece include doar o integrare Google Ads. Iar tu, ca marketer, ai nevoie de conectări la instrumente de vizualizare a datelor, depozite de date, sisteme CRM și platforme de business intelligence.
Situația este clară, ca într-un Data Report bine configurat: fiecare firmă trebuie să-și asume migrarea la GA4 într-un mod personalizat. Cu tot tacâmu’: integrarea Google Tag Manager în site, implementarea schemei de ecommerce GA4, verificarea setărilor, rularea de rapoarte pe noul sistem de tracking GA4 în Google Data Studio.

Asta ai de făcut, altfel riști dezordine în site-uri, probleme de confidențialitate și acuratețe a datelor, o scădere a eficienței Google Ads, pierderea customizărilor pentru event-urile și obiectivele setate în UA, neconcordanțe în setările proprietăților de site-uri.

Cum să eviți auto-migrarea oferită de Google? Accesează toate proprietățile vechi UA și deselectează opțiunea “automatic update”, presetată pentru 1 martie 2023. Bifează “No” în fereastra pop-up ce apare în proprietatea GA4 respectivă.

Cum să gestionezi migrarea la GA4, ca să beneficiezi pe bune de facilitățile oferite de noua proprietate Google Analytics?

Iată 5 pași pe care să-i urmezi în 2023 pentru toate site-urile tale:

  • Programează Measurement Planning pentru trecerea la GA4;
  • Implementează New Tagging-ul pentru GA4;
  • Creează o nouă structură de raportare a datelor, conectată la GA4;
  • Realizează exportul datelor vechi din proprietățile Universal Analytics (UA);
  • Urmează un curs de GA4 organizat de o firmă specializată în Data Analytics, care să te îndrume pentru migrarea trackingului de la UA/GA3 la GA4.
Data articol: 27 februarie 2023

Peste 850 de companii își multiplică profitul cu noi

Hai să discutăm despre proiectul tău!

Formular contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.